Witaj ! Anonimowy

Modyfikacje

Modyfikacje

Postprzez -skiba- » 19 kwi 2012, o 11:14

nie znalazlem żadnych sensownych informacji o ewentualnych modyfikacjach. Może ktoś zrobił coś ciekawego (nie koniecznie ryczącego) :!: :idea: :!:
-skiba-
Forumowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 22 mar 2012, o 18:36
Lokalizacja: Poznan

Re: Modyfikacje

Postprzez andy » 25 cze 2012, o 15:25

Mi przeszkadza głównie jego kształt. Schodzi on dobre kilka centymetrów poniżej samochodu. Mechanik powiedział mi że to wada wszystkich wydechów które teraz można kupić a oryginalny szły trochę inaczej. Wiecie może czy można coś z tym zrobić? Myślę że każdy kto zglebił fiata zna odpowiedź na to pytanie...
andy
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 cze 2012, o 22:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Modyfikacje

Postprzez arnold » 25 cze 2012, o 15:38

Oryginalne też wcale nie były nie wiem jak dopasowane. Można ciąć, spawać robić dodatkowe wieszaki i np połączyć z skrzynią elastyczną złączką.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4506
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Modyfikacje

Postprzez Michael » 8 lis 2012, o 00:10

Ja czytałem że ktoś skracał kolektor, ale ile w tym prawdy to nie wiem. Sam stoję teraz przed zagadką jak podwiesić dziada czy przerobić bo jest o dużo za nisko ..
Nigdy nie mówiłem, że zamierzam być najlepszy.
Avatar użytkownika
Michael
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 29 maja 2012, o 19:59
Lokalizacja: Płoty

Re: Modyfikacje

Postprzez Miran » 8 lis 2012, o 12:55

Możesz wyciągnąć środkową rurę wydechową i podprostować jej zagięcie na wylocie (tam gdzie wpada do tylnego tłumika). Dzięki temu z tyłu rura powinna się podnieść i być bliżej podwozia.
Z przodu gorsza sprawa. Już sama końcówka dwururki schodzi dosyć nisko. Nie wiem jak to było w starszych modelach, ale tam jakoś przez nadkole i wahacz wydech przechodził.
Można próbować bardziej zgiąć dwururkę albo po prostu ją uciąć i kawałek skrócić.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: Modyfikacje

Postprzez Michael » 8 lis 2012, o 16:50

Mam pomysł żeby skrócić rurę wydechową od strony kolektora. Spasować tak rurę żeby była szersza od wydechu, skręcić na 2 cybanty (nie jestem pewien czy w tym miejscu wydech nie trzyma się już na jednym cybancie jeśli tak to dać 2 dodatkowy i wydech podwieszony ) i by się obyło bez spawania. Oczywiście wydech skrócić w tym miejscu:

Co o tym myślisz ?

Obrazek
Nigdy nie mówiłem, że zamierzam być najlepszy.
Avatar użytkownika
Michael
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 29 maja 2012, o 19:59
Lokalizacja: Płoty

Re: Modyfikacje

Postprzez Miran » 8 lis 2012, o 17:43

Nie do końca zrozumiałem Twój pomysł. Ale jeśli chcesz przeciąć rurę, rozgiąć jeden koniec i wsadzić jedno w drugie to może być ciężko. Powinieneś mieć kilka centymetrów takiej zakładki. Może się to okazać za dużo.

Widzę że masz wydech starszego typu. Myślę że dało by się podciągnąć wydech pod brzuch, a mianowicie
używając giętarki zgiąć mocniej już istniejące kolanko w jednym z zaznaczonych miejsc:
Obrazek
A jak już będziesz na giętarce to drugą stronę wydechu (wylotową) wyprostować. Możliwe że potem będziesz musiał założyć jakieś gumowe odboje pod podłoga żeby rura nie stukała w czasie jazdy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: Modyfikacje

Postprzez Michael » 8 lis 2012, o 18:02

Ta rurka ze strzałką po lewej na górze to ta właśnie tak jak by zakładka, nie chce wsadzać rury w rurę tylko wyciąć kawałek z wydechu złączyć i dać na to np. 10 cm rury o większym fi i złożyć cybant albo dwa.
Nigdy nie mówiłem, że zamierzam być najlepszy.
Avatar użytkownika
Michael
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 29 maja 2012, o 19:59
Lokalizacja: Płoty

Re: Modyfikacje

Postprzez Miran » 8 lis 2012, o 18:19

Aaa chyba że tak. Tytanie czy to będzie wystarczająco sztywne i szczelne. Ale jak wytniesz w miejscu ze strzałką to wydech się przesunie do środka osi samochodu a nie do góry. W ogóle nie widzę tam na tylko pionowego odcinka żeby po skróceniu rura poszła tylko do góry nie uciekając np do przodu.

Zobacz sobie dokładnie co się stanie jakbyś podgiął we wskazanych przeze mnie miejscach. Czy nie będzie gdzieś wadziło. Gięcie było by najmniej pracochłonną opcją.

Możliwe że będziesz musiał sklepać trochę wzmocnienie między wnęką koła a przodem podłogi (pod nogami pasożyta).
A potem to już można lecieć na prosto nie wychylając się zza podłużnicy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: Modyfikacje

Postprzez Michael » 8 lis 2012, o 18:21

Dzięki na pewno na dniach będę wszystko rozważał :)
Nigdy nie mówiłem, że zamierzam być najlepszy.
Avatar użytkownika
Michael
Forumowicz
 
Posty: 160
Dołączył(a): 29 maja 2012, o 19:59
Lokalizacja: Płoty


Powrót do WYDECH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość