Witaj ! Anonimowy

lewarek + zegary = pomóżcie... O.o

lewarek + zegary = pomóżcie... O.o

Postprzez IMPORT » 22 lut 2012, o 15:58

beny napisał(a):nie bylo tego wczesniej w "warsztacie", ale zeby nie zakladac 2 roznych tematow, bedzie w jednym.

pytanie pierwsze (wiem, ze dla niektorych moze trywialne, ale...):
jak odkrecic lewarek :?: :shock:
Obrazek
caly, nie sama galke.

a drugie:
wie ktos, jak podlaczyc ten
Obrazek
wtyk :?: (zegary z Borewicza) ma 1 pare pinów wiecej, wie ktos, dlaczego (do czego) i jak zaadaptowac wtyczke z Fiata do tego :?:


ujban88 napisał(a):gałkę wyciagasz z użyciem duzej siły, po prostu siedasz między siedzeniami i z całej siły ciągniesz go do siebie
przymajmniej u mnie tak zszedł


blazejqe napisał(a):ojjjj z lewarkiem jest masakra.. dokrec galke i zobacz czy cala dzwignia sie kreci. jesli tak, to polowa sukcesu, wtedy krec i szarp nia, ciagnac do siebie. tylko zebow sobie nie wybij jak zeskoczy 8) Tam jest taki hardkorowy zatrzask, gumka, i cos plastikowego co trzyma ta gumke w lewarku. Jesli nie zlezie to masz dlubanie: od dolu lewarka wydlub ten plastik, wtedy moze uda Ci sie gumke wyciagnac jakos (nasmaruj tam zeby wylazla) a wtedy jak szarpniesz to powinno zeskoczyc elegancko. Najwyzej polamie sie taki plastikowy zatrzask ale to pewnie dostaniesz w cenie groszowej albo na szrocie ;) powo!

A co do wtyczki, to ona jest do oswietlenia i kontrolek. Popatrz na te drozki jak i gdzie ida i bedziesz wiedzial wszystko ;)


bisz napisał(a):wchodza ci te zegary od borka ? w sensie do fiatowej deski ?? one chyba szersze byly i niższe. daj potem fotke jakas jak to wpasowałeś


beny napisał(a):oj kurczaki chlopaki widze ze mam zaleglosci w temacie. juz nadrabiam.

rzecz 1) dzwignia kreci sie razem z galka, wiec bede testowal system z ciagnieciem do siebie i uwazaniem na zabki :D juz m/w wiem, jak to wyglada:
Obrazek
fotka zestawu naprawczego na allegro. bede kombinowal delikatnie.

co do 2) zegary mysle ze bez mocnej rzezby (ich albo dechy) by nie podeszly, ale ja juz czekam na przesylke z poldodeska, do ktorej beda wstawiane, wiec mi ten problem odpada. bede musial za to wyjac swoje i porownac sciezki zeby dopasowac ten wtyk, albo przyzwyczaic sie, ze jak wlacze ssanie to bedzie mi migala kontrolka od oleju albo cos w ten desen :mrgreen: joke oczywiscie :wink:

niemniej jednak chyba widzialem gdzies je w desce fiatowej, poza tym z gumowka w rece i goracym klejem wszystko jest mozliwe :mrgreen: na pewno cos trzeba by bylo uczynic z tymi wystajacymi uchwytami na sruby,
nie wiem tez, jak z ich pochyleniem. jak chcesz Bisz to moge zrobic jakies przymiarki jak bede sie z tym bawil, jakbys chcial je wstawiac u siebie to decyduj sie szybko, na allegro sa za 24,99 w Legionowie to bym Ci odebral i kiedys przy okazji podal albo chociaz taniej wyslal :wink:

dziekowac za info :)

Dodane po 12 minutach:

a, no i jeszcze jedna sprawa:
Obrazek
nie mam w swoich zegarach wyzej zaznaczonych kabelkow. te 3 z lewej sa na pewno od obrotomierza, a ten po prawej :?: wie ktos :?: sprobuje go podlaczyc tak jak na foto, przypuszczam, ze filozofia dzialania sie nie zmienila, ktos sobie tylko przywlaszczyl kabelki przed sprzedaza... :?

slyszalem za to rozne historie z obrotomierzem, ze niektore maja mase przy czyms tam itd. :shock: nie chce czegos podlaczyc i zobaczyc jak mi dym leci z deski


blazejqe napisał(a):w tym miejscu powinien byc potencjometr podswietlenia zegarow. w poldku byl taki motyw. Ty nie masz potencjometra wiec masz kabel zamiast niego :)


Gacek_1991 napisał(a):A jak we fiacie wyjąć licznik? chciałbym zmienić podświetlanie na jaśniejsze i wstawić tarcze zegarów własnego projektu?


Olo napisał(a): No Hello! Troszkę mnie nie było, więc niektórzy byli szczęśliwi :D
Zegary wyjmujesz po odkręceniu dwóch śrub i odpięciu trzech kości oraz linki prędkościomierza.
Linkę odpinasz w ten sposób, że plastykowy kołnierz podwijasz w stronę zegarów i ciągniesz za pancerz.
----------------------
Jeśli chcesz mocniejsze światło, użyj diod w kołnierzu żarówki, tylko pamiętaj, by kupić takie z rozproszonym światłem a nie skupionym..

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


ujban88 napisał(a):jeśli masz okrągłe zegary to masz 3 kosci a jeśli "rteciometr" to kostki są 2
jesli chcesz polepszyć podświetlenie to na początek zdejmij te zielone oslonki które są nad zarowkami i już masz lepiej
a jeśli chcesz sie pobawić to wewnętrzną część tam gdzie sie światło rozprasza wyłóż folią aluminiowa ;)


Gacek_1991 napisał(a):Tzn. mam odkręcić te śrubki gdzie są te wszystkie żaróweczki (rezerwa, ręczny itp.) ?? i wyciągać licznik tak?

Dodane po 49 sekundach:

Licznik mam rtęciowy^^

Dodane po 9 minutach:

A te tarcze to drukowałeś na jakimś specjalnym papierze??


ujban88 napisał(a):nie, wystarczy że odkręcisz (zaznaczone na czerwono)
ObrazekObrazek
wszystko masz jak na dłoni :)

Dodane po 28 sekundach:

Obrazek


Olo napisał(a):
Gcaek_1991 napisał(a): A te tarcze to drukowałeś na jakimś specjalnym papierze??


Po zrobieniu projektu w foto szkopie tarcze zapisałem jako *.jpg i zgrałem na kartę SD i zaniosłem do punktu wywoływania zdjęć cyfrowych. Poprosiłem o wydruk na papierze samoprzylepnym. Następnie nakleiłem nowe tarcze na stare, blaszane. Wywaliłem zielone nakładki na żarówki i wstawiłem zamiast oryginalnych żarówek diody z kołnierzami. Świecą na czerwono.
PS. Tarcze dalej są czarne (niema mowy o WT) tylko są zmienione kolory zakresów na obrotomierzu i na temperaturze..
Obrazek


ujban88 napisał(a):a ja zrobilem to troche inaczej
wydrukowałem w domu na papierze samoprzylepnym
wyciąłem z pleksy dwa koła wielkości tarcz, posklejałem wszystko do siebie, boczne ścianki które doprowadzały światło na tarcze zakleilem i jest git, oto efekt:
ObrazekObrazek


JaSTRZaB napisał(a):nie wiem czy wiecie ale były obrotomierze diodowe. Ja takowy miałem w serii w swoim fiacie.

hmm 9 tys w fiacie :D


Olo napisał(a):Pamiętam Te diodowe obrotki :)

ujban88 - Długo masz te tarcze? Pytam, bo jak miałem plusa a później sierre to także zrobiłem Twoim sposobem, ale po ok. roku były tak pomarszczone jak pomarańcza...


blazejqe napisał(a):Ja w maluchu mialem tez drukniete na samoprzylepnym i trzymalo dlugo. Gdzies z 3 lata i sprzedalem go. Ale przesadzilem z diodami i swiecilo sie jak choinka w nocy ;p
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


ujban88 napisał(a):
olo694 napisał(a):Pamiętam Te diodowe obrotki :)

ujban88 - Długo masz te tarcze? Pytam, bo jak miałem plusa a później sierre to także zrobiłem Twoim sposobem, ale po ok. roku były tak pomarszczone jak pomarańcza...

mam je półtora roku i widać pomarszczenia, wiem czym jest to spowodowane
nie umylem spirytusem powierzchni pleksy i tyle

blazejqe, takie podświetlenie to by mnie zabiło w nocy


blazejqe napisał(a):no mnie tez zabijalo :) ale maluch to juz przeszlosc a DFa tak nie zrobie, bo mam nauczke ;p


beny napisał(a):ale kierowniczke miales fajniasta w tym malaczu :)


blazejqe napisał(a):a dzieki hehe. Monza na prawde zajebista kiera, swietnie sie prowadzilo nia kaszla ale blad bo sprzedalem ja razem z autem ;( szukam teraz do duzego takiej kierki, bo mam dosc dlugie nogi a FSO za duza :P a maluchowska kiera to troche wies w DFie.. Bedzie wspomaganie wiec i mala kierke mozna ;)


Olo napisał(a): A ja mam kierke montecarlo :lol:
Leży na szafie i czeka na auto :)
A co się tyczy tarcz to one się marszczą z powodu wilgotności.. Uszczelnianie silikonem nic nieda. Po prostu będzie się marszczy c i już. Papier musi być powlekany. Inna opcja to trysnąć można delikutaśnie lakierem bezbarwnym.. Ale bardzo delikatnie (parę warstw) by się napisy nie rozpuściły...


blazejqe napisał(a):przeca napisalem ze u mnie nic sie nie dzialo! zdjecia (ze sportowa kiera) sa zrobione w pazdzierniku 2008 jak sprzedawalem auto, a w zegary bawilem sie jak nie mialem jeszcze prawka a maluch byl rodzicow, na poczatku 2006 jakos. widzisz jakies zmarszczki :> bo ja nie ;]


beny napisał(a):wracajac do glownego tematu - deska osadzona, czas na zegary, i tu epic fail :? sprawdzilem to juz wczesniej, zanim wyjalem stara, ale postanowilem zostawic to na koniec.
wstawial ktos u siebie te zegary :? bo nic, doslownie nic tam nie pasuje. bedzie zabawa z przestawianiem kabelkow miedzy wtyczkami :?


SEBRIGHT napisał(a):[b]beny sory że tak Ci się pod temat podepnę, ale nie widzę sensu w zakładaniu tamatu z jednym pytaniem.

Zegary okrągłe i ta z poziomtm prędkościomierzem są wymienne? Są takie same wtyczki i śruby w tych samych miejscach?


beny napisał(a):alez nie masz za co przepraszac, przeciwnie, chwali Ci sie takie podejscie. moze dostaniesz sog'a od admina :D
odpowiedz brzmi: nie.
chyba :D nie jestem pewny, wiec pytaj tych, co maja auto rok starsze od mojego (te o ktorych mowisz robili do 87'), bo naprawde nie umiem Ci odpowiedziec. zaraz zerkne w net, moze cos znajde
ale CHYBA jest jeszcze wiecej zabawy niz z przelozeniem zegarow z borewicza zamiast okraglych, bo tu przynajmniej wtyczki mam takie same, tylko kable bede musial pozamieniac, a do tych starszych nie wiem, czy nie trzeba elektryki (czyt. wiazki) zmieniac na starsza, bo wtyczki byly chyba inne i nie wiem czy nawet linka predkosciomierza przypadkiem tez nie bedzie inna


Hammster napisał(a):
SEBRIGHT napisał(a):Zegary okrągłe i ta z poziomtm prędkościomierzem są wymienne? Są takie same wtyczki i śruby w tych samych miejscach?


Wszystko pasuje i można śmiało zamieniać. Jednie wskaźnik poziomu paliwa może wskazywać odwrotnie do rzeczywistego
stanu i wtedy chyba trzeba przepiąć odwrotnie kabelki za zegarami. Przynajmniej ja tak miałem :wink:


beny napisał(a):sluchaj Hammster, widze, ze jestes troche bardziej obcykany w temacie ode mnie - moze podpowiesz cos nt. zakladania zegarow z borewicza :?: bo aktualnie z takimi walcze. nie pytajcie czemu, po prostu mi sie podobaja i tyle :P (deske z poldka juz mam, jeszcze ja musze podocinac i podrownac w wolnej chwili tylko)
generalnie problem jest taki: wtyczki rozmiarem i ksztaltem pasuja (procz jednej, ale mniejsza o to teraz) ale kabelki w nich juz zupelnie nie.

jesli ktos juz takowe przekladal, a na pewno sa tacy, bo widzialem juz takie cuda, to podrzuccie schemat, bede dźwięczny :cheers: jak nie, to zostanie mi zmudna analiza sciezek/schematow i przekladanie po kabelku... no, ale ktos to juz na pewno do cholerci robil, wiec szkoda mi czasu :wink:


Olo napisał(a): Słuchajcie. dawno dawno temu zmieniałem w '85 termometr na okrągłe. Linka na 100% była ta sama, wtyczki na 98% te same, jedynie w kościach musiałem coś zamieniać. Na pewno to były przewody od wskaźnika paliwa (głupiał na odwrotnie przy pełnym zbiorniku wskazywał pusty i odwrotnie przy pustym wskazywał pełny), ale chyba również (50%-50%) kontrolki były pochrzanione. Np włączałem światła, to podświetlały się zegary i świeciło ogrzewanie tylnej szyby (np.), długie to hamulec, ssanie to światła itd itp. To są oczywiście tylko przykłady bo nie pamiętam dokładnie (to było ponad 10 lat temu)..


JaSTRZaB napisał(a):raczej nikt schematów tego nie ma trzeba samemu się bawić metoda prób i błędów
IMPORT
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 24 lut 2012, o 17:39
Lokalizacja: Stare Forum
Ranga: Najmądrzejszy

Powrót do WNĘTRZE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość