Witaj ! Anonimowy

Korektor hamowania - nie jest

Korektor hamowania - nie jest

Postprzez miroussm » 11 kwi 2017, o 23:04

Hello and I´m sorry if this topic is already here, but I don't understand Polish :(. I try to write with my horrible English and Polish translated from Czech with google.

I ordered new parts from Poland and today I wanted to change the brake pipe. But the central pipe was a too long (picture 1) and I found that my car doesn't brake regulator (picture 2). The central pipe is connected directly to the splitter (trójnik). I don´t know now, what can I do. I can buy brake regulator (I can buy in Czech.) but only regulator, wihout other components.
So I would ask you if is possible drive this car without a regulator? Is not it dangerous?

I have one question, if there are two sizes of Gasket the rear brakes? I bought the Regmot e-shop, but they are too big (picture 3) . In the E-shop isn't sizes written.

Thank you.

Witam i przepraszam jeśli ten temat jest już tutaj, ale ja nie rozumiem polskiego. Staram się pisać w języku angielskim i polskim přeložnou z Czech przez Google.

Zamówiłem nowe części Polski, a dziś chciałem wymienić przewód hamulcowy. Ale centralna rura była zbyt długa (obraz 1) i odkryłem, że mój samochód nie jest korektor siły hamowania (obraz 2). Rura centralna jest bezpośrednio podłączony do trójnika. Teraz nie wiem, co robić. Mogę kupić nowy korektor tutaj w Czechach, ale żadne inne części korektora. Chciałbym zapytać, co robić. Nie nebezečné prowadzić samochód bez korektora:?: :roll:

Chciałbym zapytać, czy istnieją dwa wymiary "Uszczelka tłoczka zacisku hamulca tyl" ? bo kupiłem od Regmot sklepu, ale są zbyt duże? (obraz 3) V e-shopu nie wymienione wymiary.



Dziękuję bardzo.

Mirek z Czech

(Fiat 125P 1969 s nadwoziem 1974)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
miroussm
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2017, o 17:03
Lokalizacja: Prague
Ranga: Król Spamu.

Re: Korektor hamowania - nie jest

Postprzez Miran » 12 kwi 2017, o 10:45

There were two types of rear brakes. Classical 34mm piston, and later 38mm. The picture you posted looks like it may be gasket of front calliper's piston, which size is 48 mm. Measure your piston size to be sure what gasket to buy.

Brake regulator limits brake force on rear axle, depending on the load. It prevents rear wheels from lock while braking.
Hoverer I have two cars, one is 125p with damaged regulator, and other one Polonez (same car with different body) with regulator removed. I was not able to lock rear wheels wile breaking, even with whole brake system renovated, on wet road. Front wheel always locks first.

Brake pipe can be shorted at mechanic garage, or even at shop where you bought it.
Rear brake system should looks like: brake pump, long brake pipe, (brake regulator), rubber hose, tri-way splitter, pipe, rubber hose, caliper.

EDIT
After quick research it looks that the older versions of brake system with smaller brake pistons have not installed brake regulator by manufacturer. So regulator was never present in your car.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH


Powrót do HAMULCE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość