beny napisał(a):nie bylo tego wczesniej w "warsztacie", ale zeby nie zakladac 2 roznych tematow, bedzie w jednym.
pytanie pierwsze (wiem, ze dla niektorych moze trywialne, ale...):
jak odkrecic lewarek![]()
![]()
caly, nie sama galke.
a drugie:
wie ktos, jak podlaczyc ten
wtyk(zegary z Borewicza) ma 1 pare pinów wiecej, wie ktos, dlaczego (do czego) i jak zaadaptowac wtyczke z Fiata do tego
ujban88 napisał(a):gałkę wyciagasz z użyciem duzej siły, po prostu siedasz między siedzeniami i z całej siły ciągniesz go do siebie
przymajmniej u mnie tak zszedł
blazejqe napisał(a):ojjjj z lewarkiem jest masakra.. dokrec galke i zobacz czy cala dzwignia sie kreci. jesli tak, to polowa sukcesu, wtedy krec i szarp nia, ciagnac do siebie. tylko zebow sobie nie wybij jak zeskoczy 8) Tam jest taki hardkorowy zatrzask, gumka, i cos plastikowego co trzyma ta gumke w lewarku. Jesli nie zlezie to masz dlubanie: od dolu lewarka wydlub ten plastik, wtedy moze uda Ci sie gumke wyciagnac jakos (nasmaruj tam zeby wylazla) a wtedy jak szarpniesz to powinno zeskoczyc elegancko. Najwyzej polamie sie taki plastikowy zatrzask ale to pewnie dostaniesz w cenie groszowej albo na szrociepowo!
A co do wtyczki, to ona jest do oswietlenia i kontrolek. Popatrz na te drozki jak i gdzie ida i bedziesz wiedzial wszystko
bisz napisał(a):wchodza ci te zegary od borka ? w sensie do fiatowej deski ?? one chyba szersze byly i niższe. daj potem fotke jakas jak to wpasowałeś
beny napisał(a):oj kurczaki chlopaki widze ze mam zaleglosci w temacie. juz nadrabiam.
rzecz 1) dzwignia kreci sie razem z galka, wiec bede testowal system z ciagnieciem do siebie i uwazaniem na zabkijuz m/w wiem, jak to wyglada:
fotka zestawu naprawczego na allegro. bede kombinowal delikatnie.
co do 2) zegary mysle ze bez mocnej rzezby (ich albo dechy) by nie podeszly, ale ja juz czekam na przesylke z poldodeska, do ktorej beda wstawiane, wiec mi ten problem odpada. bede musial za to wyjac swoje i porownac sciezki zeby dopasowac ten wtyk, albo przyzwyczaic sie, ze jak wlacze ssanie to bedzie mi migala kontrolka od oleju albo cos w ten desenjoke oczywiscie
![]()
niemniej jednak chyba widzialem gdzies je w desce fiatowej, poza tym z gumowka w rece i goracym klejem wszystko jest mozliwena pewno cos trzeba by bylo uczynic z tymi wystajacymi uchwytami na sruby,
nie wiem tez, jak z ich pochyleniem. jak chcesz Bisz to moge zrobic jakies przymiarki jak bede sie z tym bawil, jakbys chcial je wstawiac u siebie to decyduj sie szybko, na allegro sa za 24,99 w Legionowie to bym Ci odebral i kiedys przy okazji podal albo chociaz taniej wyslal![]()
dziekowac za info![]()
Dodane po 12 minutach:
a, no i jeszcze jedna sprawa:
nie mam w swoich zegarach wyzej zaznaczonych kabelkow. te 3 z lewej sa na pewno od obrotomierza, a ten po prawejwie ktos
sprobuje go podlaczyc tak jak na foto, przypuszczam, ze filozofia dzialania sie nie zmienila, ktos sobie tylko przywlaszczyl kabelki przed sprzedaza...
slyszalem za to rozne historie z obrotomierzem, ze niektore maja mase przy czyms tam itd.nie chce czegos podlaczyc i zobaczyc jak mi dym leci z deski
blazejqe napisał(a):w tym miejscu powinien byc potencjometr podswietlenia zegarow. w poldku byl taki motyw. Ty nie masz potencjometra wiec masz kabel zamiast niego
Gacek_1991 napisał(a):A jak we fiacie wyjąć licznik? chciałbym zmienić podświetlanie na jaśniejsze i wstawić tarcze zegarów własnego projektu?
Olo napisał(a): No Hello! Troszkę mnie nie było, więc niektórzy byli szczęśliwi![]()
Zegary wyjmujesz po odkręceniu dwóch śrub i odpięciu trzech kości oraz linki prędkościomierza.
Linkę odpinasz w ten sposób, że plastykowy kołnierz podwijasz w stronę zegarów i ciągniesz za pancerz.
----------------------
Jeśli chcesz mocniejsze światło, użyj diod w kołnierzu żarówki, tylko pamiętaj, by kupić takie z rozproszonym światłem a nie skupionym..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ujban88 napisał(a):jeśli masz okrągłe zegary to masz 3 kosci a jeśli "rteciometr" to kostki są 2
jesli chcesz polepszyć podświetlenie to na początek zdejmij te zielone oslonki które są nad zarowkami i już masz lepiej
a jeśli chcesz sie pobawić to wewnętrzną część tam gdzie sie światło rozprasza wyłóż folią aluminiowa
Gacek_1991 napisał(a):Tzn. mam odkręcić te śrubki gdzie są te wszystkie żaróweczki (rezerwa, ręczny itp.) ?? i wyciągać licznik tak?
Dodane po 49 sekundach:
Licznik mam rtęciowy^^
Dodane po 9 minutach:
A te tarcze to drukowałeś na jakimś specjalnym papierze??
Olo napisał(a):Gcaek_1991 napisał(a): A te tarcze to drukowałeś na jakimś specjalnym papierze??
Po zrobieniu projektu w foto szkopie tarcze zapisałem jako *.jpg i zgrałem na kartę SD i zaniosłem do punktu wywoływania zdjęć cyfrowych. Poprosiłem o wydruk na papierze samoprzylepnym. Następnie nakleiłem nowe tarcze na stare, blaszane. Wywaliłem zielone nakładki na żarówki i wstawiłem zamiast oryginalnych żarówek diody z kołnierzami. Świecą na czerwono.
PS. Tarcze dalej są czarne (niema mowy o WT) tylko są zmienione kolory zakresów na obrotomierzu i na temperaturze..
JaSTRZaB napisał(a):nie wiem czy wiecie ale były obrotomierze diodowe. Ja takowy miałem w serii w swoim fiacie.
hmm 9 tys w fiacie
Olo napisał(a):Pamiętam Te diodowe obrotki
ujban88 - Długo masz te tarcze? Pytam, bo jak miałem plusa a później sierre to także zrobiłem Twoim sposobem, ale po ok. roku były tak pomarszczone jak pomarańcza...
ujban88 napisał(a):olo694 napisał(a):Pamiętam Te diodowe obrotki
ujban88 - Długo masz te tarcze? Pytam, bo jak miałem plusa a później sierre to także zrobiłem Twoim sposobem, ale po ok. roku były tak pomarszczone jak pomarańcza...
mam je półtora roku i widać pomarszczenia, wiem czym jest to spowodowane
nie umylem spirytusem powierzchni pleksy i tyle
blazejqe, takie podświetlenie to by mnie zabiło w nocy
blazejqe napisał(a):no mnie tez zabijaloale maluch to juz przeszlosc a DFa tak nie zrobie, bo mam nauczke ;p
beny napisał(a):ale kierowniczke miales fajniasta w tym malaczu
blazejqe napisał(a):a dzieki hehe. Monza na prawde zajebista kiera, swietnie sie prowadzilo nia kaszla ale blad bo sprzedalem ja razem z autem ;( szukam teraz do duzego takiej kierki, bo mam dosc dlugie nogi a FSO za duzaa maluchowska kiera to troche wies w DFie.. Bedzie wspomaganie wiec i mala kierke mozna
Olo napisał(a): A ja mam kierke montecarlo![]()
Leży na szafie i czeka na auto
A co się tyczy tarcz to one się marszczą z powodu wilgotności.. Uszczelnianie silikonem nic nieda. Po prostu będzie się marszczy c i już. Papier musi być powlekany. Inna opcja to trysnąć można delikutaśnie lakierem bezbarwnym.. Ale bardzo delikatnie (parę warstw) by się napisy nie rozpuściły...
blazejqe napisał(a):przeca napisalem ze u mnie nic sie nie dzialo! zdjecia (ze sportowa kiera) sa zrobione w pazdzierniku 2008 jak sprzedawalem auto, a w zegary bawilem sie jak nie mialem jeszcze prawka a maluch byl rodzicow, na poczatku 2006 jakos. widzisz jakies zmarszczki :> bo ja nie ;]
beny napisał(a):wracajac do glownego tematu - deska osadzona, czas na zegary, i tu epic failsprawdzilem to juz wczesniej, zanim wyjalem stara, ale postanowilem zostawic to na koniec.
wstawial ktos u siebie te zegarybo nic, doslownie nic tam nie pasuje. bedzie zabawa z przestawianiem kabelkow miedzy wtyczkami
SEBRIGHT napisał(a):[b]beny sory że tak Ci się pod temat podepnę, ale nie widzę sensu w zakładaniu tamatu z jednym pytaniem.
Zegary okrągłe i ta z poziomtm prędkościomierzem są wymienne? Są takie same wtyczki i śruby w tych samych miejscach?
beny napisał(a):alez nie masz za co przepraszac, przeciwnie, chwali Ci sie takie podejscie. moze dostaniesz sog'a od admina
odpowiedz brzmi: nie.
chybanie jestem pewny, wiec pytaj tych, co maja auto rok starsze od mojego (te o ktorych mowisz robili do 87'), bo naprawde nie umiem Ci odpowiedziec. zaraz zerkne w net, moze cos znajde
ale CHYBA jest jeszcze wiecej zabawy niz z przelozeniem zegarow z borewicza zamiast okraglych, bo tu przynajmniej wtyczki mam takie same, tylko kable bede musial pozamieniac, a do tych starszych nie wiem, czy nie trzeba elektryki (czyt. wiazki) zmieniac na starsza, bo wtyczki byly chyba inne i nie wiem czy nawet linka predkosciomierza przypadkiem tez nie bedzie inna
Hammster napisał(a):SEBRIGHT napisał(a):Zegary okrągłe i ta z poziomtm prędkościomierzem są wymienne? Są takie same wtyczki i śruby w tych samych miejscach?
Wszystko pasuje i można śmiało zamieniać. Jednie wskaźnik poziomu paliwa może wskazywać odwrotnie do rzeczywistego
stanu i wtedy chyba trzeba przepiąć odwrotnie kabelki za zegarami. Przynajmniej ja tak miałem
beny napisał(a):sluchaj Hammster, widze, ze jestes troche bardziej obcykany w temacie ode mnie - moze podpowiesz cos nt. zakladania zegarow z borewiczabo aktualnie z takimi walcze. nie pytajcie czemu, po prostu mi sie podobaja i tyle
(deske z poldka juz mam, jeszcze ja musze podocinac i podrownac w wolnej chwili tylko)
generalnie problem jest taki: wtyczki rozmiarem i ksztaltem pasuja (procz jednej, ale mniejsza o to teraz) ale kabelki w nich juz zupelnie nie.
jesli ktos juz takowe przekladal, a na pewno sa tacy, bo widzialem juz takie cuda, to podrzuccie schemat, bede dźwięczny :cheers: jak nie, to zostanie mi zmudna analiza sciezek/schematow i przekladanie po kabelku... no, ale ktos to juz na pewno do cholerci robil, wiec szkoda mi czasu
Olo napisał(a): Słuchajcie. dawno dawno temu zmieniałem w '85 termometr na okrągłe. Linka na 100% była ta sama, wtyczki na 98% te same, jedynie w kościach musiałem coś zamieniać. Na pewno to były przewody od wskaźnika paliwa (głupiał na odwrotnie przy pełnym zbiorniku wskazywał pusty i odwrotnie przy pustym wskazywał pełny), ale chyba również (50%-50%) kontrolki były pochrzanione. Np włączałem światła, to podświetlały się zegary i świeciło ogrzewanie tylnej szyby (np.), długie to hamulec, ssanie to światła itd itp. To są oczywiście tylko przykłady bo nie pamiętam dokładnie (to było ponad 10 lat temu)..
JaSTRZaB napisał(a):raczej nikt schematów tego nie ma trzeba samemu się bawić metoda prób i błędów