Witam,
Poszukuję wykładni prawnej dotyczącej wymiany silnika na silnik o innej pojemności lub o innej mocy (czyli zmiana danych w DR)
Oczywiście bardzo chętnie wysłucham waszych własnych doświadczeń na ten temat.
Bardzo interesują mnie potwierdzone fakty np problemy z OC lub z ubezpieczycielem po szkodzie jeśli zmiana była nie zgłoszona.
Bardzo dziękuję za opinie rodem z sieci typu: nie ma po co , szkoda kasy itp. Tylko realne potwierdzone fakty.
Z góry wszystkim zabierającym głos i pomagających mi w wyjaśnieniu tego tematu.
SWAP - aspekty prawne
Posty: 13
• Strona 1 z 2 • 1, 2
SWAP - aspekty prawne
Ja tam nie życzę swoim wrogom źle. Niech mają i po cztery samochody pod swoimi domami...
...karetkę, straż pożarną, radiowóz i karawan.
...karetkę, straż pożarną, radiowóz i karawan.
-
wittman - Forumowicz
- Posty: 64
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:56
- Lokalizacja: W-wa woLa
Re: SWAP - aspekty prawne
Pewnie jak zrobisz swap-a i będziesz miał wypadek i ubezpieczyciel dowie się że był w pojeździe inny silnik to na bank nie wypłaci ubezpieczenia.
-
Prezes - Forumowicz
- Posty: 188
- Dołączył(a): 28 lut 2012, o 20:09
- Lokalizacja: Wrocław
Re: SWAP - aspekty prawne
Zależy jeszcze co włożysz ale jak zmienisz z 1.5 ohv na 1.6 ohv i oba silniki na gaźniku nie powinno być żadnych problemów i mało kto się pozna że to jest 1.6 

11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
-
Seraf - Forumowicz
- Posty: 850
- Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
- Lokalizacja: Płock
Re: SWAP - aspekty prawne
Ja tam w dowodzie mam 1.6 bo kiedyś się czepiali na przeglądzie .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: SWAP - aspekty prawne
Seraf napisał(a):Zależy jeszcze co włożysz ale jak zmienisz z 1.5 ohv na 1.6 ohv i oba silniki na gaźniku nie powinno być żadnych problemów i mało kto się pozna że to jest 1.6
wystarczy zobaczyć na pole numerowe i nadlew 1600 na bloku.
-
maciejowski - Maruda
- Posty: 1546
- Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
- Lokalizacja: kraków
Re: SWAP - aspekty prawne
nie komplikujmy... jaki problem zrobić co roczny przegląd na stacji okręgowej + zmiana pojemności, wymiana dowodu, stempel i wszystko gra... jak ktoś ma dobrą bajerę to może i niższą stawkę OC uszczknie i będzie spokojny i odporny na czułość i życzliwość urzędów/ubezpieczycieli itp.
FSO hobbysta...
-
Canaveral - Forumowicz
- Posty: 294
- Dołączył(a): 14 sie 2013, o 20:30
- Lokalizacja: warszawa
Re: SWAP - aspekty prawne
Różnica oc miedzy 1.5 a 1.6 to 10zł 

Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: SWAP - aspekty prawne
Ożywiam temat, jestem w trakcie składania mojego kanta po lakierze i swapie na 1,4 rovera i potrzebuje konkretnej odpowiedzi od ludzi którzy przeszli drogę legalizacji tego w DW
-
bodzio333 - Forumowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 18 gru 2013, o 20:38
- Lokalizacja: Mikołów
Re: SWAP - aspekty prawne
Rozmawiałem kiedyś z diagnostą i powiedział mi, ze według niego zmiana silnika w papierach nie jest potrzebna ponieważ według przepisów jest 30 dni na dokonanie zmiany ( wpisu w dowodzie ) więc nawet w razie kontroli policji lub kolizji można powiedzieć, że silnik został wymieniony dopiero tydzień lub dwa temu.
-
GRZECHU - Forumowicz
- Posty: 16
- Dołączył(a): 31 mar 2012, o 18:35
- Lokalizacja: Rogożnik
Posty: 13
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość