Strona 1 z 6

Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 23 lut 2012, o 15:29
przez IMPORT
fisher
PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 3:45 pm Temat postu: Swap na Lukasy ktos robil?
Robil ktos przekladke moze? Krotki opis jakie problemy i co potrzeba?

.
arnold
PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 7:07 pm Temat postu:
Chcesz zmieniać same zaciski czy razem z pompą?

.
fisher

PostWysłany: Sob Gru 31, 2011 9:42 pm Temat postu:
wolalbym wszystko bo mam dosc tego ze jak nie ruszam auta przez miech hamulce zawsze trzymaja a juz kilka krotnie je regenerowalem w ciagu 2 lat.

.
bing17
PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 12:11 pm Temat postu:
A pasty do tłoczków używałeś ? Mój stał kilka lat sporadycznie używany pod chmurką, w zimą wcale nie jeździł i absolutnie nigdy nie było problemów z heblami w nim.

.
Marcin125p

PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 1:15 pm Temat postu:
Ja też robiłem hamulce (na paście i z polerowaniem tłoczków) zaraz po kupnie i od tamtego czasu spokój, a przejechałem wszystkiego 5000 km w 2,5 roku.

.
Wójasm
PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 2:31 pm Temat postu:
też chciałbym zmienić te spowalniacze na lukasy tylko nie wiem czy alufelgi 13" wejdą

.
fisher

PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 2:37 pm Temat postu:
rozmiarowo sa takie same. Wiec fele wejda bezproblemu

wiem ze mozna przeczepic z bravy wieksze na R14 ale to wieksze koszty.

.
arnold
PostWysłany: Nie Sty 01, 2012 4:27 pm Temat postu:
No wymienić trzeba płytę i jarzmo oraz oczywistą resztę.

Tylnych hamulców nie ruszałbym, bo nawet półosie trzeba wymienić.
Z pompą zastanowiłbym się, bo żeby założyć lukasową z serwem trzeba ciąć gródź.

.
Tailgunner

PostWysłany: Pią Sty 06, 2012 11:30 pm Temat postu:
arnold napisał:
No wymienić trzeba płytę i jarzmo oraz oczywistą resztę.


płyta za poloneza na lucasie a jarzmo, tarcza i zacisk z bravy tak ?

.
arnold
PostWysłany: Pią Sty 06, 2012 11:57 pm Temat postu:
Pisałem o Lukasie Wink

.
ujban88
PostWysłany: Nie Sty 08, 2012 9:33 pm Temat postu:
nie lepiej dorwać zgnitego poloneza plusa i przełozyc całą zwrotnice?
tak, wiem wypadałoby wymienić swożnie kulowe w wahaczach ale trudno 40pln pojdzie

zostawiasz starą pompę?
przewody tez należy wymienić, elastyczne i miedziane
elastyczne dostaniesz normalnie w sklepie a miedziane muszą Ci dorobić w motoryzacyjnym ponieważ skok gwintu w lukasie rózni się od starego typu (nie pamiętam dokładnie ale chyba lukas ma drobniejszy gwint)


hamulce z poloneza caro/atu plusa wchodzą 13 calowe felgi ponieważ średnica tarczy to jedynie 230mm
polonez truck plus ma większą tarczę 260mm i tutaj należy zamontować 14 cali
chyba że jesteś hardkorem i montujesz 3cm dystans to stedy 13 powinno się zmieścić, przynajmniej u mnie ats classic weszło :p
coś jeszcze?

.
piatka

PostWysłany: Pon Sty 09, 2012 10:30 am Temat postu:
A może Łada? 2 tłoczki i max średnica tarczy na jaką wchodzi 13".

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 15 mar 2012, o 18:54
przez Popielaty
czt ma ktoś zdjęcie tarczy kotwicznej? Chciałbym wiedzieć jak ona wygląda. Poza tym ciekawy by był taki poradnik, bo wszędzie się pisze o hamulcach Lucasa, ale nikt tego dokładnie nie opisał :D

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 21:43
przez klowa
Przyłączam się do prośby kolegi z góry :) chodzi mi dokładnie o wygląd serwa... mam głupie pytanie...
Czy fiaty miały w oryginale tarcze na tyle???? Proszę nie rzucać kamieni :)

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 21:49
przez Marcin125p
Leeeeci głaaaaaz!!! BUM!!! :mrgreen:

Tak, Fiaty od samego początku do końca miały hamulce tarczowe. Kiedyś nawet straszono kierowców Warszaw i Syren naklejką na tylnej szybie "UWAGA! Hamulce tarczowe na wszystkich kołach".

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 21:56
przez klowa
hahaha a miałem nadziej że może jestem nie świadomym posiadaczem swapa lukasy

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:00
przez marcu
W Lucas'ie z tyłu były bębny z tego co wiem.

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:07
przez Popielaty
Swap serwa jak dla mnie jest bez sensu. Za dużo modzenia z grodzią jak i z pedałami. Za to można wymienić na pompę od Uno która jest identyczna jak w 125p i Polonezach z tym że ma większy tłoczek 20,64. I to dużo daje w porównaniu z 19,05. Mnie interesowała by fota, ew. rysunek techniczny z wymiarami płyty mocującej, ale widzę że z tym będzie ciężko. :D Jeśli zrobię Swap to zrobię taki mały poradnik wraz ze zdjęciami, bo ja narazie to na każdym forum jest tylko troszke troszke a nic z tego nie wynika :D
Lucas mial bębny z tyłu to wiadomo.
Jakby co to tarcze hamulcowe w Trucku były większe więc nie podejdą ale zacisk jarzmo i płyta są te same.

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:17
przez klowa
Ja będę musiał wymienić i tak serwo bo cieknie powoli.... może skuszę się na UNO...

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:23
przez Popielaty
Wrzucam numery katalogowe, żeby dostać to czego się szuka, a nie 19,05

Numery katalogowe pompy hamulcowej do Fiata Uno:
792895,
792040,
71738443

Re: Swap na Lukasy ktos robil?

PostNapisane: 20 mar 2012, o 22:54
przez Ujban
Popielaty napisał(a):Jakby co to tarcze hamulcowe w Trucku były większe więc nie podejdą ale zacisk jarzmo i płyta są te same.

Tarcze hamulcowe wieksze = ok, średnica 259mm (oryginał fiata 229mm) zaciski i jarzma są takie same jak w polonezach caro/atu plus
płyta mocująca jarzmo w trucku jest inna od caro/atu plus ze względu na większą tarczę

Najlepiej przerzucić całą zwrotnicę z poloneza