Pikap 75
Re: Pikap 75
Robi, juz zdaje sie pytalem ale nie widze odpowiedzi, jaki tak wlasciwie jest ten numer nadwozia ? Moglbys go podac ?
- BORYS
- Forumowicz
- Posty: 2051
- Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
- Lokalizacja: Lëtzebuerg
Re: Pikap 75
Chciałem Ci zrobić zdjęcie przegrody, ale podaję numer jaki jest w dowodzie rejestracyjnym (z pewnością sfałszowanym) 115C374905, data pierwszej rejestracji 12.05.1975. Co gorsze zarejestrowany jako Fiat 125p Pickup
-
Robi200 - Forumowicz
- Posty: 103
- Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 20:12
- Lokalizacja: żerań
Re: Pikap 75
Czepiają się szczegółów ,
jak dla mnie jest to Piękny fiat , i nie robi mi to różnicy czy jest oryginalny czy ma jakiś detal nie oryginalny , ale liczy się to że ma swojego właściciele który przywrócił mu dawny blask .
Auto jest piękne i jestem w 100% pewny że drugiego takiego na drodze nie zobaczę , aczkolwiek kto wie
jak dla mnie liczy się każdy fiat który dalej jeździ i co najważniejsze jest w super stanie
jak dla mnie jest to Piękny fiat , i nie robi mi to różnicy czy jest oryginalny czy ma jakiś detal nie oryginalny , ale liczy się to że ma swojego właściciele który przywrócił mu dawny blask .
Auto jest piękne i jestem w 100% pewny że drugiego takiego na drodze nie zobaczę , aczkolwiek kto wie

jak dla mnie liczy się każdy fiat który dalej jeździ i co najważniejsze jest w super stanie

- metiu
- Forumowicz
- Posty: 21
- Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 20:44
- Lokalizacja: Wojkowice
Re: Pikap 75
Fiat jest piekny kolega Robi ma racje pokażcie czy macie lepszy zanim skrytykujecie ogromny wkład finansów ,serca czasu oraz prze de wszystkim spora wiedze w temacie
mysle ,że samochochód jest jedyny w swoim rodzaju
no i przedewszystkim mysle oczywistym jest ,że sa w nim elementy ktore byly wymieniane itp itd
sam zajmuje sie troszke zabytkami niektóre projekty sa meczace inne przynosza frajde kazdego dnia ale to tez zasługa ich właścicieli ---sa ludzie i......ludzie
wiele osób nie rozumie co to pasja
mysle ,że samochochód jest jedyny w swoim rodzaju
no i przedewszystkim mysle oczywistym jest ,że sa w nim elementy ktore byly wymieniane itp itd
sam zajmuje sie troszke zabytkami niektóre projekty sa meczace inne przynosza frajde kazdego dnia ale to tez zasługa ich właścicieli ---sa ludzie i......ludzie
wiele osób nie rozumie co to pasja
-
hubertm - Forumowicz
- Posty: 108
- Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 11:17
- Lokalizacja: wyszków
Re: Pikap 75
Robi200 napisał(a):Chciałem Ci zrobić zdjęcie przegrody, ale podaję numer jaki jest w dowodzie rejestracyjnym (z pewnością sfałszowanym) 115C374905, data pierwszej rejestracji 12.05.1975. Co gorsze zarejestrowany jako Fiat 125p Pickup
Robi, mam nadzieje ze mnie nie zamiotles na jedna kupke z lowcami spiskow ? Ja pytalem z czystej ciekawosci a nie z podejrzliwosci. O fotke grodzi oczywiscie nadal bardzo prosze.
Z numeru nadwozia wynika ( z dostepnej powszechnie wiedzy

- BORYS
- Forumowicz
- Posty: 2051
- Dołączył(a): 25 lut 2012, o 16:21
- Lokalizacja: Lëtzebuerg
Re: Pikap 75
Czy vin pickupa różni się od vin-u sedana z danego rocznika. Czy jest jakaś cyferka po której odróżnia się obie wersje nadwozia. Chodzi głównie o wczesne mry i starsze?
- bred
- Członek Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 825
- Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
- Lokalizacja: warszawa
Re: Pikap 75
Na szczęście mamy demokrację i każdy może wierzyć w to co zechce. O to walczyli nasi rodzice i dziadkowie.
Widzę, że jesteś fachowcem i wiesz więcej niż inni.
Kilka pytań
1. czy widziałeś kiedykolwiek tabliczkę albo numer przejściówki z roku 74 lub 75. ?
2. Czy widziałeś numery innego niż sedan Fiata z 74 lub 75. (kombi lub np jakmnik z Tarnowa)
3. kiedy wprowadzono rozszerzony numer VIN z literkami SUP?
4. Kiedy w numerze vin pojawiły się oznaczenia mówiące o rodzaju nadwozia?
Ja nad tymi zagadnieniami trochę czasu straciłem, nie ukrywam, że dopiero odpowiedzi na nie zadecydowały, że będzie on wyglądał jak wygląda. Wcześniej uważałem że jest to MR ale zbyt dużo rzeczy się nie układało. Później już w czasie odnawiania było wiele kwiatków, które świadczyły o wielkiej rzeźbie w przypadku tego samochodu.
Jak zapewne wiesz pikapy stanowiły niemal ręczną produkcję na uboczu produkcji zasadniczej stanowiąc ledwie kilka procent produkcji. Ich produkcję rozpoczęto w 75 roku. Fiat homologacyjny nie powstał na taśmie produkcyjnej tylko ręcznie dostając kolejny numer. Fiatów pick-upów w 75 roku powstało niewiele. Pewnie kilkaset. Ile z nich przetrwało? Te samochody były mocno wymęczone i tak naprawdę szanse na przetrwanie 38 lat były niewielkie. Ja raczej przychylam się do teorii, że był to jeden z początku produkcji a nie prototypowy Pick-up MR, który byłby jeszcze większym rarytasem niż przejściówka.
Co do wymiany nadwozia proponowałbym zobaczyć jak wyglądało to z prawnego punktu widzenia.
Wymiana nadwozia była dość częstym zabiegiem w czasach PRLu, wymieniało się nadwozie, rocznik samochodu pozostawał bez zmian ale pojawiał się nowy numer nadwozia i adnotacja o wymianie nadwozia. Inaczej pierwszy patrol milicji zatrzymywał samochód. Proponuję zobaczyć jakie oznaczenie na tabliczce znamionowej ma papieski jamnik albo klasykowe i przejściówkowe kombi. Nie twierdzę, że jestem nieomylny a wcześniej nikt nie zrobił z tym samochodem żadnych kombinacji, to była Polska Ludowa tam wszystko było możliwe. Ja ze swojej strony zrobiłem wszystko co można aby ustalić najbardziej prawdopodobną wersję. Wg mnie ma to sens, Ty nie musisz wierzyć i uważać mojego fiata, że jest postarzony o kilka miesięcy. Ja jednak uważam, że warto było zrobić ten samochód.
Nie wymyślałem żadnych dziwnych historii pisząc o tym, że ten samochód miał trudną i niejednoznaczną historię, pisząc, co zostało w samochodzie zmienione.
Nie ukrywam numeru i piszę, że tabliczka do mnie nie trafiła. Podaję wszystkie dane.
Nie zmuszam nikogo aby mi wierzył.
PS czy wg Ciebie mając dane dotyczące tego konkretnego egzemplarza, wiedząc więcej niż Ty teraz, zdecydował byś się na remont, zezłomował a może zrobił MRa, dodam że podczas remontu jedną z ciekawostek jakie wyszły, że nie pasują MR-owe pedały.
Pozdrawiam
Widzę, że jesteś fachowcem i wiesz więcej niż inni.
Kilka pytań
1. czy widziałeś kiedykolwiek tabliczkę albo numer przejściówki z roku 74 lub 75. ?
2. Czy widziałeś numery innego niż sedan Fiata z 74 lub 75. (kombi lub np jakmnik z Tarnowa)
3. kiedy wprowadzono rozszerzony numer VIN z literkami SUP?
4. Kiedy w numerze vin pojawiły się oznaczenia mówiące o rodzaju nadwozia?
Ja nad tymi zagadnieniami trochę czasu straciłem, nie ukrywam, że dopiero odpowiedzi na nie zadecydowały, że będzie on wyglądał jak wygląda. Wcześniej uważałem że jest to MR ale zbyt dużo rzeczy się nie układało. Później już w czasie odnawiania było wiele kwiatków, które świadczyły o wielkiej rzeźbie w przypadku tego samochodu.
Jak zapewne wiesz pikapy stanowiły niemal ręczną produkcję na uboczu produkcji zasadniczej stanowiąc ledwie kilka procent produkcji. Ich produkcję rozpoczęto w 75 roku. Fiat homologacyjny nie powstał na taśmie produkcyjnej tylko ręcznie dostając kolejny numer. Fiatów pick-upów w 75 roku powstało niewiele. Pewnie kilkaset. Ile z nich przetrwało? Te samochody były mocno wymęczone i tak naprawdę szanse na przetrwanie 38 lat były niewielkie. Ja raczej przychylam się do teorii, że był to jeden z początku produkcji a nie prototypowy Pick-up MR, który byłby jeszcze większym rarytasem niż przejściówka.
Co do wymiany nadwozia proponowałbym zobaczyć jak wyglądało to z prawnego punktu widzenia.
Wymiana nadwozia była dość częstym zabiegiem w czasach PRLu, wymieniało się nadwozie, rocznik samochodu pozostawał bez zmian ale pojawiał się nowy numer nadwozia i adnotacja o wymianie nadwozia. Inaczej pierwszy patrol milicji zatrzymywał samochód. Proponuję zobaczyć jakie oznaczenie na tabliczce znamionowej ma papieski jamnik albo klasykowe i przejściówkowe kombi. Nie twierdzę, że jestem nieomylny a wcześniej nikt nie zrobił z tym samochodem żadnych kombinacji, to była Polska Ludowa tam wszystko było możliwe. Ja ze swojej strony zrobiłem wszystko co można aby ustalić najbardziej prawdopodobną wersję. Wg mnie ma to sens, Ty nie musisz wierzyć i uważać mojego fiata, że jest postarzony o kilka miesięcy. Ja jednak uważam, że warto było zrobić ten samochód.
Nie wymyślałem żadnych dziwnych historii pisząc o tym, że ten samochód miał trudną i niejednoznaczną historię, pisząc, co zostało w samochodzie zmienione.
Nie ukrywam numeru i piszę, że tabliczka do mnie nie trafiła. Podaję wszystkie dane.
Nie zmuszam nikogo aby mi wierzył.
PS czy wg Ciebie mając dane dotyczące tego konkretnego egzemplarza, wiedząc więcej niż Ty teraz, zdecydował byś się na remont, zezłomował a może zrobił MRa, dodam że podczas remontu jedną z ciekawostek jakie wyszły, że nie pasują MR-owe pedały.
Pozdrawiam
-
Robi200 - Forumowicz
- Posty: 103
- Dołączył(a): 5 kwi 2013, o 20:12
- Lokalizacja: żerań
Re: Pikap 75
przemo84 napisał(a):Oczywiście że tak pickup powinien mieć na tabliczce oraz w dowodzie SUP 115 CP .....
W 1975 nie było SUP...

125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva

forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
-
Marcin125p - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 4607
- Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
- Lokalizacja: Żukowo
- Ranga: ORMO
Re: Pikap 75
Chciałbym zabrać głos bo Robi kontaktował się ze mną w trakcie remontu. Z jego opisu można było jednoznacznie stwierdzić, że kabina była przejściówką, ewidentnie wymieniana była prawa ćwiartka na taką z lat 80., co może tłumaczyć brak tabliczki. Numer nadwozia jest oczywiście z początku 1975, wiemy że powstawały już wtedy szkoleniowe pickupy MRy, o wypuszczanych przejściówkach pickupach informacji brak, ale może być wskazówką, że w zakładzie nr 1 na uruchamianie MR75 poświęcano jeden dzień tygodnia, przez pozostałe budowano przejściówki, dlaczego więc także nie pickupy?
Spiskowa teoria o wymianie nadwozia nie ma uzasadnienia, jedyne co możnaby podejrzewać to zespawanie pickupa z przodu przejściówki i tyłu MRa, ale nie sposób wymyśleć po co ktoś miałby to robić.
Brak "P" przy numerze nadwozia to owszem dodatkowy znak zapytania, ale nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy nadawano go pickupom od nr 000000, przy jednostkowej produkcji mogło być tak jak z jamnikami.
Spiskowa teoria o wymianie nadwozia nie ma uzasadnienia, jedyne co możnaby podejrzewać to zespawanie pickupa z przodu przejściówki i tyłu MRa, ale nie sposób wymyśleć po co ktoś miałby to robić.
Brak "P" przy numerze nadwozia to owszem dodatkowy znak zapytania, ale nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy nadawano go pickupom od nr 000000, przy jednostkowej produkcji mogło być tak jak z jamnikami.
wioorek, www.fiat125p.pl
-
piotrwiewiora - HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
- Posty: 311
- Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
- Lokalizacja: Piotrków/Łódź
Re: Pikap 75
Siemanko widziałem twoją kolekcję w gazetce classic auto:)
Fiat 125p czerwoniak
Fiat125p pickup kabanos
Fiat125p pickup kabanos
-
HUBERT - Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 412
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 18:28
- Lokalizacja: Warszawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości