Witaj ! Anonimowy

Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 26 mar 2014, o 18:36

Miskę Dirko, pod pokrywą zaworów uszczelkę delikatnie posmarowałem smarem.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez klysek1 » 26 mar 2014, o 18:38

A przy pompie paliwa? Jak składałem na samych uszczelkach, to zawsze ciekło, dopiero silikon załatwił sprawę.
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 26 mar 2014, o 18:44

Na pompce próbowałem wszystkiego: na smar, na olej, na sucho i na silikon i nic nie daje, jest mokro przy samej pompce, pod drugą uszczelką, nie przy samym bloku, cieknie na samym dole pompki.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Marcin125p » 26 mar 2014, o 19:37

Pompkę zakładam na czarny silikon, bez papieru. Ani we Fiacie, ani w Ładzie nie cieknie :) Może mam szczęście?
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bing17 » 26 mar 2014, o 19:38

Fakt, kolor ma tu największe znaczenie.
Ćmaga, jaką uszczelkę dałeś pod miskę, jednoczęściową ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 26 mar 2014, o 19:39

Jednoczęściową z Poloneza
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Popielaty » 26 mar 2014, o 20:55

bing17 napisał(a):Taak, FSO baaardzo rozsądnie podchodził do nowych silników. Wstawiali go w stojak, z tego co kojarzę elastyczny, podłączali wodę, blachę z rozrusznikiem, odpalali, dostawał od razu gaz do pełna, później pracownik ściągał dekiel od zaworów, regulował je, kładł dekiel i silnik szedł dalej. Całość łącznie z regulacją trwało 2-3 minuty. Bardzo "rozsądne" podejście,w końcu FSO=jakość :lol:


No właśnie :D
U mnie sprawe kapiącej pompy załatwił silikon między plastikiem a blokiem. Szczerze mówiąc powierzchnia bloku jaka jest tam dookoła tego otworu na pompę to się zalicza do zeszlifowania na gładko. Znowu jakość FSO daje o sobie znać.
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 13 kwi 2014, o 21:26

Silnik prawie dotarty, jeszcze tylko 100km zostało. Fiat ciągle jeździ, zaliczył ostatnio kilka tras i ogólnie było w porządku do momentu jak zauważyłem, że uszczelka pod głowicą puszcza olej. Wczoraj wymieniłem ją, musiałem jeszcze doregulować gaźnik i zapłon, dzisiaj znów przegoniłem Fiata na trasie, niestety podczas jazdy ze stałą prędkością silnikiem trochę szarpie, wracając do domu zatrzymałem się na papierosa i niestety Fiat już nie odpalił, na szczęście udało się na zaciąg. W domu wykręciłem świece i wydaje m się, że jest zbyt uboga mieszanka. Zawory wyregulowałem na 0,15 i 0,20 i czuć wyraźną poprawę: silnik pracuje ciszej i auto jest bardziej dynamiczne, spadło też spalanie do 10- 10.5 litrów na 100km. Ostatnio założyłem kilka drobiazgów tuningowych z epoki oraz zmieniłem koła na letnie. Pozbyłem się też wycieków oleju, puszcza już tylko przy misce w tylnej części, ale delikatnie.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Canaveral » 13 kwi 2014, o 21:28

kolego czy mi się wydaje czy masz w aucie brązowe szyby :) cudowna sprawa w 125 :)
FSO hobbysta...
Avatar użytkownika
Canaveral
Forumowicz
 
Posty: 294
Dołączył(a): 14 sie 2013, o 20:30
Lokalizacja: warszawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Popielaty » 13 kwi 2014, o 21:29

No, na tych felgach wygląda jak pan Bóg przykazał :D Jak je malowałeś? Proszkowo, natryskiem, czy szprejem? :D
Strasznie dziwny efekt tych brązowych szyb z tym szarym nadwoziem. Gryzie to się troche, ale i tak fajny bajer jak na 125p :D
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość