Witaj ! Anonimowy

Dziadek

Re: Dziadek

Postprzez Mlody_ndm » 25 lut 2013, o 21:57

Czytam te temat i własnym oczom nie wierzę. Takiej atmosfery na tym forum to jeszcze nie widziałem.
Ludzie, ogarnijcie się. Takim pitoleniem i głoszeniem prawd objawionych to daleko nie zajedziemy.
Skąd wniosek że z tego Fiata nic nie będzie?
Po pierwsze na fotkach mało widać, po drugie nie takie sprzęty ludzie ratują i dają radę. Sam u znajomego blacharzo-lakiernika widziałem fury w totalnej agonii które potem stawały się piękne, kwestia nakładu pracy i pieniędzy.

A co do samego egzemplarza eksploduje tak cudną wiochą że po renowacji zostawiłbym w nim wszystko tak jak jest - paski, lusterka. Najfajniejsze są tylne lampy czegoś takiego jeszcze nie widziałem, a wygląda to nawet nieźle - albo się za dużo moim Turbo-Tygrysem ostatnio najeździłem :)
Generalnie hodkins nie słuchaj pitolenia, z tego co piszesz masz już nieco doświadczenia z takimi tematami to raczej wiesz na co się piszesz. Więc życzę wytrwałości i zasobności w środki finansowe. Przy cenie zakupu 1800zł pewnie też bym się skusił, a dopiero potem martwił co dalej :P
Z tą wersją eksportową to też jestem nastawiony sceptycznie ;)

Marcin125p napisał(a):Eksport nie tylko na Francję szedł. Ale tabliczka importera być powinna. Chyba... :)


To zależy, bo tak na logikę to cześć eksportów co jeździła po Polsce była w rzeczywistości odrzutem z eksportu i w rzeczywistości nigdy nie trafiała za granicę. Więc tabliczki raczej nie będą miały.
Wedle zeznań gościa który pracował w FSO z którym wielokrotnie miałem okazję z nim rozmawiać, to za kilka flaszek dogadał się z kolegami z jakiegośtam działu i jednemu eksportowi się deko dach wgniótł, potem jeszcze kilka flaszek i udało mu się go kupić :)
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: Dziadek

Postprzez Marcin125p » 25 lut 2013, o 22:00

Prawda że sprzedawano w kraju tzw. odrzuty z eksportu, ale też prawdą jest że bardzo dużo samochodów było sprzedawanych w eksporcie wewnętrznym, czyli za waluty wymienialne i bony PKO. A takie samochody z wersjami eksportowymi nie miały nic wspólnego.
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Dziadek

Postprzez Rost » 25 lut 2013, o 23:32

Czytam te temat i własnym oczom nie wierzę. Takiej atmosfery na tym forum to jeszcze nie widziałem.
Ludzie, ogarnijcie się. Takim pitoleniem i głoszeniem prawd objawionych to daleko nie zajedziemy.
Skąd wniosek że z tego Fiata nic nie będzie?
Po pierwsze na fotkach mało widać, po drugie nie takie sprzęty ludzie ratują i dają radę. Sam u znajomego blacharzo-lakiernika widziałem fury w totalnej agonii które potem stawały się piękne, kwestia nakładu pracy i pieniędzy.

W 100% się z Tobą Mlody_ndm zgadzam. W ogóle ostatnio mam wrażenie, że jedyna opcja, żeby zostać na forum ciepło przyjętym/zaistnieć trzeba się pokazać z klasykiem, ew. przejściówką w porywach do wczesnego MR'a w stanie idealnym z małym przebiegiem (nie kupionym na allegro za aktualne "ceny" oczywiście) :? Byle nie autem do remontu bo i tak "nic z tego nie będzie" :? Jako właściciel czułbym się raczej zniechęcony do pracy nad własnym klasycznym 125p... Nie... zaraz zaraz... na forum polskiego 125p zniechęcają do ratowania 125p? fuck logic... Przypomnę jeszcze pewien wątek (chyba ze starego forum), kiedy pojawił się ktoś z zieloną przejściówką bądź klasykiem, który miał wypadek dobre lata temu i od tego czasu stał, wydaje mi się, ze był nawet w dużo (wydaje mi się-było to jednak dość dawno, a wszystkiego nie da się spamiętać ;) ) gorszym stanie, niż ten,a nie przypominam sobie ANI JEDNEJ negatywnej opinii... Co się zmieniło przez ten czas? Pracuj nad nim, życzę Ci powodzenia w remoncie, kupując go pewnie wiedziałeś na co się piszesz ;)

btw. Mam daleką rodzinę w Przasnyszu, ostatni raz byłem tam, gdy jeszcze jeździłem w foteliku, trochę za ich domem stał stary czerwony 125p, który powoli wrastał w ziemię, byłem tam tydzień i do dziś opowiadają mi jak przesiadywałem w nim godzinami i jak nic pamiętam pralkę Franię, która leżała na jego masce :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Rost
Forumowicz
 
Posty: 212
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:07
Lokalizacja: Rybnik

Re: Dziadek

Postprzez Marcin125p » 25 lut 2013, o 23:46

Młody i Rost, przesadzacie :P W tym wątku panuje raczej niedowierzanie (exportow) i przerażenie (ogromem prac), a nie negacja. Większość piszących życzy przecież powodzenia. Powtórzę jeszcze raz, skoro hodkins wie w co się pakuje, to ja wierzę że mu się uda!
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: Dziadek

Postprzez piotrwiewiora » 26 lut 2013, o 09:36

Nie musi być drugiej tabliczki do eksportu.

Trzymam kciuki za remont :)
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Dziadek

Postprzez Seraf » 26 lut 2013, o 14:35

Rost napisał(a):
Czytam te temat i własnym oczom nie wierzę. Takiej atmosfery na tym forum to jeszcze nie widziałem.
Ludzie, ogarnijcie się. Takim pitoleniem i głoszeniem prawd objawionych to daleko nie zajedziemy.
Skąd wniosek że z tego Fiata nic nie będzie?
Po pierwsze na fotkach mało widać, po drugie nie takie sprzęty ludzie ratują i dają radę. Sam u znajomego blacharzo-lakiernika widziałem fury w totalnej agonii które potem stawały się piękne, kwestia nakładu pracy i pieniędzy.

W 100% się z Tobą Mlody_ndm zgadzam. W ogóle ostatnio mam wrażenie, że jedyna opcja, żeby zostać na forum ciepło przyjętym/zaistnieć trzeba się pokazać z klasykiem, ew. przejściówką w porywach do wczesnego MR'a w stanie idealnym z małym przebiegiem (nie kupionym na allegro za aktualne "ceny" oczywiście) :? Byle nie autem do remontu bo i tak "nic z tego nie będzie" :? Jako właściciel czułbym się raczej zniechęcony do pracy nad własnym klasycznym 125p... Nie... zaraz zaraz... na forum polskiego 125p zniechęcają do ratowania 125p? fuck logic... Przypomnę jeszcze pewien wątek (chyba ze starego forum), kiedy pojawił się ktoś z zieloną przejściówką bądź klasykiem, który miał wypadek dobre lata temu i od tego czasu stał, wydaje mi się, ze był nawet w dużo (wydaje mi się-było to jednak dość dawno, a wszystkiego nie da się spamiętać ;) ) gorszym stanie, niż ten,a nie przypominam sobie ANI JEDNEJ negatywnej opinii... Co się zmieniło przez ten czas? Pracuj nad nim, życzę Ci powodzenia w remoncie, kupując go pewnie wiedziałeś na co się piszesz ;)

btw. Mam daleką rodzinę w Przasnyszu, ostatni raz byłem tam, gdy jeszcze jeździłem w foteliku, trochę za ich domem stał stary czerwony 125p, który powoli wrastał w ziemię, byłem tam tydzień i do dziś opowiadają mi jak przesiadywałem w nim godzinami i jak nic pamiętam pralkę Franię, która leżała na jego masce :D


Macie racje Panowie dlatego zarowno ja jak i kilku kolegow bedziemy wrzucali (o ile wrzucimy) juz gotowe auta bo po co czytac takie zniechecajace komentarze i to juz po kupnie ;)
No chyba ze to jest zagranie w stylu : "nie rob tego fiata bo sie okaze ze bedziesz mial ladniejszego niz ja" to wtedy troche logiki w tym jest ;)
11xItalia | 3xBusso | 6xLampredi
Avatar użytkownika
Seraf
Forumowicz
 
Posty: 850
Dołączył(a): 5 wrz 2012, o 20:10
Lokalizacja: Płock

Re: Dziadek

Postprzez AwoTourist » 10 gru 2014, o 16:25

Hej. Tuning świateł już taki widziałem i ja bym to zostawił. Lusterka w rajdówkach widziałem montowane podobnie może trochę bliżej kabiny (tylko w necie widziałem).
Co do wersji eksportowej to miałem osobiście Yellow Bahama z 1972. Oto różnice, które ja zapamiętałem w stosunku do "zwykłych fiatolotów":
- moje siedzenia miały normalną skaykę ale środkowy pas siedzenia na którym się siedzi i pod plecami był z charakterystycznej plecionki podobnej jak w BMW 1602 np. Tylna kanapa podobnie. Zresztą w necie w niektórych Fiaciorach widać taką tapicerę niemniej jest to rzadko spotykane,
- silnik 1500 oryginalnie (1 styczeń 1972 - tak wpisywali w dowodzie),
- biegi w podłodze (a w miejscu biegów przy kierownicy zaślepka), podobno wersje na kraj miały wówczas silnik 1300 i biegi przy kier.,
- wykładzina drewnopodobna na dnie półeczki koło dźwigni zmiany biegów w podłodze,
- nagrzewnica o wiele "grubsza", więcej warstw lamel i w kolorze żółtawym mosiądzu (jak pociekła miałem normalną w kolorze alu też z tego rocznika).
Na razie więcej nie pamiętam.
Jacek
AwoTourist
Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 gru 2014, o 18:33
Lokalizacja: Białystok

Re: Dziadek

Postprzez PiotrBoguta » 10 gru 2014, o 16:39

AwoTourist napisał(a):Hej. Tuning świateł już taki widziałem i ja bym to zostawił. Lusterka w rajdówkach widziałem montowane podobnie może trochę bliżej kabiny (tylko w necie widziałem).
Co do wersji eksportowej to miałem osobiście Yellow Bahama z 1972. Oto różnice, które ja zapamiętałem w stosunku do "zwykłych fiatolotów":
- moje siedzenia miały normalną skaykę ale środkowy pas siedzenia na którym się siedzi i pod plecami był z charakterystycznej plecionki podobnej jak w BMW 1602 np. Tylna kanapa podobnie. Zresztą w necie w niektórych Fiaciorach widać taką tapicerę niemniej jest to rzadko spotykane,
- silnik 1500 oryginalnie (1 styczeń 1972 - tak wpisywali w dowodzie),
- biegi w podłodze (a w miejscu biegów przy kierownicy zaślepka), podobno wersje na kraj miały wówczas silnik 1300 i biegi przy kier.,
- wykładzina drewnopodobna na dnie półeczki koło dźwigni zmiany biegów w podłodze,
- nagrzewnica o wiele "grubsza", więcej warstw lamel i w kolorze żółtawym mosiądzu (jak pociekła miałem normalną w kolorze alu też z tego rocznika).
Na razie więcej nie pamiętam.
Jacek


http://fiat125p.pl/hist.html
Ta strona to chyba w pełni rzetelne źródło informacji i kilka podpunktów z listy może się wyjaśni :)
Ale o niczym nie przesądzam.
Avatar użytkownika
PiotrBoguta
Forumowicz
 
Posty: 300
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 16:11
Lokalizacja: Biskupice Ołoboczne (Ostrów Wlkp.)

Re: Dziadek

Postprzez AwoTourist » 10 gru 2014, o 16:47

Dzięki za link. Mój miał dwuobwodowe hamulce, zamknięty układ chłodzenia i numer na ścianie grodziowej - czyli po marcu zrobiony według przedmiotowej listy. Jeśli dobrze zrozumiałem "listę" to mój Eksportowy różni się od krajowych najwyżej nagrzewnicą i może tapicerką (gładko/plecioną).
AwoTourist
Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 3 gru 2014, o 18:33
Lokalizacja: Białystok

Re: Dziadek

Postprzez PiotrBoguta » 10 gru 2014, o 16:52

AwoTourist napisał(a):Dzięki za link. Mój miał dwuobwodowe hamulce, zamknięty układ chłodzenia i numer na ścianie grodziowej - czyli po marcu zrobiony według przedmiotowej listy. Jeśli dobrze zrozumiałem "listę" to mój Eksportowy różni się od krajowych najwyżej nagrzewnicą i może tapicerką (gładko/plecioną).


Tak by wypadało, ale może wypowie się ktoś z większą wiedzą na temat wersji eksportowych.
Avatar użytkownika
PiotrBoguta
Forumowicz
 
Posty: 300
Dołączył(a): 21 sie 2013, o 16:11
Lokalizacja: Biskupice Ołoboczne (Ostrów Wlkp.)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości