Witaj ! Anonimowy

Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez wilq1902 » 16 lip 2014, o 08:14

Te kołpaki z pierwszego zdjęcia bardziej pasują do malucha, do kanta w ogóle moim zdaniem :D
Polski Fiat 125p 1300 1969
Polski Fiat 125p MR75 1975
Polski Fiat 126p 650 I '79
Polski Fiat 126p 650 K '84
Avatar użytkownika
wilq1902
Forumowicz
 
Posty: 766
Dołączył(a): 24 sie 2013, o 11:07
Lokalizacja: Kraków, Nowy Sącz

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez krol1313 » 16 lip 2014, o 08:25

felgi z Poloneza bezdętkowe są ok.
Sam mam u siebie takie, tylko pryśnięte w twój kolor karoserii:)L-54.
Białe jakoś mi nie pasują.
Tylko przyodziej te 5 calówki w opony o rozmiarze 185/70/13.
Wczoraj ja założyłem do swojego i jest super, koło jest duże, wypełnia nadkole, nie ginie.
Wcześniej miałem 165/70/13 na tych samych 5 calówkach to wyglądało to dosyć dziwnie i koło robiło się takie jakieś małe.
A więc zmiana na duży plus, no może kwestia koloru ale to rzecz gustu o których się nie dyskutuje:)
Jedyny minus tego że po każdej jeździe muszę wycierać felgi aby zachować ich nienaganny stan bo mam klocki fomara które niestety pylą, ale co ta nie przeszkadza mi to w użytkowaniu.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Red West_77 » 16 lip 2014, o 08:26

No to Panowie kompromis. W moich 5 calówkach od Mariusza mam założone 175/70/R13 i wygląda bardzo dobrze. Ani za szeroko ani za wąsko.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2526
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Paweł M-11 » 16 lip 2014, o 11:54

Czekam na zdjęcia zamontowanych na aucie ;)
Avatar użytkownika
Paweł M-11
Forumowicz
 
Posty: 208
Dołączył(a): 2 mar 2013, o 19:19
Lokalizacja: Włocławek

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Palec » 16 lip 2014, o 11:58

Popielaty a może Ty się wyrobisz na październik i przyjedziesz swoim 125p na Zamknięcie Sezonu 2014 ???

P.S. Weź golfik !!! (Ty już będziesz wiedzial o co chodzi) :) :) :)
125p - "Kiedyś bił rekordy , teraz podbija serca"
forum fiata 125p fiat 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Palec
Administrator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3463
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Popielaty » 16 lip 2014, o 20:59

Nie chciałem malować felg na szaro, ze względu na to, że trzeba ten samochód troche kolorystycznie rozweselić, bo stanie się obiektem kultu ludzi cierpiących na depresję.
Chyba już wcześniej w wątku pisałem, ale napiszę jeszcze raz, dostałem 4 idealne opony marki GoodYear w rozmiarze 175/70R13, więc Artur może być z siebie dumny.
Na wrzesień planuję zrobić Fiatu blacharkę, kilka dziurek zaspawać i nowy lakier, jak dam radę do października się wyrobić, to biere urlop i jadę :D Aha Golfik mi się podarł.... :cry:
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Red West_77 » 17 lip 2014, o 09:59

Ja z natury nie jestem dumnym człowiekiem. Raczej skromnym ;) Nawet gdybym mial powód do dumy to nie zauważam tego. Fajnie, że Twój wątek znów jest aktywny Michaś
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2526
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Popielaty » 4 sie 2014, o 18:30

Ajć....

Obrazek

Dobra, to jedziemy z koksem! 8-)
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Popielaty » 27 wrz 2014, o 20:48

Nie lubię pisać posta pod postem, ale co zrobię... :?
Prace przy Popiołku ruszyły, jak widać po poprzednim poście, Fiacior prosi się o remont. W związku z tym, rozpocząłem kupno części. Zacząłem od ciekawego poradnika prof. Szczecińskiego, wartego 2 zł:
Obrazek
Nie ukrywam, że zastosuje większość opisanych tam patentów w swoim silniku.

Po zdjęciu głowicy, zauważyłem, że klawiatura jest w tragicznym stanie. Koniki są strasznie wyjechane od zaworów, a mostki popękane :roll: Mógłbym powymieniać mostki i zeszlifować koniki, jednak koniki miały również duży luz na wałkach. Kupiłem więc nową klawiaturę.
ObrazekObrazek

Do tego udało mi się trafić pompę wody z instrukcją montażu elektromagnesu, niestety stara pompa nie chce go oddać.
Obrazek

Stary wałek też był już wyciachany. Jak profi to profi
Obrazek

Do tego udało mi się kupić komplet tłoków na III szlif, czyli 77,6 mm, razem ze sworzniami i pierścieiami za 100 złociszy. Co ciekawe, w pudełku była taka kartka. Mam nadzieję, że szlifierz uratuje mi te cylindry, bo mają spory rant przy krawędzi i lekkie ryski. Ale przymierzając nowe pierścienie nominalne do cylindra, to luz wynosi jakieś 0,40.

ObrazekObrazek

Do tego kompletu muszę jeszcze zakupić rozrusznik,komplet uszczelek, poduszki silnika, sprzęgło LUK, oraz pompę oleju...
Reszte pierdół mam już zgromadzoną.
Czytałem ostatnio wątek "Tuning OHV" i znalazłem tam kilka postów o tym jak strasznie niedopasowane są kolektory wydechowe i ssące. Pomyślałem sobie, eee nie jest tak źle... dopóki sam nie zdjąłem kolektora wydechowego. :o Jak to pisał OLO - jest co zbierać...
ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wziąłem więc wkręta i od uszczelki odrysowałem okręgi na głowicy, żeby szlifierz wiedział, jak ma te kanały przerobić.
ObrazekObrazek
Poza tym wszystkim, rozgryzłem już patent na zamontowanie pompy oleju z Poloneza w 125p. Faktem jest, że pompa oleju z Poloneza ma większy korpus i zupełnie inaczej poprowadzoną rurkę. Jednak (ciasno) mieści się w misce fiatowskiej i jest to kwestia przerobienia rurki Polonezowej, żeby szła do mocowania pierwszej panewki. Myślę, że jakiś artysta magik zrobi mi z 3 takie swapowe rurki. Warto to zrobić, zresztą zobaczcie dlaczego
Obrazek
Ze względu na to, że cały dzień spędzam w pracy, remont silnika odkładam na soboty ;)
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Popielaty FSO 125p, czyli FSO Classic

Postprzez Ćmaga » 28 wrz 2014, o 14:25

Gruby remont się szykuje. Powodzenia w dalszych pracach. Tak z ciekawości to dużo nagaru i szlamu było w silniku?
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości