Witaj ! Anonimowy

klamoty do poszerzenia

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 16 sty 2013, o 22:15

Ale to są gówniane stale. Póki jest ciągłość cała to ok. Ale jakieś łączenie w poprzek to nie widzę tego.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 16 sty 2013, o 22:27

arnold napisał(a):Bo przegrzewasz materiał. Bo zrobisz spaw akurat w miejscu w którym nie powinien być itd.

A co to ? Stal HSD , HSC , lub molibdenowa ? Przecież to "gównolit" ze stali konstrukcyjnej nisko węglowej . Po spawaniu nie wymaga nawet wygrzewania celem odpuszczenia naprężeń .
Panowie nie martwcie się wykonaniem i wytrzymałością , wiem co robię bo robię to sobie i jeszcze chcę trochę pożyć .Chodzi mi czy ktoś to już robił i jak autko się prowadzi z takimi modyfikacjami .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 17 sty 2013, o 16:55

Nikt tak nie robił bo lepiej przespawać w budzie.

Edit:

Obrazek

I co może w spoczynku zawias zachowa geometrię, ale co się będzie działo gdy zawieszeni zacznie pracować?
Dlatego mówiłem o geometrii też.

Edit nowa fota.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 17 sty 2013, o 21:38

Dzięki Kol. arnold za zadany sobie trud . Też analizowałem układ wahaczy tylko na innym rysunku .
Wychodzi tak że jak zawieszenie się ugina na dłuższym górnym wahaczu to się zwiększa kąt pochylenia koła na zewnątrz . A koło pochylone na zewnątrz ma tendencję do zataczania luku na zewnątrz . Może to mieś korzystny efekt przy wpadaniu na garb jednym kołem , bo wtedy garb nie odbija tylko koło jakby było "wciągane" na niego bo pochyla się na zewnątrz .
Tak samo sytuacja analogiczna przy wpadaniu kołem w dziurę w jezdni . Czyli wtedy koło się pochyla do środka i nie wciąga samochodu w dziurę bo ma tendencję do zataczania kręgu do wewnątrz .
Temat z wahaczami i modyfikacją znam ale z samochodów terenowych tam też był problem z zachowaniem geometrii ale tam chodziło o maksymalne poniesienie zawieszenia . To trochę inna bajka .
Mogę sobie rozrysować zawieszenie i policzyć jak zmienia sie kąt pochylania koła z wydłużonym górnym wahaczem przy maksymalnym ugięciu oraz porównać z danymi fabrycznymi .
Myślałem że temat już dawno przerobiony i ktoś to przynajmniej próbował zrobić ( z lepszym lub gorszym skutkiem ) i podzieli się wrażeniami . A nie tylko dystanse pod felgi i kierownicę z rąk wyrywa podczas jazdy a końcówki wahaczy wymieniać razem z wymianą oleju
Skoro nikt tego nie robił będę pionierem w tej przeróbce .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 17 sty 2013, o 21:48

Wydaje mi się że przez różną długość ramiom to będą duże naprężenia, bo gdzieś musi ujść ta zmian długości. Inna długość inny skok (kąt) wahacza. Bo podwójny wahacz o tej samej długości był po to żeby kąt pochylenia się nie zmieniał.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 17 sty 2013, o 21:56

Arnold , poparz nawet na ten Twój skan . Górny wahacz jest dużo krótszy od dolnego .
Za daleko wyjechałeś z tą niebieską krechą , popatrz gdzie się kończy wahacz , na górnej końcówce .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 17 sty 2013, o 21:59

Kreski to twoje założenie. Dlatego punkt mocowania dolnego jest gdzie indziej. A górny ma mocowanie w starym miejscu.

Dałem poprawiony rysunek.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez bruns » 17 sty 2013, o 22:18

Proporcje górnego i dolnego wahacza trochę nie takie ale niech będzie .
Jako należący do tzw, starszej młodzieży to wolę kalkulator i deskę kreślarską niż te komputerowe malowanki . Jak rozrysuję to po swojemu i policzę to zamieszczę skany rysunków .
Zresztą i tak temat do wiosny jest tylko teorią bo "kredens" jest mi teraz potrzebny do codziennego jeżdżenia .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez arnold » 17 sty 2013, o 22:20

Ze skalą tutaj krucho, to jest tylko schemat myślowy :D Ale tak to będzie wyglądać przy twoim założeniu.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: klamoty do poszerzenia

Postprzez OLO » 23 sty 2013, o 22:57

Jeśli zrobisz cos takiego to "zrezygnujesz" z głównej koncepcji zawieszenia wielowahaczowego tzn niezmiennego kąta pochylenia koła. O ile statycznie będzie ok (ile sie ustwi) to przy dobiciu/dobiciu bedzie łapało pozytyw). Ile - to jużsobie trzeba z geometrii wyliczyć.

Moja rada - nie rób drutu. Chcesz mieć szeroko i profesjonalnie to zapakuj zawias z Caro i przespawaj mocowanie górnego wahacza. Skoro go kundlisz to po co sie upierasz?
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do ZAWIESZENIE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość