Strona 1 z 2

Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 14 mar 2017, o 09:48
przez Mlody_ndm
Jaki jest moment dokręcania kół?
Jako że mam już klucz dynamometryczny stwierdziłem że zrobię z niego użytek ale nigdzie w necie nie znalazłem jakim momentem je dokręcać. W książce znalazłem jakąś śmieszną wartość bodaj 69Nm czy jakoś tak co wydaje mi wartością podejrzanie małą.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 14 mar 2017, o 11:06
przez BORYS
Jest tak jak w ksiazce pisza.

Ja jednak dociagam 120. Tak jak w plastikach.

W dostawczaku 160.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 14 mar 2017, o 12:48
przez Mlody_ndm
Dzięki, czyli dociagnę 120 i mam nadzieję że giwnty to przeżyją ;)

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 14 mar 2017, o 15:24
przez arnold
Niektore źródła podają też około 75 Nm. Jest to wystarczający moment.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 14 mar 2017, o 21:35
przez robert199
na szkoleniach podaja, ze koła stalowe dokręca sie momentem nie wiekszym niz 90Nm
jesl wszystko jest ok to dokrecone koło 90Nm odkreca sie z siłą około 120Nm
najlepiej przesmarowac gwinty smarem miedzianym, aby sie nie zapiekały, nigdy towotem i smarem grafitowym, bo po rozgrzaniu pucjnie smar i potrafi zablokowac srube, az sie urwie
inna metoda ze szkolen to przedłużka 70cm i do wyczuwalnego oporu

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 15 mar 2017, o 10:22
przez OLO
Seryjny klucz do kół ma tak dobraną długość aby dorosły facet stając na nim nogą dokręcił odpowiednio koło.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 15 mar 2017, o 12:30
przez arnold
100Nm to 10 kilogramów na metrowym ramieniu działające w dół. Tak łatwo sobie wyobrazić tą siłę. A nie po słowiańsku być zawsze do przodu względem inżynierów.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 15 mar 2017, o 23:26
przez bruns
Robert , pierwsze słyszę aby towot , lub smar grafitowy zablokował śrubę . Ktoś Ci głupot naopowiadał .

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 24 mar 2018, o 00:14
przez wweslaw
Jak to jest z tym smarem miedzianym? Z jednej strony rzeczywiście przeciwdziała zapiekaniu się śrub, ale z drugiej strony momenty dokręcania śrub zawsze podawane są dla połączeń bez smaru. Posmarowania gwintu zmienia tarcie, a co za tym idzie zmienia (zwiększa) sile docisku przy danym momencie dokręcania.

Re: Moment dokręcania kół.

PostNapisane: 8 kwi 2018, o 12:18
przez arekw125p
OLO napisał(a):Seryjny klucz do kół ma tak dobraną długość aby dorosły facet stając na nim nogą dokręcił odpowiednio koło.


Nogą? Z jaką siłą?