Aby dokonać takiej zmiany w naszym aucie należy zaopatrzyć się w :
-Atrapa z nierdzewki (klasyk)
-Okulary
-Bumerang (możemy sobie go darować ale będzie brakować dopełnienia końcowego efektu i pozostaną nam paskudne dziury które będzie trzeba zaszpachlować)
-Śruby 6 lub 5 (razem z podkładkami i nakrętkami)
-Blachowkręty , podkładki najlepiej gumowe ( dł. 1,5-2cm)
-Szlifierka
-Farba
-Kołki plastikowe do Listew BMW (najlepiej pojechać z Bumerangiem i wybrać najbardziej pasujące bo i tak bez rzeźby się nie obejdzie)
-Nóż
Mając te rzeczy możemy spokojnie zaczynać.
1. Najpierw zabieramy się za zdemontowanie kierunków-pozycyjnych.
Aby je zdjąć należy odkręcić dwie nakrętki 8", znajdziemy je w środku nadkola (tył kierunków)
Proponuje od razu wymienić śruby na nowe bo na pewno już są zjedzone.
2. Następnie zdejmujemy atrapę MR.
Zaczynamy od okularów które trzymają się na 2 śrubach, po odkręceniu wysuwamy element.
Grill jest przykręcony także 2 śrubami.
3. Po wykonaniu tych czynności mamy dostęp do otworów i uchwytów od atrapy MR które są przyspawane do karoserii.


Na zdjęciach zaznaczyłem otwory które potem wykorzystujemy do mocowania Bumeranga.
Uchwyty z atrapy MR(czarny kolor) należy wyciąć jak najniżej, tak aby nie kosiły "Listwy"
Od razu za pamięci proponuje miejsca te zakonserwować gdyż mamy wszystko na wierzchu.
4. Bumerang
Listę dolną mocujemy za pomocą 3 kołeczków-wsuwek, mi najbardziej przypasowało BMW żadne golfy i audi ponieważ są za duże i bumerang będzie odstawać od pasa.
Więcej nie trzeba ponieważ kierunki zachodzą na listwę ponad 1,5-2cm.
Do tego wykorzystujemy właśnie te 3 dziury po atrapie MR (zaznaczone na zdjęciu niebieskim kolorem)
5. Kierunki
Jeśli po zamocowaniu Listwy dolnej przymierzymy kierunki zauważymy że nie pasują(u mnie tak było).
Bumerang koliduje z dolnym rogiem kierunku. Ja rozwiązałem to w prosty sposób, wyciąłem róg razem z starym podparciem atrapy MR na kierunku.

Robimy to stopniowo!!! Nie należy od razu wycinać pół kierunku... Każdy z nas ma troszkę inaczej spasowaną blacharkę, a co dopiero gdy spotkają się "Pas-błotnik-kiepskie rzemiosło" tak jak w moim przypadku.
Gdy stwierdzimy że kierunek wejdzie bez komplikacji proponuje od razu okleić folią, nie przed wycinaniem

Kierunki na razie odkładamy.
6. Atrapa Klasyk
Atrapa klasyk musi wejść pod kierunki, a nie równo z nimi

Nowy grill posiada uchwyty na górze jak i dole.
Mocowanie na dole w moim przypadku odpuściłem ponieważ sami zauważycie że Atrapa bardzo ciasno wchodzi pomiędzy błotniki, a kierunki dociskają ją i zachodzą 2cm, tak samo bumerang będzie uniemożliwiał ewentualne wysuniecie się dołem.
Jedynie przytwierdzamy ją do auta za pomocą górnych uchwytów.

Tu też mamy dwie możliwości...
I. Spawanie i mierzenie
II. Blachowkręt i gumowa podkładka.
I - Potrzebujemy śruby 6 lub 5.
Znaczymy markerem miejsce montażowe na aucie.
Przymierzamy śrubę i zaznaczamy na niej długość, tak aby nakrętka zdołała złapać dobrze gwint a nie wystawało poza listwę górną.
Migomacik i spawamy.
II - Przykładamy atrapę i zakładamy kierunki, bierzemy wkręta i wiercimy. Pamiętamy oczywiście o gumowej podkładce aby uniknąć drgań.
Prosto szybko i przyjemnie a zarazem "Druciarsko"
Wybrałem opcję II (jak na razie)
Zakładamy kierunki już na gotowo i dokręcamy atrapę.
Efekt.


Mam nadzieję że moje podpowiedzi pomogą komuś.
Pozdrawiam
Robert z Radomia.
EDIT
Obiecane zdjęcie Kołeczków i rzeźba którą trzeba dokonać. Tniemy z obu stron!!! Tak aby kołeczek wsunął się w Bumerang.

