Witaj ! Anonimowy

Blokada kierownicy

Blokada kierownicy

Postprzez Marauder » 17 kwi 2017, o 20:36

Witajcie,

zauważyłem w moim Fiacie, że brakuje blokady kierownicy. W rurce i w wale przekładni kierowniczej (stary typ) są wycięcia na klin blokujący wał kierownicy. A przyrządu niestety brak.

Teraz pytanie: miały klasyki, mój 1973r., blokadę kierownicy?
Stacyjka według numeru katalogowego jest oryginalna. Jeżeli montowali blokadę, jak ten mechanizm musi wyglądać?
Obrazek

Dzięki!
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r.
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Instagram: @PRLclassics
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 156
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Ozimek

Re: Blokada kierownicy

Postprzez jacekes » 17 kwi 2017, o 20:48

Pewny nie jestem, ale jeśli dobrze pamiętam, to blokada nie występowała we wszystkich autach sprzed 1974. Tzn. występowała w znacznej mniejszości.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada kierownicy

Postprzez Kantman » 18 kwi 2017, o 22:34

U mnie w 70r też jest miejsce na blokadę, nie wiem jak wcześniejsze roczniki ale pewnie do końca sztywnej przekładni była możliwość zamontowania stacyjki z blokadą
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 925
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Blokada kierownicy

Postprzez Marauder » 19 kwi 2017, o 08:19

Dzięki za odpowiedzi.

Znajoma ma Fiata 125pz z 1971r. i też ma blokadę kierownicy.
Kantman napisał(a):U mnie w 70r też jest miejsce na blokadę, nie wiem jak wcześniejsze roczniki ale pewnie do końca sztywnej przekładni była możliwość zamontowania stacyjki z blokadą

Powiedz, czy masz identyczną stacyjkę jak ja?
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r.
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Instagram: @PRLclassics
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 156
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Ozimek

Re: Blokada kierownicy

Postprzez Kantman » 19 kwi 2017, o 21:16

Tak, taką sama, 6-cio pinową
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się... zarobiony jestem.
Kolega kolegę pier...nął pepegiem.

Fiat 125p 1500 F323 1970r.
Fiat 125p 1800 DOHC L57 1976r.
Fiat 125p 1500 F515 1979r.
FSO 1500 kombi L87 1991r.
FSO POLONEZ 1500 LE L80 1986r.
Avatar użytkownika
Kantman
Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 925
Dołączył(a): 11 paź 2012, o 19:58
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Re: Blokada kierownicy

Postprzez Marauder » 19 kwi 2017, o 23:23

Okay, bardzo mi pomogłeś. Myślałem, że to jest jakaś przeróbka.
Nadal jestem bardzo ciekawy, do których klasyków montowali blokadę a do których nie.

Może ktoś ma jakieś źródło?
Szukałem i czytałem w książkach, ale nic się na ten temat nie dowiedziałem. Wiem, że w modelach FSO 125p już wszystkie miały.
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r.
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Instagram: @PRLclassics
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 156
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Ozimek

Re: Blokada kierownicy

Postprzez jacekes » 20 kwi 2017, o 08:26

Wszystkie ze stacyjką po prawej stronie miały blokadę.

A co do wcześniejszych fiatów - to jak zwykle w przypadku produktów FSO, nie ma rzetelnych informacji, tylko podejrzenia, że czasem na eksport i to nie do wszystkich krajów, tylko do niektórych. Ale to nie znaczy, że nie znajdzie się nie-eksportowy fiat z blokadą.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Blokada kierownicy

Postprzez BORYS » 20 kwi 2017, o 10:50

Moje kombi 73 ma stacyjke z lewej z blokada a bylo autem krajowym (chyba ;) )

Jest wiec mozliwosc ze stacyjka z blokada wystepowala jako opcja przy zakupie ale jak bylo naprawde?
BORYS
Forumowicz
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
Lokalizacja: Lëtzebuerg

Re: Blokada kierownicy

Postprzez Marauder » 8 maja 2017, o 14:35

Szukałem troszkę na ten temat i znalazłem coś ciekawego!

Wikipedia (Polski Fiat 125p) pisze:
"... Do gamy jednostek napędowych planowano dołączenie nowych odmian dotychczasowo stosowanych silników. Pojazd dostępny był w wersjach: z dachem rozsuwanym, z silnikiem przystosowanym do benzyny o LO 78, z radioodbiornikiem, z dźwignią zmiany biegów w podłodze, z blokadą kierownicy, z ogrzewaną tylną szybą i przystosowanej do strefy zimnej, gorącej bądź o dużym zapyleniu powietrza[15]."

Pod nr. 15 w przypisach pisze:
"[15] Polmo - Fabryka Samochodów Osobowych: Polski Fiat 125p - Katalog części zamiennych. Warszawa - Żerań: Wydawnictwa Handlu Zagranicznego, 1972, s. 18-19."

Na stronie 17 (pdf str. 18) w sekcji ODMIANY jest napisany numer 41 - z blokadą kierownicy. Poszukałem rysunek ze stacyjką i faktycznie są pokazane dwa rodzaje stacyjek:
Obrazek

Stacyjka z numerem 4094131 (bez blokady kierownicy), a druga stacyjka (z blokadą) była stosowana do aut na eksport (Francja i Niemcy, numery 50 i 51).
Polski Fiat 125p 1500 - 1973r.
http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=7202
Instagram: @PRLclassics
Avatar użytkownika
Marauder
Forumowicz
 
Posty: 156
Dołączył(a): 24 wrz 2015, o 19:55
Lokalizacja: Ozimek


Powrót do UKŁAD KIEROWNICZY I KOŁA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość