Witaj ! Anonimowy

Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Ireneusz125p » 22 lis 2016, o 21:49

Jak to się zaczęło ....

... Pewnego pięknego dnia za młodu dowiedziałem się że Ojciec uzyskał Prawo Jazdy i że będziemy mieć samochód, jak się okazało był to Fiat 125p. Wtedy nie wiedziałem co to jest i z czym to się je, jednak gdy już samochód znalazł się na placu ujrzałem samochód o surowym charakterze przypominającym Bandziora :P W tym czasie nie był to jedyny Fiacior w okolicy. A były to lata .... 1995 Jednak był to dla mnie samochód Symboliczny

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 122&type=3

Drugi zastrzyk ...

... Drugi wpływ na wybór tego projektu to kultowy serial Mojego dzieciństwa :

Zmiennicy:
https://www.youtube.com/watch?v=QiN8FfIQ8-A

Nie pamiętam niedzieli bez Murzynka upieczonego w Prodiżu i Zmienników w TVP ....

Trzeci zastrzyk ...

... Classic Mania Sosnowiec 2016

Zlot pojazdów zabytkowych .... i tam było kilkanaście Fiaciorów Każdy w pełnej okazałości i każdy zachwycał sobą

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BCFE48
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B195A2
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B7A363
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BAFE2E
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58CB592E

A więc chwila głębszego zastanowienia, trzy tygodnie poszukiwań i znalazł się okaz godny uwagi więc w raz z kolegą z pracy Dawidem Kowalewskim pojechaliśmy oglądać .... w Gorzowie Śląskim .... trza było jechać oglądać i szybko się decydować .... Cena nie była wygórowana.

06.10.2016

Perełka to nie była, aczkolwiek stan blacharski nie wskazywał na poważne remonty, przynajmniej na początku ... Silnik nie był na chodzie z uwagi na długi postój samochodu ( podobno kilkunastoletni ) w Garażu. Był to fiat 125p po pełnym na ówczesne czasy liftingu. Na moje nieszczęście gdyż szukałem jak najstarszego fiata.

Po wstępnych oględzinach zdecydowałem się zaliczkować pojazd i potwierdzić zakup właścicielowi. :) Pierwszy krok w stronę pojazdu marzeń zrobiony ... :)

Wstępny odbiór do końca Października 2016

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58CCE067
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C81024
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D247A8

14.10.2016

No to upragniony wypad po odbiór Samochodu Marzeń :)
Skubany nie chciał dać się wypchnąć z uwagi na zapieczone hamulce :) A były stosowane tam 4 x hamulce tarczowe ... miało co trzymać .... + korektor hamowania kół tylnych .... w latach 70 szczyt techniki :)

Godzina walki i znalazł się na lawecie ... z której o dziwo mimo pochyłu oraz działania grawitacji nie chciał zjechać sam ... :) Hamulce dały znać o sobie w każdej chwili ... wpychanie do garażu - min 4 osoby :) Mirosław Matejek i Tomasz Rother dobrze że byliście Niedaleko :)

No i powoli zabieramy się do Planu renowacji

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BC378C
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58CDC8EF
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BB1A04
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B4D52B
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C58A71

21.10. 2016 Próba odpalenia na nowym aku ...bezskuteczna ...
Sprawdzenie paliwa .... olej opałowy w baku ??? Szok Spuszczono całą breje ....

Sprawdzenie Świec ... brak iskry .... wymiana Świec zapłonowych ... wymiana przewodów zapłonowych .... wymiana kopułki .... wymiana palca rozdzielacza ....

Sprawdzeni kompresji i wyniki jak poniżej :
Na sucho :
1 gar - 9,0 - może być
2 gar - 0,0 - kompletne zero
3 gar - b.d ... nie wiem czemu ...
4 gar - b.d ... nie wiem czemu ....

Próba olejowa:
1 gar - 12,0 - okej
2 gar - 2,0 - coś bardzo nie tak ...
3 gar - 16,0 ... szok
4 gar - 16,0 ... szok

Stan fabryczny to 12,0 ... także 3 gar mocno podejrzany ...

Z braku możliwości pracy w garażu po 15 00 ( brak prądu ) prace wstrzymane do 10.11.2016

11.11.2016 Wracamy do Boju :)

W międzyczasie wysyłanie wniosków o zasilanie garażu do Taurona ... odpowiedzi nie zadowalające także czas działać na własną rękę :)

Stół warsztatowy produkcji własnej :)

Oświetlenie ... instalacja na akumulatorze 120aH , dwa naświetlacze LED 10W 12V . Instalacja natynkowa z woltomierzem zabudowanym w puszcze rozdzielczej .

Ogrzewanie .. piec opalany drewnem własnej produkcji :)

Dwa dni zabawy po 5 godzin i o to efekty

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58CDC62F
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D18C93
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C88629
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BA3F12
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C68907
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BBF331
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BFA221

13.11.2016

Zabieramy się za wyjecie silnika celem rozebrania na cześći i przeprowadzenia szeregu czynności kontrolnych i wymiany na nowe :)

Odłączono:
- Rozrusznik
- Alternator
- Pompę Paliwa
- Termostat
- Czujnik Ciśnienia Oleju
- Cięgna przyśpieszania
- Przewody Nagrzewnicy
- Cięgno Hamulca Ręcznego

Wymontowano :
- Filtr powietrza
- Gaźnik
- Chłodnice z obudową wentylatora
- Aparat zapłonowy

Prace wstrzymane przez brak dostępu do podwozia, z uwagi na krótki kanał z początku garażu( od tyłu pojazdu ), a nie chce go przepychać bo po rozkręceniu trzeba podeprzeć skrzynię biegów ..... także czas na przygotowanie podpórek pod auto i podniesienie całego o 20 cm....

A o to kilka fotek z dzisiaj

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B488FB
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BC7FF3
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C60365
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C08F42
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B25B56

Witam ;-)

18.11.2016
Dzisiaj raptem półtora godzinki w garaŻu zatem :

Wymontowano kolektor wydechowy, kolektor ssący oraz dźwignie zaworowe. Jutro dalszy ciąg prac .... Jutro będzie więcej ;-

https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D38369
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BC0929
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C7B0D0
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C628AC
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B50858

Dobry Wieczór !

22.11.2016

No to dziś odrobinę można było po szaleć z kluczami ..
A tym samym znaleziono winowajce braku kompresji na drugim garze .... pękła uszczelka w trzech miejscach. Aczkolwiek by wykluczyć wyrobienie gniazd zaworowych muszę zrobić próbę na mokro z naftą na głowicy. Lecz najpierw muszę głowicę dokładnie wypłukać i wymyć z smaru i nagarów.

Sprawdzono wizualnie stan cylindrów ( cylindry w stanie dobrym, śladowe znaki użytkowe, typu drobne ryski nie powinny mieć dużego wpływu na pracę silnika )

Tłoki powierzchniowo z nagaru, ale ponoć to oczywiste .... niestety nie wiadomo kiedy był robiony jakikolwiek remont silnika. Następnym krokiem będzie ich demontaż oraz oględziny pierścieni.

Jak narzazie prace wykonywane bez demontażu silnika z nadwozia.

Także , wymontowano :
- Głowicę
- Alternator
- Pompę wody z wentylatorem
- Pompę Paliwa
- Atrapę oraz maskownice reflektorów ...

Spuszczono olej oraz rozkręcono miskę olejową, niestety tylko 16 śrub, nie potrafię odnaleźć dwóch ostatnich .... by całkowicie zdemontować miskę.

To do następnego .... a poniżej parę fotek
Pozdrawiam
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C4AC8F
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C011F1
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D0F301
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B33D54
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C2AC46
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58C3340A
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B6E958
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BB84D3
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58873EF6
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B3372A
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58BDC390
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5886BF93
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58B1F420
Ireneusz125p
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez klysek1 » 22 lis 2016, o 22:05

Z 1974 to tam został tylko papier i przedni zderzak.
Buda była wymieniona.
Z czystym sumieniem można go glebić, wstawiać rovera i tresować do odcinki ;)
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Model m.t. » 22 lis 2016, o 22:10

Fajna relacja. Czekam na ciąg dalszy. ;)
Jak to jest że mimo że posiadam inne autko do jazdy na co dzień 10 razy droższe to przy Fiaciku serce mi mocniej bije. To musi być miłość.
Model m.t.
Forumowicz
 
Posty: 102
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 17:14
Lokalizacja: Kołobrzeg

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Ireneusz125p » 22 lis 2016, o 22:11

Wiem wiem ... co było w nim poczynione. Dlatego też szykuje powrót do przeszłości. Daleka droga.
Ireneusz125p
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez klysek1 » 22 lis 2016, o 22:14

Powrót do oryginału nie ma najmniejszego sensu.
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Ireneusz125p » 22 lis 2016, o 22:17

A dlaczego jeśli można zapytać.
Ireneusz125p
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez OLO » 23 lis 2016, o 08:15

Brałem swoją Wiśnię z podobnego podwórka.
Sporo pracy Cię czeka. Moja propozycja - zanim go rozbierzesz na drobne to go urucom i pojeździj.
Skoro fiat już został pełnym MR-em to daj mu tak żyć. Powrót do 74 jest zbyt skomplikowany,
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Ireneusz125p » 23 lis 2016, o 09:25

Tak tez zamierzam zrobić, najpierw uruchomić silnik. Później brac się za :
- Zawieszenie ( rozkręcić poczyścić po wymieniać zużyte części lub regenerować)
- Hamulce ( bo zastane mocno i zapewne trza będzie regenerować zaciski + nowe przewody hamulcowe )
- Układ paliwowy ( może być nie drożny )
- Układ wydechowy ( bo nie istnieje ... wisi tylko rdzawy papier ... tyle zostało z blachy )

Co do jazdy to chętnie bym pojeździł ale autko nie ma przeglądu. OC wykupiłem ale przeglądu nie ma i nie będzie mieć do wiosny co najmniej. Także nie mam jak i gdzie pojeździć.

OLO napisał(a):Skoro fiat już został pełnym MR-em to daj mu tak żyć. Powrót do 74 jest zbyt skomplikowany,


Mówisz by zrobić z niego MR 74 czy MR 83 bo sadzę że z tego roku jest buda po zmianie.

Historia samochodu jest taka że został zarejestrowany w 74, w 80 zmiana właściciela na obecnego od którego kupiłem , później nastąpiła zmiana budy ponieważ szwagier właściciela miał młodszego .... i chciał go sprzedać, to sprzedał szwagrowi bodę i ponoć buda jest przełożona, silnik i reszta podzespołów jest z 1974. Co jeszcze cechowało 1500 z 1974 r. Oprócz budy ? Czy są jakieś różnice w silniku zawieszeniu lub coś ?
Ireneusz125p
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 11 paź 2016, o 18:41
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez krol1313 » 23 lis 2016, o 19:41

Przerobić na 91 rocznik, wstawić silnik Poloneza i skrzynie v pod skosem i cieszyć się 1600 ME.
Nie opłaca się przerabiać na 74 rocznik. Koś kto Ci go wcisnął powinien się wstydzić.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Mój Projekt 125p - Polski Fiat 125p 1500 `74

Postprzez Mlody_ndm » 23 lis 2016, o 20:42

Ireneusz125p napisał(a):Mówisz by zrobić z niego MR 74 czy MR 83 bo sadzę że z tego roku jest buda po zmianie.


Tak na prawdę masz o tyle fajnie że bez żalu możesz z niego zrobić cokolwiek :)
Poszaleć z modyfikacjami, SWAPami, bajerami i tak egzemplarz jest już na tyle daleki od oryginału że aż się prosi o modzenie.
Zrobić go zgodnie ze specyfikacją na 74 to dwa worki pieniędzy i gigantyczna ilość czasu. Na specyfikację 83 już łatwiej ale czy jest sens skoro i tak papier będzie z 74...
Lampy z E30, spojler na klapę, i ogólna stylówa na tuning późnych lat 90-tych :)
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Następna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość