Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
Witam, mam takie pytanie jaka jest zasada działania zbiorniczka wyrównawczego w fiacie 125p? Mój fiat z roku 1984, silnik fiatowski. Do zbiorniczka dochodzi tylko jeden przewód podłączony do chłodnicy pod korkiem. Rozumiem że w celu rozszerzenia płynu pod wpływem temperatury ma wypchnąć nadmiar do zbiorniczka. Ale jak ten płyn ma wrócić po ostygnięciu silnika? Płyn w obwodzie krąży pomijając zbiorniczek, we współczesnych autach płyn krąży przez zbiorniczek a w fiacie jest inaczej i nie rozumiem czy jego jedynym zadaniem jest zbieranie nadmiaru płynu przy rozszerzeniu cieczy chłodzącej? I jeszcze jedna sprawa, po ostygnięciu silnika przewody z płynem się zasysają u mnie i dopiero jak chwilę pochodzi to robią się twardsze. Czy tak ma być, i ten typ tak ma? Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
- emilek683
- Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 14 mar 2017, o 18:27
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
Jest dokładnie tak jak piszesz. Przy gorącym aucie płyn jest wypychany do zbiorniczka, a podczas stygnięcia płyn jest zasysany ze zbiorniczka do chłodnicy. Pod warunkiem że korek w chłodnicy jest sprawny. On decyduje o wypychaniu gorącego płynu i zasysaniu chłodnego płynu...
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
-
jacek2 - Forumowicz
- Posty: 268
- Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
- Lokalizacja: dolnośląskie
Re: Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
No korek mam nowy, i jestem ciekaw czy to że mam pozasysane przewody jak ostygnie ma z tym coś wspólnego?
- emilek683
- Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 14 mar 2017, o 18:27
- Lokalizacja: Łódź
Re: Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
Tym zajmuje się korek chłodnicy.
https://archive.org/details/PolskiFiat1 ... 1/mode/1up
Przewody nie powinny się zapadać, zawór w korku powinien się otworzyć i umożliwić zassanie płynu ze zbiorniczka.
Możesz złapać szczypcami i pociągnąć za krawędź środkowego grzybka w dnie korka, żeby sprawdzić czy w ogóle się rusza.
Element nowy, ale może nie do Fiata, albo jakieś rzemiosło nie mające wszystkich funkcji.
https://archive.org/details/PolskiFiat1 ... 1/mode/1up
Przewody nie powinny się zapadać, zawór w korku powinien się otworzyć i umożliwić zassanie płynu ze zbiorniczka.
Możesz złapać szczypcami i pociągnąć za krawędź środkowego grzybka w dnie korka, żeby sprawdzić czy w ogóle się rusza.
Element nowy, ale może nie do Fiata, albo jakieś rzemiosło nie mające wszystkich funkcji.
-
Miran - Forumowicz
- Posty: 234
- Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
- Lokalizacja: Kraków NH
Re: Jak działa zbiorniczek wyrównawczy?
W grzybku korka jest drugi zwrotniak, który umożliwia powrót płynu. Lubi się on zanieczyścić w bardzo szybkim tempie osadami z układu i bardziej ze zbiornika.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4504
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości