Witaj ! Anonimowy

szprycha '80 L76

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 31 mar 2015, o 12:24

W opisie zielonego poloneza jest taka informacja "most szeroki na tarczach 4.1:1." z tego co mówił w legendach to jakiś unikat ileś tam sztuk wyprodukowali, nie pamiętam dokładnie, a podobno wszystko z zielonego poszło do niebieskiego.
Po testach silnika i skrzyni jak to wszystko ze sobą działa będę pakował most z volvo, także mostem zbytnio się nie przejmuję :D
Polski Fiat 125p zielony groszek '80r --> 2,9 VR6
Polski Fiat 125p Kombi '81r
FSO Polonez Caro '96r
Avatar użytkownika
szprycha
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez maciejowski » 31 mar 2015, o 15:24

nawet bym nie pomyślał, że to tak bezboleśnie wskoczy pod maskę i do tunelu. powodzenia w dalszych pracach, tylko na przyszłość więcej zdjęć poproszę. ;)

szeroki 4.1 był w szerokim caro z silnikiem 1.5. rzadko spotykany, ale nie zaraz unikat. :roll: poza tym, nie wiem jaki jest sens montowania krótkiego mostu przy tak mocnym silniku? tam by pewnie coś z przełożeniem ~3.5 siadło.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1546
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: szprycha '80 L76

Postprzez Paweł M-11 » 31 mar 2015, o 15:35

szprycha napisał(a):W opisie zielonego poloneza jest taka informacja "most szeroki na tarczach 4.1:1." z tego co mówił w legendach...


Polonez Caro, Legendy PRL... i wszystko jasne :D
Avatar użytkownika
Paweł M-11
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2 mar 2013, o 19:19
Lokalizacja: Włocławek

Re: szprycha '80 L76

Postprzez Mlody_ndm » 31 mar 2015, o 20:57

No no widzę że projekt idzie nadzwyczaj sprawnie.
Co do uwag o któtkim moście i dużej mocy - rozumiem to założenie.
Fiacior mimo modyfikacji raczej i tak nie będzie autem zdolnym do utrzymywania wysokich prędkości, jego konstrukcja i aerodynamika sprawia że raczej nie jest stworzony do zapierdzielania 200km/h :P
Nawet jakby ktoś zeswapował tak żeby to było realne to jazda z taką prędkością byłaby masochizmem nawet po grubym SWAPie zawieszenia...

Z innej beczki - jakie plany na hamulce?
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 1 kwi 2015, o 06:03

maciejowski napisał(a):nawet bym nie pomyślał, że to tak bezboleśnie wskoczy pod maskę i do tunelu. powodzenia w dalszych pracach, tylko na przyszłość więcej zdjęć poproszę. ;)


Ogólnie to trochę trzeba się na kombinować, żeby silnik włożyć, fartuchy mogłyby być dosłownie ciut szerzej i wtedy to już by w ogóle bez problemu było. :D W pewnym momencie z jednej strony trochę haczy alternator, a z drugiej rozrusznik, ale ogólnie tragedii nie ma no i póki co nie trzeba ciąć :D Dałbym więcej fot ale to były pierwsze przymiarki i silnik nie jest ustawiony tak jak powinien, jak ustawimy go razem z skrzynią w osi samochodu i wypoziomujemy to dam foty, dokładniejsze :D Ogólnie co przeszkadza to na pewno, drążek środkowy i drążek stabilizatora, zamiana na rovera/diesla powinna załatwić sprawę, dzisiaj się okaże :D przeszkadza także belka, którą trzeba będzie trochę zmodyfikować. Bardzo miłym zaskoczeniem jest to, że silnik ze skrzynią, jest krótszy niż seryjny zestaw do 1500, mimo automatu skrzynia naprawdę bardzo ładnie mieści się w tunel :D Przeszkadza prawdopodobnie jeszcze serwo ale to wszystko się dzisiaj okaże, w razie co lucas już czeka :D

Mlody_ndm napisał(a):No no widzę że projekt idzie nadzwyczaj sprawnie.
Co do uwag o któtkim moście i dużej mocy - rozumiem to założenie.
Fiacior mimo modyfikacji raczej i tak nie będzie autem zdolnym do utrzymywania wysokich prędkości, jego konstrukcja i aerodynamika sprawia że raczej nie jest stworzony do zapierdzielania 200km/h :P
Nawet jakby ktoś zeswapował tak żeby to było realne to jazda z taką prędkością byłaby masochizmem nawet po grubym SWAPie zawieszenia...

Z innej beczki - jakie plany na hamulce?


Może z raz spróbuję jako desperat ile da rade pójść, ale więcej niż 150km/h raczej będę starał się nie przekraczać ( o ile tyle pójdzie :lol: ). Ogólnie bardziej zależy mi na przyspieszaniu niż na prędkości maks i takie jest założenie od początku :D Co do hebli to jeszcze za bardzo się nie zastanawiałem, ale myślę że wpadnie coś z fiata coupe, ogólnie, to nie chce robić projektu w ten sposób, że właduję kasę, zrobię wszystko dookoła, coś tam tylko przypasuję, a samochód nie będzie jeździł :D Priorytet to wrzucić silnik, spiąć wszystko, ogarnąć komorę i przetestować jak to będzie działało. Dzisiaj kolejny dzień na placu boju, pozdro! :D
Polski Fiat 125p zielony groszek '80r --> 2,9 VR6
Polski Fiat 125p Kombi '81r
FSO Polonez Caro '96r
Avatar użytkownika
szprycha
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 15 kwi 2015, o 09:37

Pracy przy Fiacie ciąg dalszy, ogólnie idzie bardzo dobrze, dużo czasu nie poświęciłem ostatnio na budowę, ale udało się osiągnąć najważniejsze - docelowe ustawienie silnika ze skrzynią.
Tak to będzie wyglądało:

Obrazek

Chodziło też o zostawienie trochę miejsca od strony kolektora, by jak się znudzi seryjna moc Vr'a dalej się bawić :D
Niestety ale komora musiała zostać potraktowana boszem, by nie było większych problemów - silnik pasuje w oryginalną komorę bez problemu, ale niestety reszta osprzętu już nie i dlatego trzeba było trochę pociąć, no i przy okazji daliśmy silnik bardziej do tyłu. Kolejny etap to rzeźbienie łap.
Tak się prezentuje połączony silnik ze skrzynią

Obrazek

oczywiście jest to tylko obudowa skrzyni, którą mam zastosować, ponieważ docelowa z bebechami musi być przejrzana, przed montażem, a czymś trzeba było ją zastąpić na czas przymiarek :) pozdro
Polski Fiat 125p zielony groszek '80r --> 2,9 VR6
Polski Fiat 125p Kombi '81r
FSO Polonez Caro '96r
Avatar użytkownika
szprycha
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez narkee » 15 kwi 2015, o 15:50

szprycha napisał(a):by jak się znudzi seryjna moc Vr'a dalej się bawić :D

Nie znam się, więc mogę się mylić, ale ja bym najpierw usztywnił całą budę :-)
Obecnie:
http://facebook.com/bmwe30gdynia

Ex:
Popiół - Polski Fiat 125p 1975
Aniou - Polski Fiat 125p 1975
Diabeu - Polski Fiat 125p 1981
Władysław - Polonez 1.5 SLE 1989
Generał Pe - FSO 125p 1990
Gnida - Polonez Caro Plus 1997 MR89
Avatar użytkownika
narkee
Forumowicz
 
Posty: 1489
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:34
Lokalizacja: gdynia

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 15 kwi 2015, o 16:05

narkee napisał(a):
szprycha napisał(a):by jak się znudzi seryjna moc Vr'a dalej się bawić :D

Nie znam się, więc mogę się mylić, ale ja bym najpierw usztywnił całą budę :-)


narkee znasz, się znasz :D "dalej się bawić" więc prowadzi to za sobą dalsze modyfikacje, a teraz zostało to wzięte pod uwagę, by nie robić sobie w przyszłości dodatkowej roboty z przemocowaniem silnika, albo rzeźbieniem kolektora ;)
Polski Fiat 125p zielony groszek '80r --> 2,9 VR6
Polski Fiat 125p Kombi '81r
FSO Polonez Caro '96r
Avatar użytkownika
szprycha
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez szprycha » 30 kwi 2015, o 05:40

Kolejna aktualizacja. :D
Łapy zostały zrobione, silnik siedzi na poduszkach, skrzynia także zamocowana :)
Tak to wszystko wygląda
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jest trochę zabawy z umieszczeniem tego, trochę trzeba było pociąć ale silnik na miejscu oraz skrzynia motywuje do dalszej pracy. Póki co czas jaki poświęciliśmy na robienie fiata to 5 popołudni czyli około 25godz pracy, robimy sobie na spokojnie bez ciśnień i jakoś to idzie :D W miarę postępów z komorą będę wrzucał kolejne info. Pozdro :D
Polski Fiat 125p zielony groszek '80r --> 2,9 VR6
Polski Fiat 125p Kombi '81r
FSO Polonez Caro '96r
Avatar użytkownika
szprycha
Forumowicz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 16:31
Lokalizacja: Toruń

Re: szprycha '80 L76

Postprzez LYsY » 30 kwi 2015, o 21:09

Wentylator pójdzie przed chłodnicę?
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
- Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
LYsY
Forumowicz
 
Posty: 564
Dołączył(a): 13 cze 2013, o 18:20
Lokalizacja: Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości