Witaj ! Anonimowy

Rasowanie DOHC

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Canonman » 1 kwi 2013, o 00:22

bing17...
Jeszcze jedna kwestia...
Mówiłeś że śmigałeś 131 z 2.0 wg. Crofta. :) wiadomo że Croft to magik i wyczynia cuda.
W naszej rajdówce silnik zbudowany jest zgodnie z homologacją z roku bodajże 73 max 74.
Nie można modzić nic więcej ponad to co dozwolone. Inaczej samochód nie dostałby paszportu FIVA-B uprawniającego go do startów w klasie historycznej. Po za tym mody wyłapane w trakcie rajdu są równoznaczne z dyskwalifikacją.
Stąd moje wrażenie że to auto w opisanym setupie jaj nie urywa. Zapewne jest tak jak mówisz że potencjał jest ogromny, niestety my jesteśmy ograniczeni.
Pozdro...
Avatar użytkownika
Canonman
Forumowicz
 
Posty: 341
Dołączył(a): 2 mar 2012, o 23:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez bing17 » 1 kwi 2013, o 08:30

Żeby nie było, silnik był tylko porobiony wg. wskazówek Crofta z jego starej książki :) Żadnej magii tam nie było.
Na tyle co przeglądałem z tych lat homologacje to pamiętam, że wcale nie ograniczały na tyle, żeby czegoś sensownego nie zrobić :) A tak przy okazji, z racji że uczestniczyłeś w RMCH, na prawdę oni tak szczegółowo sprawdzają wszystko ? Bo parę lat temu startowało Caro albo Caro + jako Borewicz 78r. i to mnie trochę zastanowiło :)
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Michal_R » 1 kwi 2013, o 09:53

Tym Polonezem startowal Zalewski. Buda zgadza sie pochodzila z Caro. W ten samochod zostalo wpakowane ponad 200 tys. PLN.
Polski Fiat 125p 1800 dohc '75
Polonez 2000 Grupa B (w budowie)
Volvo XC60 2,4 D5 '09
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi '11
Michal_R
Forumowicz
 
Posty: 183
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 21:32
Lokalizacja: Gdansk

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Canonman » 1 kwi 2013, o 11:33

Regulamin RMCH mówi, że do rajdu mogą zostać dopuszczone samochody, które brały udział w tym rajdzie w latach 1955-1980 lub ich wierne repliki ale z roczników zawierających się z tego przedziału.
Co do Poloneza pana Zaleskiego to też usłyszałem teorię, że ma auto z 1994 roku. Możliwe że miał jakąś starą karoserię z papierami z roku 78 i coś pomieszał. Niestety nikt o tym oficjalnie nie mówi więc trudno się wypowiadać.
Po prostu ważny jest dowód rejestracyjny z rocznikiem samochodu oraz paszport.
Co do modyfikacji to przy paszporcie jest to sprawdzane jako zgodność z homologacją.
Po za tym wpisowe jest bardzo drogie w roku 2012 płaciliśmy 4300Euro i do tego po kilkadziesiąt Euro za licencję na jeden rajd dla uczestnika rajdu. Dolicz do tego paliwo dla dwóch samochodów, noclegi dla minimum czterech osób, opony, jedzenie... itd, itp... cena robi się lekko astronomiczna. Nikomu nie zależy na dyskwalifikacji z powodu niezgodności z homologacją.
Avatar użytkownika
Canonman
Forumowicz
 
Posty: 341
Dołączył(a): 2 mar 2012, o 23:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Michal_R » 1 kwi 2013, o 12:09

Zaleski w garazu ma kilka samochodow. Z tego co wiem sa tam tez dwa Polonezy coupe. Polonezow 2000 tez chyba dwa. Jedna treningowka i jedna rajdowka. Jaka jest prawda z rajdowka wlasciwa to wie tylko kilka osob. Napewno piersza replika powstawala na Caro. Ale wtedy to nawet cyfrowki nie mialem zeby zdjecia robic. Tamtego warsztatu juz nie ma. Taka budowa tez miala zalety. Nowa buda, nie zniszczona, sztywna.
Polski Fiat 125p 1800 dohc '75
Polonez 2000 Grupa B (w budowie)
Volvo XC60 2,4 D5 '09
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi '11
Michal_R
Forumowicz
 
Posty: 183
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 21:32
Lokalizacja: Gdansk

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Canonman » 1 kwi 2013, o 12:29

Pamiętam jakiś program kręcony zimową porą...
Były dwa poldki, jeden rajdowy biało-niebieski o dziwo akwarium i drugi pomarańczowy bez oklejeń ale jak rajdówka.
Avatar użytkownika
Canonman
Forumowicz
 
Posty: 341
Dołączył(a): 2 mar 2012, o 23:47
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez Dominik M. » 10 kwi 2013, o 22:25

To i ja się wtrącę.
Kupując Fiata szukałem zdrowej budy, żeby włożyć 1.6 DOHC których mam kilka pod ręką. Trafił się dobrze zrobiony, gotowy z 2.0 i go oczywiście nabyłem.
Tak więc, jedna strona to posiadać Fiata, który nie odbiega od oryginału, i porusza się jak trzeba w ruchu miejskim, a druga to mieć Fiata torpedę :).
Za torpedę robi u mnie inne auto, które na zmianę stoi w garażu z Fiatem. Jednak jazda fiatem z mocniejszym niż seria silnikiem także daje wiele radości w ruchu drogowym i miejskim. Zauważyłem, że jeśli ktoś widzi że to fiat jedzie, to myśli że to jakaś krowa i zdąży przed nim zjechać ze skrzyżowania czy wjechać na drogę. Oczywiście takie sytuacje kończą się albo objechaniem albo klaksonem :)
"W życiu zawsze mierz wysoko, wyślij w kosmos Morskie Oko."
Janosik
Avatar użytkownika
Dominik M.
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 8 gru 2012, o 07:19
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez FIAT2.0 » 12 kwi 2013, o 22:39

Witam,
Ja w swoim 2.0 DOHC dopasowywałem kształt i wielkość kanałów w głowicy i kolektorach pod uszczelki, kanały były polerowane, wypolerowana komora spalania, wypolerowane i wyważone korbowody, odchudzone koło zamachowe (z 9 na 7 kg) i wyważone z wałem korbowym i dociskiem. Silnik jest już zamontowany we Fiacie, natomiast nie miał jeszcze prób drogowych.
Avatar użytkownika
FIAT2.0
Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 17:35
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rasowanie DOHC

Postprzez OLO » 15 kwi 2013, o 09:01

FIAT2.0 napisał(a):Witam,
Silnik jest już zamontowany we Fiacie,

Uwierzę jak zobaczę. Witaj :)
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość