Teraz mam ogromny dylemat jaki olej zastosować. Zaleję gęstym to może mieć problemy ze smarowaniem, zaleję rzadkim, to wypluje mi wszystkimi uszczelniaczami, zwłaszcza, że....
Zrobiłem ostatnio znowu troszkę zakupów. Stwierdziłem, że zamontuję u siebie zapłon elektroniczny, więc kupiłem potrzebne rzeczy
Aparat ze słynnym zielonym kabelkiem...

Nową cewkę zapłonową do eletronika

I co najciekawsze, firma APE w Opolu posiada w swej ofercie moduły do Poloneza i 125p. Kupiłem moduł APE 05S, czyli Sport. Czytałem sporo opinii na temat tego modułu i dałem się skusić. Podobno na Polonezie nie czuć różnicy, ale przeskok z stykowca na moduł APE będzie bardzo odczuwalny. Moduł jest wielkości dwóch pudełek na zapałki.

Ostatnio na forum poruszany był temat przekładki pompy oleju z Poloneza do Fiata. Pojawiło się nawet zdjęcie porównawcze dwóch pomp oleju. Okazało się, że zdjęcie pochodzi z aukcji allegro. Szybko ją znalazłem i z miejsca pompę kupiłem, przez co jestem posiadaczem pięknej rzeźby, która mi pomoże. Jest to nic innego, jak zespawane ze sobą metodą prób i błędów rurki z Fiata i Poloneza. Najlepsze jest to, że rurka jest szczelna i pasuje!

Zacząłem więc szukać pompy oleju z Poloneza. Tamta która była z rurką jest używana, więc najwyżej ją wyczyszczę, złożę na nowych zębatkach i będzie na zapas. Trafiłem na ogłoszenie dwóch pomp - oleju i wody. Stwierdziłem, a co się będę szarpał z elektromagnesem. Biore obydwie, więc teraz mam dwie pompy wody. Druga będzie na zapas



Poza komorą to nabyłem też regenerowaną przekładnię kierowniczą, bo moja jest już nieźle wyhuśtana.

A dzisiaj z kolei załatwiłem sobie na złomie 5 biegową skrzynię z Poloneza. Rok produkcji 1999, ma jeszczę fabryczną plombę na lince licznika - ZSO, więc musi pochodzić z Trucka. Troche się tego obawiałem, ale skrzynia z zewnątrz była sucha, w środku był nawet czysty olej, biegi wchodzą, zdziwiony jestem 5 biegiem

Dałem za nią 100 zł, słono przepłaciłem co?



Profilaktycznie założę jej nowe uszczelki i uszczelniacze, zaleje Hipolem i wyczyszczę dzwon na lustro, bo będzie pod maską widoczny.
Wkrótce planuje następne zakupy i pewnie niedługo odwiedzę szlifierza. Jest jeszcze jedna sprawa, której się boję - lakierowanie komory silnika.
CDN...