Moim zdaniem olej zmienia się raz do roku lub jak już ktoś mocno chcę dbać o auto to w wypadku klasyka co 5.000 km - jeżeli przejeżdża tyle w sezonie!
Uważam jednak, że raz do roku to zupełna norma - zarówno w wypadku motocykla jak i auta. Z tego co kiedyś doczytałem warto jest wymienić olej na koniec "starego" sezonu. Tak by przepalany zimą samochód był na świeżym a nie starym oleju.
FSO 125p 1984 - Strzałka
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Każdy ma prawo do własnego zdania, ja wymieniam co pół roku, Fiata używam codziennie i często na trasie.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
To prawda
W zeszłym roku pobiłem rekord e28, bo przejeździłem nim prawie 10.000 km i zmieniłem sobie olej z filtrami w połowie sezonu.
Wątpię żeby to szkodziło

W zeszłym roku pobiłem rekord e28, bo przejeździłem nim prawie 10.000 km i zmieniłem sobie olej z filtrami w połowie sezonu.
Wątpię żeby to szkodziło

BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Dziś pojechałem obejrzeć podłogę auta i wysłuchać opinii lakiernika na temat jego prac. Auto będzie malowane całe łącznie z dachem i komorami. Wyraża on obawy o to jak auto będzie wyglądało po oczyszczeniu ale jeszcze jestem dobrej myśli...
Po niedzieli zaczynamy rozkładanie auta. Zaczynamy od wyjęcia silnika, później przechodzimy do wnętrza.
Jak widać na zdjęciach, nie ma chyba czego aż tak bardzo się bać. Zobaczymy jednak co będzie dalej. Najbliższe dwa tygodnie dadzą pogląd na temat całości i zakresu prac z blacharką.
Mała relacja fotograficzna z dnia dzisiejszego.















Po niedzieli zaczynamy rozkładanie auta. Zaczynamy od wyjęcia silnika, później przechodzimy do wnętrza.
Jak widać na zdjęciach, nie ma chyba czego aż tak bardzo się bać. Zobaczymy jednak co będzie dalej. Najbliższe dwa tygodnie dadzą pogląd na temat całości i zakresu prac z blacharką.
Mała relacja fotograficzna z dnia dzisiejszego.















BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
A blacharz jakiś się nim będzie zajmował, czy tylko lakiernik? Bo spawania trochę będzie.
2012 - ... | 125p 1500 1981 F234 PO1C002
2008 - 2009 | 125p 1.5C 1988 L54 KZB0063
2002 - 2012 | 125p 1500 1980 L61 SLY6038
Głośnik centralny MR75 -> Tonsil GD 8-18.
2008 - 2009 | 125p 1.5C 1988 L54 KZB0063
2002 - 2012 | 125p 1500 1980 L61 SLY6038
Głośnik centralny MR75 -> Tonsil GD 8-18.
-
jacekes - Forumowicz
- Posty: 1301
- Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Jak nie chce drutować to tutaj wbrew pozorom jest dużo roboty. Pod błotnikami na pewno jest mnóstwo syfu więc przydałoby się je zrzucić, to samo z progami i pasem tylnym. Samo zaspawanie rdzy po wierzchu nic nie da niestety.
-
bing17 - Forumowicz
- Posty: 2904
- Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
- Lokalizacja: Łódź-Ruda.
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
jacekes - będzie zajmował się nim blacharz. Lakiernik dostanie już tylko etap przygotowania do samego lakieru. Poza tym ten lakiernik zajmuje się również blacharką.
bing17 - zero chałturzenia, całe auto będzie rozebrane
. Czy to aż tak dużo roboty…widziałem już gorsze rzeczy. Ale skoro wyszło na wierzchu, to pod spodem na pewno się dzieje 
bing17 - zero chałturzenia, całe auto będzie rozebrane


BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Myślałem że ten fiat jest o wiele lepszym stanie a tu okazje się że nie jest lepszy od mojego.
Jak wyciągałem prawy przedni błotnik jak rozłączyłem zgrzewy i próbowałem jego wyjąc to wysypało się mi z pół kg błota.
Jak wyciągałem prawy przedni błotnik jak rozłączyłem zgrzewy i próbowałem jego wyjąc to wysypało się mi z pół kg błota.
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Nie przesadzajmy. Nie jest to jakiś strucel
Na dobrą sprawę nie wychodzi nic innego niż to, co było widoczne po wierzchu. Nie to jak jest a jak będzie się liczy 


BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
OTRO napisał(a):Myślałem że ten fiat jest o wiele lepszym stanie a tu okazje się że nie jest lepszy od mojego.
Jak wyciągałem prawy przedni błotnik jak rozłączyłem zgrzewy i próbowałem jego wyjąc to wysypało się mi z pół kg błota.
OTRO 98% Dużych Fiatów jest w takim stanie, w każdym póki nie rozbierzesz i nie zaczniesz wszystkiego szlifować to wygląda na super zdrowe, przemas, podproża masz do wycięcia, jest prawdopodobieństwo, że progi wewnątrz się pokryły nalotem rdzy, tak przy okazji powiedz blacharzowi, żeby przypadkiem nie wstawiał nowych uchwytów na lewarek, wyciąć to w cholerę i zapomnieć że tam coś kiedyś było, taka dobra rada ode mnie

"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość