Luzy w kierownicy.
Posty: 22
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Re: Luzy w kierownicy.
Chyba przycisk klaksonu. Ale to nie ta śruba.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4506
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Re: Luzy w kierownicy.
Arnold to w takim razie gdzie jej szukać? 

- Dzakart
- Forumowicz
- Posty: 57
- Dołączył(a): 24 maja 2012, o 20:02
- Lokalizacja: Poreba
Re: Luzy w kierownicy.
Nie wiem jaką masz kierownicę, ale na 90% na ramionach kierownicy od tyłu odkręcasz śrubki, ściągasz klakson od przodu i pośrodku masz nakrętkę 

Nikt nie mówił że będzie lekko.
-
Poprostupolski - Forumowicz
- Posty: 238
- Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 17:16
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Luzy w kierownicy.
Nic nie chce mówić, ale powiedziane jest że jest na przekładni kierowniczej.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4506
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Re: Luzy w kierownicy.
arnold napisał(a):Nic nie chce mówić, ale powiedziane jest że jest na przekładni kierowniczej.
Dobra chyba po prostu oddam do mechanika, bo z tak zajebiście wymijających podpowiedzi laik raczej nie wyciągnie pomocnych dla siebie informacji...

- Dzakart
- Forumowicz
- Posty: 57
- Dołączył(a): 24 maja 2012, o 20:02
- Lokalizacja: Poreba
Re: Luzy w kierownicy.
arnold napisał(a):Bierzesz odkręcasz kontrę ze takiej dziwnej śruby na deklu przekładni kierowniczej. I na prostych kołach dokręcasz podkładką lub złotówką palcami, zakręcasz kontrę i jazda testować.
Tylko problem, co to przekładnia kierownicza, co to dekiel, co to śruba, co to kontra. No i nawet na tym forum są książki napraw, dla tych którzy szukają w kilku źródłach.
-
arnold - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4506
- Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
- Lokalizacja: Gliwice
- Ranga: Król Spamu!
Re: Luzy w kierownicy.
Nie chciałem zakładać nowego tematu, niech wszystko będzie w jednym.
Przy kierownicy ustawionej na wprost, na ramieniu przekładni kierowniczej nie ma luzu, ale im bliżej skrajnych położeń, tym luz się zwiększa. W książce napisane jest, aby luz sprawdzać na kołach na wprost, czyli wszystko jest u mnie ok? Luz w położeniu skrajnym jest dość znaczący, tj ramię odchyla się o prawie 2mm.
Przy kierownicy ustawionej na wprost, na ramieniu przekładni kierowniczej nie ma luzu, ale im bliżej skrajnych położeń, tym luz się zwiększa. W książce napisane jest, aby luz sprawdzać na kołach na wprost, czyli wszystko jest u mnie ok? Luz w położeniu skrajnym jest dość znaczący, tj ramię odchyla się o prawie 2mm.
- Manul
- Forumowicz
- Posty: 67
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:43
- Lokalizacja: Skórcz / Gdańsk Przymorze
Re: Luzy w kierownicy.
Jest OK . tak ma być .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
-
bruns - Forumowicz
- Posty: 1023
- Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
- Lokalizacja: Białystok
Re: Luzy w kierownicy.
arnold napisał(a):Bierzesz odkręcasz kontrę ze takiej dziwnej śruby na deklu przekładni kierowniczej. I na prostych kołach dokręcasz podkładką lub złotówką palcami, zakręcasz kontrę i jazda testować.
Ciężko idzie podkładką, śrubokrętem nie sięgnie. Sa może jakieś klucze do tej dziwnej śruby regulacyjnej z wycięciem w gwincie?
A może mógłbym odkręcić dekiel przekładni z ta srubą, zabrac to na stół i na spokojnie śrubę regulacyjną obczyścić? Nic się nie stanie jak odkręcę dekiel od przekładni?
Fiat 125p MR, 1977 rok.
-
helmut zielonowlosy - Forumowicz
- Posty: 19
- Dołączył(a): 6 maja 2020, o 13:52
- Lokalizacja: Sanockie
Re: Luzy w kierownicy.
Nic się nie stanie jak odkręcisz dekiel. Ale ja bym całej przekładni nie ruszał. To straszny gniot jest i ciężko coś z tym zrobić. Ale wymyśl jakiś sposób na ruszenie tej śruby bez zdejmowania przekł. najpierw może spróbuj ją poluzować- powinno się udać. Dojście kiepskie- trochę od nadkola po zdjęciu koła, trochę z pod pompy hamulcowej. Jak paluchy sprawne manualnie to da się.... 

życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
-
jacek2 - Forumowicz
- Posty: 268
- Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
- Lokalizacja: dolnośląskie
Posty: 22
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do UKŁAD KIEROWNICZY I KOŁA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość