Witaj ! Anonimowy

Obniżanie zawieszenia

Obniżanie zawieszenia

Postprzez IMPORT » 22 lut 2012, o 19:55

CZH1 napisał(a):Witam wszystkich mam pytanie odnośnie zawieszenia we Fiaciku mianowicie mam zamiar go obniżyć i nie mam dokładnych informacji jak to zrobić a chodzi mi o tył. Przednie sprężyny mam od Poldka trucka, do obcięcia 3 lub 4 zwoje, amorki Bilstein lub KYB ale nie mam zielonego pojęcia jak zabrać się za tył i jeśli byście wiedzieli jak to bym był wdzięczny za pomoc. Wszelkie sugestie mile widziane.


PS gdzie można poszerzyć felgi stalowe z 5,5 cala na powiedzmy 6,5 lub 7 oile wejdą


JaSTRZaB napisał(a):Co do tyłu to pomaga klepanie resorów a amortyzatory to tylko hipole


littek napisał(a):Hipol -tzn? pisz jasno bo ciężko mi myśleć w stanie w jakim tyeaz się znajduję :p
Piszcie też co z prazednim zawieszeniem, bo jestem bardzo zainteresowanty tym tematem, może jeszcze kilka słów o utwardzeniu - sprężyny mają na to jakiś wpłyuw czy tylko amorki?


CZH1 napisał(a):Panowie i pani zrobiłem tak sprężynki do trocka diesla obcięte o dwa zwoje a tył narazie stoi jak stał to jest trzy pióra wygląda auto kozacko a jak śmiga bokami poezja. Ale w sobotę przybiorę się do tyłu to jest wyjmę jeden resor i zobaczę jak to będzie się prezentowało bo chcę żeby tyłek był deczko wyżej. W sobotę zakładam szerokie fele od poldka i potem jazda testowa. Mam w planach wizytę u blacharza i troszkę spawania tj: pas przedni, pas tylny, progi, słupek środkowy lewa strona, wymiana drzwi i może jakiś lakierek ( myślałem o zwykłej pokładówce ewentualnie dwa kolory z palety volvo dół zgniła zieleń góra kremowa wszystko delikatna perełka). myślę o pokładówce ponieważ mam nierówne blachy i na pewno to by się nie rzucało w oczy. Co wy na to.


littek napisał(a):jak dla mnie zapowiada się ciekawie :)


CZH1 napisał(a):Przynajmniej jeden który to popiera a co myślisz o tej pokładówce ?


littek napisał(a):chyba fajnie - fiacikowi ładnie w takich łagodnych kolorach, ja również ostatecznie zdecydowałem się mojego machnąć na dwa kolory - Obrazek
wprawdzie nie łagodne, ale chyba ładne - to samochód Krupiiego. Ładnie mu wyszło i dużo to praktyczniejsze niż biało - zerwone OBRSO :)
co to ta pokładówka? :P


CZH1 napisał(a):Podkładówka zwykły unikor czerwony. Efekt po malowaniu nie widać nierówności blach a kolorek fajny matowy. Widziałem tak pomalowane auto wprawdzie było to audi ale efekt niesamowity w macie. A tak na przyszłość jak by ktoś chciał mnie obstawić to jest tylko projekt i po wymianie blach będę myślał intensywniej. Pozdro


littek napisał(a):hehe - rozumiem - w moich stronach to się troszkę inaczej nazywa :p ale w tych kolorach będziesz chciał go zostawić, które sobie zaplanowałeś teraz, czy jakieś inne?
Ja za blachy mojego najwcześniej w wakacje się zabiorę :)


CZH1 napisał(a):Jeszcze co do malowania i kolorów to nie mam koncepcji konkretnej. I tak malował go będę sam ponieważ nie ufam lakiernikom a poza tym sam malowałem przód i prawą stronę w mojej Viki i czeka mnie jeszcze zderzak i dach w Leganzie tak że jakoś sobie poradzę,zaznaczam że i Vectra i Leganza są srebrne tak że na pewno fiaton pójdzie łatwiej z tym że trzeba blacharę porządnie przygotować. Będę na bieżąco przedstawiał koszty oraz ostępy prac ale dopiero od połowy marca bo blacharz narazie jest zawalony robotą
ale warto poczekać ponieważ za wymianę drzwi cięcie słupka, progi oraz pas przedni i tylny życzy sobie 400 pln.

Dodane po 3 minutach:

Wyder napisał(a):Widzę, że temat zawieszenia zszedł na kolory nadwozia :wink:
A ja również mam pytanie o obniżenie Bandyty. Chodzi mi głównie o "klepanie" tylnych resorów. Jak to dokładnie wygląda? Czy można to samemu zrobić? Bo po sklepaniu chyba trzeba skrócić pióra?? A może się mylę :? :?:


JaSTRZaB napisał(a):kowal 150zł odpowiednia temp, hartowanie itd. można też samemu ale nie wiem jak to wyjdzie


Wyder napisał(a):Dzięki za info.
Ale czy każdy kowal to zrobi?
Podjechać samochodem czy zdemontować resory? Chciałbym zrobić jak najniżej się da.


JaSTRZaB napisał(a):co do kowala to nie wiem poszukaj popytaj !!


najlepiej resor zdjąć bo kowal tego nie zrobi :D


Wyder napisał(a):Dzięki. To szukam kowala. 8)


Michael napisał(a):Jezeli kowal i resory to nie baw sie w resory 2-piorowe bo to strata kasy biezresz resorki z fiata 125p kombii one maja 3piora i jedziesz sobie do kowala ja polece inna metode co do tylu jezeli masz stare amorki to polecam opcje na opla astre.A mianowcie poszukaj amortzatorow obnizajacych do opla astry gsi z rocznika 92 kup je polecam kupic obnizajace przynajmniej o -40mm mniej to nawet nie ma sensu sie bawic jest tego bardzo duzy wybor od sachsow do power tec.I teraz tak z nowego amorka z astry na dole masz to oczko bierzesz mlotek i wybijasz tulejke metalowa oraz gumowe uszczelnienie ktore sie tam znajduje bierzesz stary amorek z fiata i rowniez wybijasz z niego to uszczelnienie oraz tulejke.Bron boze nie wyrzucaj tego z amorka fiatowskiego nastepnie w amortyzator z opla astry wloz tulejke oraz gumowe uszczelnie z fiatowskiego amorka i gotowe masz nizsze twardsze amorki.A jezeli chcesz ubijac resory to kowale kreca nosem jezeli maja klepac powiedzmy 2 cm wiec mysle ze musisz dopasowac to do swoich mozliwosci przejechania przez lezacych policjantow kumpel ma 17 cm wysokosci resora jak go postawi na ziemi i mowi ze da sie jezdzic wiec lepiej wiecej go nie klepac bo nie podjedziesz pod kraweznik.Pozdro


JaSTRZaB napisał(a):jak długo ten amor oplowski daje rade >?


Wyder napisał(a):Nie zależy mi na podjeżdżaniu pod krawężniki 8) Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Fiat już stoi u blacharzo-lakierniko-mechaniko-pomocnika w obniżaniu :P


Michael napisał(a):Powiem szczerze duzo na tym amorze jeszcze nie zrobilem kilometrow ale auto naprawde stoi nizej i jest odczuwalnie twardsze co do tego ile wytrzyma mysle ze duzo gwarancja daje nadzieje ze dwa lata bez zadnych problemow wiec powino byc ok wszystko


JaSTRZaB napisał(a):gwarancja to daje nadzieje jak siedzi to w oplu


Michael napisał(a):ee mysle ze nie bedzie tak zle a jest to tansza alternatyw dla bilstein b6 ktore kosztuja krocie. pozdro
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Powrót do ZAWIESZENIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości