Wymiana wału napędowego
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Wymiana wału napędowego
Witam, w moim Fiacie z roku 84 coś wibruje pod spodem. Co ciekawe, tylko jak się zdejmie nogę z gazu i auto zaczyna hamować silnikiem. Krzyżaki już mi trzaskały od jakiegoś czasu więc postanowiłem kupić drugi wał i sprzęgło gumowe a ten pierwszy oddać do regeneracji. Żeby mieć potem na zapas. Moje pytanie jest następujące, czy ktoś mi powie z własnych doświadczeń o czym trzeba pamiętać przy wymianie wałów 1:1. Chodzi mi o rzeczy typu np. Żeby wyposażyć się w nowe śruby, czy raczej stare się da wykorzystać. Albo zostawić jakieś znaki do montażu. Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
- emilek683
- Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 14 mar 2017, o 18:27
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana wału napędowego
Gdybyś sam wymieniał krzyżaki to trzeba oznaczyć położenia części wału żeby złożyć ponownie tak samo.
Możesz od razu kupić nową podporę wału i jej łożysko.
Pamiętaj jeszcze o blaszce zabezpieczenia wału. Taki niby wspornik, który nic nie wspiera, montowany w poprzek tunelu. Można zapomnieć założyć,m bo działa i bez tego.
Stare śruby zwykle są ok. Przy ich montażu w pobliżu skrzyni biegów trzeba się przyglądnąć. Są dwa możliwe kierunki umiejscowienia łba i nakrętki. Montaż nakrętek od strony skrzyni ułatwia ich wyciąganie. Z tego co pamiętam pozostałe trzy śruby i tak muszą być wsadzone odwrotnie, bo wysokie nakrętki będą zahaczały. Ogólnie to jest mała kostka Rubika, bo żeby wysunąć lub wsunąć długą śrubę w swoje miejsce trzeba kręcić wałem i znaleźć to jedno puste miejsce obok skrzyni biegów.
Możesz od razu kupić nową podporę wału i jej łożysko.
Pamiętaj jeszcze o blaszce zabezpieczenia wału. Taki niby wspornik, który nic nie wspiera, montowany w poprzek tunelu. Można zapomnieć założyć,m bo działa i bez tego.
Stare śruby zwykle są ok. Przy ich montażu w pobliżu skrzyni biegów trzeba się przyglądnąć. Są dwa możliwe kierunki umiejscowienia łba i nakrętki. Montaż nakrętek od strony skrzyni ułatwia ich wyciąganie. Z tego co pamiętam pozostałe trzy śruby i tak muszą być wsadzone odwrotnie, bo wysokie nakrętki będą zahaczały. Ogólnie to jest mała kostka Rubika, bo żeby wysunąć lub wsunąć długą śrubę w swoje miejsce trzeba kręcić wałem i znaleźć to jedno puste miejsce obok skrzyni biegów.
-
Miran - Forumowicz
- Posty: 234
- Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: Wymiana wału napędowego
Podporę wału nową mam w zapasach. Dzięki za bardzo pomocne informacje 

- emilek683
- Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 14 mar 2017, o 18:27
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana wału napędowego
Namęczysz się zdrowo z założeniem podpory. Widełki wału na wieloklinie przed podporą zajebiście mocno są osadzone. U mnie bez ściągacza trójramiennego średniej wielkości się samym młotkiem rozebrać tego nie dało. Więc zacznij od znalezienia ściągacza, albo kumatego gościa z prasą...
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
-
jacek2 - Forumowicz
- Posty: 268
- Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: Wymiana wału napędowego
Ogólnie to jestem już po operacji wymiany wału, samochód teraz nie ma żadnych drgań nawet przy 120km/h. Ale co ciekawe w tym drugim wale jaki kupiłem była inna końcówka przy sprzęgle gumowym, też na trzy śruby ale inny rozstaw, musiałem przełożyć tą końcówkę od starego wału. Nie wiedziałem że w fso były dwa rodzaje tych gum do których się to przykręca.
- emilek683
- Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 14 mar 2017, o 18:27
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana wału napędowego
We Fiatach tłumik drgań skrętnych wału posiada metalową obudowę i ma mniejsze otwory na śruby.
W Polonezach część ta część jest już gumowym torusem z metalowymi tulejkami, średnica otworów i śrub spinających jest większa.
Ja byłem w stanie połączyć nowszą skrzynię biegów dodając tam tulejki pod śruby.
Do Poloneza podobno pasuje tłumik z "Łada Niva - Chevrolet", ale nie sprawdzałem. Niby lepsza jakość, szukałem bo tych naszych krajowych zniszczyłem już ze 4 albo 5 sztuk.
W Polonezach część ta część jest już gumowym torusem z metalowymi tulejkami, średnica otworów i śrub spinających jest większa.
Ja byłem w stanie połączyć nowszą skrzynię biegów dodając tam tulejki pod śruby.
Do Poloneza podobno pasuje tłumik z "Łada Niva - Chevrolet", ale nie sprawdzałem. Niby lepsza jakość, szukałem bo tych naszych krajowych zniszczyłem już ze 4 albo 5 sztuk.
-
Miran - Forumowicz
- Posty: 234
- Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: Wymiana wału napędowego
W najstarszych polonezach, też był przegub elastyczny starego typu i śruby m10.
-
maciejowski - Maruda
- Posty: 1546
- Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
- Lokalizacja: kraków
Re: Wymiana wału napędowego
Zgadza się. Dodatkowo wał miał większą średnicę rur. Coś takiego jak w ówczesnych fiatach 132- Mirafiorii....
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
-
jacek2 - Forumowicz
- Posty: 268
- Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
- Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość