Witam.
Mam pytanie jak to w końcu jest z tym wpsomaganiem w 125p, chodzi mi dokładnie o wytrzymałość podłużnicy?
Chciałbym zaczerpnąc opinie najelpiej od osób które je mają, jak po czasie wygląda stan podłużnic, czy nic niepokojącego się z nimi nie dzieje? czy konieczne jest mocowanie wzmocnienia podłużnicy w postaci blachy od strony komory silnika?
Drugie pytanie, który układ lepiej zakładać: ZF czy JKC, jak JKC to czy chłodniczka oleju jest konieczna i nie ma przeciwwskazań żeby jej po prostu nie założyć? (układ ZF nie ma w ogóle chłodniczki) bo przy wpuszczonej chłodnicy wody w pas (silnik poloneza) ciężko upchać przewody bez wycinania dziur w słupku przy okularach itp
Prosiłbym o rzeczowe wskazówki użytkowników układu wspomagania w 125P i o wstrzymanie się z komentarzami, czy jest ono potrzebne czy nie, interesuje mnie tylko i wyłącznie strona techniczna, sprawa podłużnic i której firmy układ lepiej się sprawdzi.
Temat o montażu czytałem, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania
Pozdrawiam
Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
Jeśli zachowasz rozsądną technikę jazdy (skręcanie kół podczas turlania się a nie na postoju a tym bardziej na wciśniętym heblu) to bym się nie obawiał o podlużnice. Jak masz możliwość to dospawanie plyty na podłużnice wydaje się dobrym pomysłem.
Co do chłodniczki - wydaje mi się że można ją pominąć. Faktycznie wkomponowanie jej ŁADNIE w przedni pas będzie wyzwaniem.
Co do chłodniczki - wydaje mi się że można ją pominąć. Faktycznie wkomponowanie jej ŁADNIE w przedni pas będzie wyzwaniem.
-
OLO - Forumowicz
- Posty: 1303
- Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
Dzięki za odpowiedz
wlasnie wzmocnienie wolałbym zrobic ale nie spawać tylko podłożyć i skręcić.
A jesli chodzi o kwestie ktory układ wybrać? jkc czy zf? ponoć jkc lepiej bo ma ograniczniki skrętu w przekładni i nienadwyreza podłużnic przy max skręcie, natomiast plus z zf, ze zwrostem prędkości słabnie wspomaganie, co poprawia prowadzenie przy większych prędkościach ?
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
A jesli chodzi o kwestie ktory układ wybrać? jkc czy zf? ponoć jkc lepiej bo ma ograniczniki skrętu w przekładni i nienadwyreza podłużnic przy max skręcie, natomiast plus z zf, ze zwrostem prędkości słabnie wspomaganie, co poprawia prowadzenie przy większych prędkościach ?
-
Lukasq - Forumowicz
- Posty: 180
- Dołączył(a): 15 sty 2013, o 18:37
- Lokalizacja: Wałbrzych
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
Lukasq napisał(a):ponoć jkc lepiej bo ma ograniczniki skrętu w przekładni i nie nadwyreza podłużnic przy max skręcie
Ogranicznik ogranicznikiem, ale tak jak OLO wspomniał najważniejsze to nie kręcić kierownicą podczas postoju. To właśnie nadwyręża podłużnice.
Lukasq napisał(a):natomiast plus z zf, ze zwrostem prędkości słabnie wspomaganie, co poprawia prowadzenie przy większych prędkościach ?
Ja bym polecił ZF. Osobiście mam JKC w swoim Plusie. podczas jazdy auto prowadzi się mniej precyzyjnie niż w przypadku ZF. Ciężej jest wyczuć układ kierowniczy, czasem się zdarza że trzeba kontrolować kierownicę jakbyś jechał Żukiem
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
stranger - Forumowicz
- Posty: 122
- Dołączył(a): 15 maja 2013, o 20:25
- Lokalizacja: Brzóza/Schmalkalden (DE)
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
A ja bym wybrał przekładnię JKC. Na ZF wydawało mi się, że był ciut mniejszy skręt. ZF jest za to bardziej bezpośredni z racji mniejszego przełożenia. w ZF denerowało mnei to wycie układu przy max skręcie.
Generalnie ZF miałem w minusie, po 3 latach JKC w plusie. Tyle pamiętam.
Musiałbyś się przejechać z jednym i drugim systemem. Może zauważyłbyś pomiędzy nimi różnicę. Bo tak to jest teoretyzowanie.
Jak założysz wspomę to i tak odczujesz różnicę w stosunku do starej przekładni. Będizesz siecieszył jak dziecko i zapomnisz o dylematach zf/jkc
Zakładaj co ci siętrafi.
Generalnie ZF miałem w minusie, po 3 latach JKC w plusie. Tyle pamiętam.
Musiałbyś się przejechać z jednym i drugim systemem. Może zauważyłbyś pomiędzy nimi różnicę. Bo tak to jest teoretyzowanie.
Jak założysz wspomę to i tak odczujesz różnicę w stosunku do starej przekładni. Będizesz siecieszył jak dziecko i zapomnisz o dylematach zf/jkc
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
OLO - Forumowicz
- Posty: 1303
- Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
Do JKC polecam zamontować chłodnice oleju , bo tmp oleju przekładaniach jest o wiele wyższa niż w ZF. Wynika to konstrukcji pompy JKC ,nie rozbierałem jej ale wydaje mi się że jest pompa zębatą . Pompa ZF jest pompą rotacyjną,nie mam łożysk tocznych .
Jeszcze należy powiedzieć , charakterystyka wspomagania może różnic od zastosowanego oleju do wspomagania .
U siebie mam wspomaganie ZF ,jest od X lat , z podłużnicami nić się nie dzieje . Tylko należy pamiętać co napisał
Jeszcze należy powiedzieć , charakterystyka wspomagania może różnic od zastosowanego oleju do wspomagania .
U siebie mam wspomaganie ZF ,jest od X lat , z podłużnicami nić się nie dzieje . Tylko należy pamiętać co napisał
stranger napisał(a):Ogranicznik ogranicznikiem, ale tak jak OLO wspomniał najważniejsze to nie kręcić kierownicą podczas postoju. To właśnie nadwyręża podłużnice.
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: Jak to jest z tym wspomaganiem ? do użytkowników
OLO napisał(a):Co do chłodniczki - wydaje mi się że można ją pominąć. Faktycznie wkomponowanie jej ŁADNIE w przedni pas będzie wyzwaniem.
Phi
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
-
OLO - Forumowicz
- Posty: 1303
- Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
- Lokalizacja: Warszawa
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do UKŁAD KIEROWNICZY I KOŁA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość