Witaj ! Anonimowy

Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez Mateuszfiat125p1500 » 24 lut 2014, o 18:04

Witam
Pierwszy post na forum i od razu z na głęboka wodę, ale co tam :mrgreen:
Nabyliśmy z kolegą w maju zeszłego roku fiacika 74' rocznik już po swapie na 1.6 z poloneza caro truck. Z celem posiadania fajnego samochodu weekendowego/rekreacyjnego. Przez ten czas poprawialiśmy podłogę, trochę blachę, uzupełniliśmy braki w akcesoriach i staraliśmy się dbać o silnik. Jednak niestety mimo naszych dużych chęci i robót z silnikiem straciliśmy już cierpliwość do jego "za mulastej" pracy (poprzedni właściciel który robił przekładkę mimo szczerych zapewnień nie katowania i tak pewnie dobił silnik :roll:)
Po naradzie doszliśmy do wniosku że i tak swap będziemy chcieli kiedyś zrobić to może lepiej zacząć już w tym sezonie.
Mieliśmy różne koncepcje od mocno popularnego rovera 1.4 przez ambitne 2.9 ford-a "cosworth" lub adaptacje V6 z alfy romeo :lol:.
Na razie stanęliśmy na Rover 1.8 VVC lub jak uda się trafić to 1.8T i tu główne pytanie o skrzynie:
a) Czy na pewno skrzynia z poldorovera podejdzie "plug and play"? domyślam się że potrzebne będzie mocniejszy docisk i sprzęgło, ale czy sama skrzynia nie rozpadnie po chwili użytkowania?
b) Właśnie z tego powodu widziałem że jest podobno brana i przerabiana skrzynia n9 z forda z odlewem kielicha od poldorovera.
c) I ambitniej jeżeli nie podchodzi skrzynia z poldorovera. To zamiast jak w punkcie b). Jestem ciekaw czy da rade dać jakąś skrzynie, ale 6-biegową np: którąś z Volvo?
Mateuszfiat125p1500
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez arnold » 24 lut 2014, o 18:50

Co do skrzyni fso: przeżyje tylko przy spokojnej jeździe. Lub most będzie miał problem. Reszta gdyban to dla tych co cokolwiek kiedyś grzebali. Pytanie: jaką masz teraz skrzynię?
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez Miran » 24 lut 2014, o 19:35

Skrzynia z poldorovera pasuje z tego co mi wiadomo. Coś mi się obiło o uszy że jest inna średnica/długość otworu na wałek sprzęgłowy, a po drugie że większe sprzęgło się mnie mieści w dzwonie fso. Możliwe że racji nie mam, są całe tematy na forach, nawet chyba specjalny artykuł na PTK.

Do takiego swapu przyda się też rover 1.4 z poloneza jako dawca miski olejowej, mocowania filtra oleju i innych rzeczy które były inne w stricte roverze.

Ze skrzynią/mostem to wytrzyma, albo nie. Te elementy pochodzą jeszcze z fiata 1300 i w sumie nie były przez te wszystkie lata zmieniane...

Co do swapu na rovera to zapraszam do mojego wątku (klik na fiata w podpisie ;))
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez bing17 » 24 lut 2014, o 19:41

Do skrzyni Poldorovera mieści się sprzęgło 200mm, myślę, że jak to jest mało to zawsze można przejść na organiczną tarczę wraz ze wzmocnionym dociskiem.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez arnold » 24 lut 2014, o 19:49

Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez Mateuszfiat125p1500 » 24 lut 2014, o 21:50

Skrzynia to teraz mamy pięciobiegową która z tego co mi wiadomo przeszła wraz z silnikiem. Możliwe że most również jest od trucka, ale co do tego muszę się jeszcze upewnić.
A jeżeli chodzi o tą "spokojną jazdę" z skrzynia z 1.4. Można trochę poszerzyć wypowiedz? Nie zamierzam upalać opon ani uprawiać drift-u tym fiatem. Jednak miło by było, gdy najdzie pokusa czasem trochę szybciej ruszyć z pod świateł żebym nie musiał się martwić że mi zaraz skrzynia strzeli. :(
Mateuszfiat125p1500
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 8 maja 2013, o 12:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez arnold » 24 lut 2014, o 21:52

No raczej właśnie drift odpada. Chodziło mi o to czy właśnie wpadła skrzynia razem z silnikiem. Co do mostu to z trucka mocno się różni więc na pewno takiego nie masz w aucie.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez maciejowski » 25 lut 2014, o 00:26

już bez przesady z tą skrzynią czy mostem. w skrzyni najczęściej lecą synchronizatory 2 i 3 biegu, można zmienić i są takie same jak w innych skrzyniach 125p/pn. w moście satelity i ewentualnie czasem wyrabia się kosz dyfra przy osi satelit, więc można się ratować elektroszperą albo innym mostem. przy vvc, albo turbo i tak będziecie pewnie jeździć na moście 3,9, których jest na kopy na każdym złomie.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1546
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Swap na Rover 1.8 pare pytań.

Postprzez Multec » 25 lut 2014, o 23:17

Skrzynia z Poldorovera pasuje P&P do każdej K16tki (bloki są takie same). Dodatkowo musisz wytoczyć tulejkę pod łożysko podpierające wałek sprzęgłowy (HK1012), gdyż otwór w wale 1.8 i 1.6 (od 1998) jest sporo większy niż w 1.4 z Poldorovera. Koło zamachowe trzeba założyć np. z MG ZR 1.4, czy jakiegokolwiek Rovera po 1995roku ze sprzęgłem 200mm (polecam Valeo). W "naszym" fiacie VVC spisuje się super, klei bez najmniejszych problemów.
Co do użytkowania i wytrzymałości skrzyni to najważniejsze to nie obchodzić się z nią brutalnie. ;) Nie szarpać lewarkiem i nie strzelać ze sprzęgła. W kwestii synchronizatorów to szybkie zmiany na wysokich obrotach z 1 na 2 są dla nich najgorsze. Warto lekko opóźniać zmianę biegu po wciśnięciu sprzęgła.
Jak nie czujesz się na siłach z elektryką to od razu ostrzegam, że jest trochę rzeźby.
Polonez Plus 1.8 VVC160
Multec
Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 lut 2013, o 00:40
Lokalizacja: Radom


Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość