Witaj ! Anonimowy

Swap na Lukasy ktos robil?

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez arnold » 22 mar 2012, o 12:33

Tak to jest racja. Ale w fiacie problemem jest też duży skok pedału.
Tylko i Uno i Lukas mają większe serwa co kompensują ten wzrost siły nacisku.

Fiat za to ma znów inny system dźwigni który daje dodatkowe zwiększenie skoku pedału.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez BARMAN » 24 sty 2013, o 18:13

,, ja tego ni ewidziałemm ale kumple widzieli fiata z zaciskami od łady tylko ni e wiem jakiej,, zaciski 2 tłokowe czy jakos tak,, podobno rewelacja,,, wypowie sie ktos na ten temat.?
gg39709664 TRUCK-&-GIRLS-&-FIAT125P
Avatar użytkownika
BARMAN
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 sty 2013, o 18:08
Lokalizacja: nowe miasto n/p

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez klowa » 24 sty 2013, o 18:52

Panowie ja jestem po wymianie całego układu hamulcowego z oryginalnego na Oryginalny nowiutki i przyznam ze nie widzę potrzeby swapów... może gdy będę miał gorącą 16-stkę pod maską :P
Cały świat i mój FIAT :D
FSO 125p ... jeden jedyny i najlepszy!!!
Avatar użytkownika
klowa
Forumowicz
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 mar 2012, o 23:13
Lokalizacja: Okolice Radomia

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez arnold » 24 sty 2013, o 20:00

Barman Ty potrafisz korzystać z klawiatury? Po co 2 przecinki, kropki znaki zapytania?

Zakładali te zaciski do fiata.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Dr Detergent » 28 maja 2013, o 23:12

Ja robiłem swapa u siebie ze zwykłych na lukasa. Roboty dużo, pot i łzy :D efekt - heble jak ta lala :D . Robiłem to dwu etapowo. Najpierw zrobiłem przód, a za jakiś czas zmieniałem most i zrobiłem tył. klamoty potrzebne:
1 serwo
2 pompa
3 korektor bezwładnościowy hamowania kół tylnych
4 wspornik serwa
5 zastrzał z pedałami
6 komplet przewodów hamulcowych łącznie z długim który biegnie pod całym autem
7 zaciski kompletne
8 jarzma
9 zwrotnice
10 tarcze hamulcowe
11 klocki z czujnikami, lub bez (zależy jaką mamy instalację elektryczną)
12 zbiorniczek płynu hamulcowego z korkiem
13 przejściówka gwintów (łączenie 2 rodzajów gwintów), bo tylny most z przewodami zostaje.
Jeżeli zmieniamy most przejściówka nie potrzebna.

Zastrzał z pedałami przerabiałem - z dwóch zrobiłem jeden, bo inaczej nie miał bym do czego kierownicy przykręcić. W podszybiu trzeba zrobić otwór, a w zasadzie wielką dziurę, bo zastrzał musi wystawać pod oknem, bo bardzo wysoko wychodzi linka sprzęgła, a serwo jest głęboko osadzone. Jedyny problem jaki mi pozostał to jakoś skutecznie zaślepić lub oddzielić część przestrzeń w podszybiu od wlotów powietrza ,bo tam podczas deszczu leci woda, a z uwagi na cięcia jakie należało wykonać są otwory bezpośrednio do wnętrza auta.

Miałem o tyle wygodnie, że miałem wyjęty silnik. Korektor hamowania kół tylnych pod autem z tyłu trzeba zlikwidować łącznie z dźwigniami, bo zakładamy ten przy pompie z przodu. Z tego co pamiętam to przewód hamulcowy biegnący pod całym autem do trójnika jest trochę za długi - ja zrobiłem pentlę i należy go połączyć przejściówką gwintów z trójnikiem. Jeżeli będzie ktoś zainteresowany to zdjęcia posiadam z przekładki, może niezbyt szczegółowe, ale mam.
Avatar użytkownika
Dr Detergent
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 00:29
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez AndrewS » 31 maja 2013, o 23:10

Ja oddzielam tą przestrzeń w podszybiu juz z 5 lat :roll:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
Avatar użytkownika
AndrewS
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 22:16
Lokalizacja: Puławy

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez Dr Detergent » 5 cze 2013, o 22:04

Ja zastosowałem rozwiązanie tymczasowe - jakąś blachę i torbę foliową, tak żeby mi siew wycieraczki nie wkręciła i myślę też od 5 lat jak to zrobić. Widziałem się raz z gościem (mieszkał na Marysinie Wawerskim) i miał wiśniowego fiata z silnikiem 1,6 na monowtrysku i heblami lukasa i on miał tam pięknie wyrzeźbioną tgórkę. Wyglądało to jak by fabrycznie miał miejsce na duże serwo, ale co do linki to nie pamiętam. Wnętrze miał przeszczepione od Caro+ łącznie z deską (nawet mam taką całą dechę"przyciętą" do fiata)
Avatar użytkownika
Dr Detergent
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 00:29
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez labik » 12 sty 2016, o 00:50

Znacie wymiary oryginalnych tarcz od 125p i tych polonezowskich z lukasa ?
Fiat 125p - Każdy chce go mieć, wielu może go nabyć, nie wielu ma takiego jakiego chce, garstka może się nimi cieszyć ... kochają go tacy jak ja.
Obrazek
labik
Forumowicz
 
Posty: 462
Dołączył(a): 16 gru 2013, o 14:52
Lokalizacja: Gryfice

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez maciejowski » 12 sty 2016, o 01:31

heble przód i tył 227mm, lucasy przód 240mm.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1544
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

Postprzez labik » 7 mar 2016, o 20:53

Czytając temat widzę że największy problem jest z przerobieniem zastrzału i zamontowaniem serwa do ściany grodziowej.
Z racji tego że już na pewno nic nie będę ciął w samochodzie podpowiedzcie czy dobrze będzie jak zrobię tylko tak:

1. Zostawiam fiatowskie serwo i pompę hamulcową.
2. Z poloneza Caro Plus na lukasach na przód przełożę całą kompletną zwrotnicę.
3. Na tył zastanawiam się - warto przekładać cały most z bębnami ? Jest jakiś efekt poprawy hamowania ?
4. Jeżeli już pójdzie z tyłu bęben to co z reduktorem siły hamowania - tym oryginalnym fiatowskim ? Wywalić ??
5. Czy pochwa mostu jest taka sama przy tarczach i bębnach ? Wystarczy zmienić półosie i inne detale, czy przekładamy cały most ?

Mam poloneza do rozbiórki z nowymi hamulcami bębnowymi na tyle i nową linką ręcznego. Poza tym że ten układ jest mniej zawodny w sensie awaryjności, zapiekania się itp a te auta za dużo nie jeżdżą zastanawiam się czy nie warto zaryzykować i zmienić na bębny.
Fiat 125p - Każdy chce go mieć, wielu może go nabyć, nie wielu ma takiego jakiego chce, garstka może się nimi cieszyć ... kochają go tacy jak ja.
Obrazek
labik
Forumowicz
 
Posty: 462
Dołączył(a): 16 gru 2013, o 14:52
Lokalizacja: Gryfice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HAMULCE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość