Witaj ! Anonimowy

Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang- porada

Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang- porada

Postprzez klowa » 26 mar 2013, o 20:02

Zauważyłem że na naszym Forum nie ma dokładnych podpowiedzi jak zmienić atrapę MR na klasyka, a na innych forach ludzie nie są skłonni do pomocy, dlatego zakładam wątek.

Aby dokonać takiej zmiany w naszym aucie należy zaopatrzyć się w :

-Atrapa z nierdzewki (klasyk)
-Okulary
-Bumerang (możemy sobie go darować ale będzie brakować dopełnienia końcowego efektu i pozostaną nam paskudne dziury które będzie trzeba zaszpachlować)
-Śruby 6 lub 5 (razem z podkładkami i nakrętkami)
-Blachowkręty , podkładki najlepiej gumowe ( dł. 1,5-2cm)
-Szlifierka
-Farba
-Kołki plastikowe do Listew BMW (najlepiej pojechać z Bumerangiem i wybrać najbardziej pasujące bo i tak bez rzeźby się nie obejdzie)
-Nóż

Mając te rzeczy możemy spokojnie zaczynać.

1. Najpierw zabieramy się za zdemontowanie kierunków-pozycyjnych.

Aby je zdjąć należy odkręcić dwie nakrętki 8", znajdziemy je w środku nadkola (tył kierunków)
Proponuje od razu wymienić śruby na nowe bo na pewno już są zjedzone.

2. Następnie zdejmujemy atrapę MR.

Zaczynamy od okularów które trzymają się na 2 śrubach, po odkręceniu wysuwamy element.
Grill jest przykręcony także 2 śrubami.

3. Po wykonaniu tych czynności mamy dostęp do otworów i uchwytów od atrapy MR które są przyspawane do karoserii.

Obrazek
Obrazek

Na zdjęciach zaznaczyłem otwory które potem wykorzystujemy do mocowania Bumeranga.
Uchwyty z atrapy MR(czarny kolor) należy wyciąć jak najniżej, tak aby nie kosiły "Listwy"
Od razu za pamięci proponuje miejsca te zakonserwować gdyż mamy wszystko na wierzchu.

4. Bumerang

Listę dolną mocujemy za pomocą 3 kołeczków-wsuwek, mi najbardziej przypasowało BMW żadne golfy i audi ponieważ są za duże i bumerang będzie odstawać od pasa.
Więcej nie trzeba ponieważ kierunki zachodzą na listwę ponad 1,5-2cm.
Do tego wykorzystujemy właśnie te 3 dziury po atrapie MR (zaznaczone na zdjęciu niebieskim kolorem)

5. Kierunki

Jeśli po zamocowaniu Listwy dolnej przymierzymy kierunki zauważymy że nie pasują(u mnie tak było).
Bumerang koliduje z dolnym rogiem kierunku. Ja rozwiązałem to w prosty sposób, wyciąłem róg razem z starym podparciem atrapy MR na kierunku.

Obrazek

Robimy to stopniowo!!! Nie należy od razu wycinać pół kierunku... Każdy z nas ma troszkę inaczej spasowaną blacharkę, a co dopiero gdy spotkają się "Pas-błotnik-kiepskie rzemiosło" tak jak w moim przypadku.
Gdy stwierdzimy że kierunek wejdzie bez komplikacji proponuje od razu okleić folią, nie przed wycinaniem :D

Kierunki na razie odkładamy.

6. Atrapa Klasyk

Atrapa klasyk musi wejść pod kierunki, a nie równo z nimi :D
Nowy grill posiada uchwyty na górze jak i dole.
Mocowanie na dole w moim przypadku odpuściłem ponieważ sami zauważycie że Atrapa bardzo ciasno wchodzi pomiędzy błotniki, a kierunki dociskają ją i zachodzą 2cm, tak samo bumerang będzie uniemożliwiał ewentualne wysuniecie się dołem.
Jedynie przytwierdzamy ją do auta za pomocą górnych uchwytów.

Obrazek

Tu też mamy dwie możliwości...

I. Spawanie i mierzenie
II. Blachowkręt i gumowa podkładka.

I - Potrzebujemy śruby 6 lub 5.
Znaczymy markerem miejsce montażowe na aucie.
Przymierzamy śrubę i zaznaczamy na niej długość, tak aby nakrętka zdołała złapać dobrze gwint a nie wystawało poza listwę górną.
Migomacik i spawamy.

II - Przykładamy atrapę i zakładamy kierunki, bierzemy wkręta i wiercimy. Pamiętamy oczywiście o gumowej podkładce aby uniknąć drgań.
Prosto szybko i przyjemnie a zarazem "Druciarsko"
Wybrałem opcję II (jak na razie)

Zakładamy kierunki już na gotowo i dokręcamy atrapę.

Efekt.

Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję że moje podpowiedzi pomogą komuś.

Pozdrawiam
Robert z Radomia.

EDIT
Obiecane zdjęcie Kołeczków i rzeźba którą trzeba dokonać. Tniemy z obu stron!!! Tak aby kołeczek wsunął się w Bumerang.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 30 mar 2013, o 18:08 przez klowa, łącznie edytowano 2 razy
Cały świat i mój FIAT :D
FSO 125p ... jeden jedyny i najlepszy!!!
Avatar użytkownika
klowa
Forumowicz
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 mar 2012, o 23:13
Lokalizacja: Okolice Radomia

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez bing17 » 26 mar 2013, o 20:07

Pamiętasz z jakiego BMW i od jakich listew stosowałeś spinki ? Kupowałeś w ASO ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez klowa » 26 mar 2013, o 20:14

Byłem w wszystkich Starych polmozbytach w Radomiu a ludzie nawet nie wiedzieli co to jest bumerang i że było coś takiego jak atrapa srebrna.
Oryginałów brak. Kołki kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym. Listwa na stół i dobierać trzeba. Wiem że tylko BMW. Jutro wstawię zdjęcie kołeczka i co trzeba z nim rzeźbić.
Cały świat i mój FIAT :D
FSO 125p ... jeden jedyny i najlepszy!!!
Avatar użytkownika
klowa
Forumowicz
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 mar 2012, o 23:13
Lokalizacja: Okolice Radomia

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez bruns » 26 mar 2013, o 20:18

klowa napisał(a):
Aby dokonać takiej zmiany w naszym aucie należy zaopatrzyć się w :

-Atrapa z nierdzewki (klasyk)


Mam nadzieję że moje podpowiedzi pomogą komuś.

Post i opis super ! Oczekuję najbardziej podpowiedzi gdzie tanio kupić atrapę .
Nawiercić , zaznaczyć , obciąć , klepnąć , dospawać , to juz będzie "bułeczka z masłem ".
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez klowa » 26 mar 2013, o 20:22

ehhh... A gdzie teraz jesteś??? Na forum... a gdzie ja to kupiłem??? Na forum :)
Rok polowałem i się bałem. Raz zapytałem i za chwilkę propozycję dostałem.
Najpierw kupić potem robić :D hehe

EDIT.
Atrapa okular i nowy znaczek trumna 400zl :D tak tak... na forum od forumowicza.
Da się ? Da się....
Ostatnio edytowano 26 mar 2013, o 20:40 przez klowa, łącznie edytowano 1 raz
Cały świat i mój FIAT :D
FSO 125p ... jeden jedyny i najlepszy!!!
Avatar użytkownika
klowa
Forumowicz
 
Posty: 331
Dołączył(a): 16 mar 2012, o 23:13
Lokalizacja: Okolice Radomia

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez mardom89 » 26 mar 2013, o 20:25

bruns napisał(a):Oczekuję najbardziej podpowiedzi gdzie tanio kupić atrapę .


Ostatnio widziałem ze na alledrogo poszłą za niecałe 600 zł, co w porownianiu do cen wczesniejszych, ponad 1 tałzen, to juz chyba nie jest najgorzej. Boom sie konczy Pani i Panowie, spokojnie. Jeszcze troche powalczymy z handlarzami i ceny wrócą do normy
FSO Polonez C 83' L54 1500OHV"Władek"
Niewiadów N126e 84'
FSO 125p 88' L87 1608DOHC "Kulfon"
index.php forum fiat 125p forum fso 125p klub 125p
Avatar użytkownika
mardom89
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3537
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang

Postprzez bruns » 26 mar 2013, o 20:29

Może i dodrze prawisz Kol Klowa ! Bo jak widzę na aukcjach atrapy w cenie takiej że mogę za nią kupić całkiem fajnego, całego MR-a , to słabości mnie ogarniają .
Na pytania techniczne dotyczące 125p odpowiadam wyłącznie na forum .
Avatar użytkownika
bruns
Forumowicz
 
Posty: 1023
Dołączył(a): 31 gru 2012, o 19:14
Lokalizacja: Białystok

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang- porada

Postprzez arnold » 26 mar 2013, o 23:38

Klowa zdjęcie spinki daj proszę w pierwszym poście. I dziękuję za poradnik ;)
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4506
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang- porada

Postprzez bing17 » 28 kwi 2013, o 10:26

Ma ktoś zdjęcia oryginalnych mocowań atrapy w klasyku i zdjęcia gum z górnego mocowania ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Zmiana atrapy z MR na Klasyka + Bumerang- porada

Postprzez Misiek » 28 kwi 2013, o 11:04

arnold napisał(a):Klowa zdjęcie spinki daj proszę w pierwszym poście. I dziękuję za poradnik ;)


Byłem u siebie w motoryzacyjnym i znalazłem identyczne spinki. Chłopaki stwierdzili, że to są z Volkswagena :mrgreen:
Także wszędzie inaczej. ;)

Fotki poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro
Tadzik - Polski Fiat 1974, F-127 http://forum125p.pl/viewtopic.php?f=3&t=1859
FSC ŻUK 2.4D 1990
Volvo S70 2.5T 1997
Volvo S70 SE 2.4 20V 1998
Volvo V70 2.5D 1999
Avatar użytkownika
Misiek
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 290
Dołączył(a): 19 mar 2012, o 19:02
Lokalizacja: Okręg Stołeczny Dystrykt Mokotów

Następna strona

Powrót do TUNING

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość