Witaj ! Anonimowy

Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez Miran » 12 sie 2021, o 15:48

Cześć. Mam pytania, bo zabieram się za łatanie dziur w drzwiach Poloneza.

1. Jaka jest grubość blachy na poszyciach? Chcę wiedzieć jaki arkusz mam sobie kupić.

2. Zabezpieczasz jakoś powierzchnie styku blach? Chodzi o miejsca gdzie są nakładki i po złożeniu nie ma już możliwości pomalowania tego. Jakiś środek antykorozyjny, farba którą można spawać, czy po prostu nic takiego się nie robi?

3. Ten szary podkład to rozumiem farba epoksydowa. Używałeś kiedyś tych jednoskładnikowych epoksydów w sprayu? Taka farba ma szansę działać bez utwardzacza? Czy to takie samo badziewie jak farby "cynkowe", czyli zwykła farba z domieszką proszku cynku/utwardzonej żywicy?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez To-masz » 12 sie 2021, o 18:15

Witam kolego zacznijmy od spawania zależy jak spawasz jeśli na styk to puzniej szlifowanie i epoxyd. Ale poszycia są dość cienkie i to spora płaszczyzna , jest duże prawdopodobieństwo że pofaluje blachę choć to też zależy od umiejętności i doświadczenia , jeśli zaś na zakładkę lub felc sobie robisz ja daje forch l233 jest to miedz w spreju potem epoxyd i już ,sprawdzony patent stosowany przez masę osób mi znanych a przede wszystkim skuteczny. Ta biała farba to epoxyd , odpuść sobie wszelakie podkłady epoxydy w spreju ........... takimi rzeczami to tylko ryski można zabezpieczyć a nie gołą blachę i zgrzewy czy spawy. Jeśli mogę polecić Ci dobry epoxyd to : masterbond z opiłkami aluminium. Choć kiedyś ktoś mi mądrze powiedział nieważne jaki epoksyd , ale żeby był i nie w spreju. Dalej jaką blachę kupić w sumie jaką chcesz :) od 0,6mm 0,8mm 1mm .Jasne że 1mm jest najlepsza ale jeśli nie masz dobrej gientarki lub sprawdzonych patentów będzie Ci ją cieżko ułożyć ,choćby zaklepanie felca ,więc dużo zależy gdzie te latki będziesz robił. Jeśli interesuje Cie coś jeszcze chętnie odpowiem. Pozdrawiam Tomek powodzonka przy Poldku:)
To-masz
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 mar 2021, o 20:30
Lokalizacja: tarnow

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez Red West_77 » 13 sie 2021, o 10:20

Fajnie, że pojawił się ktoś taki jak Ty. Merytoryczny i sympatyczny. Ożywiłeś to nasze forum ;)
Powodzonka.
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2526
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez To-masz » 13 sie 2021, o 17:53

Dziękuję kolego Red West. Zawsze swoimi doświadczeniami się chętnie podzielę. Jeśli komuś się przydaje cieszy mnie to :) . Pozdrawiam Tomek.
To-masz
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 mar 2021, o 20:30
Lokalizacja: tarnow

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez To-masz » 14 sie 2021, o 15:48

Witam dziś chwilka dla Fiata wspawałem kawałek podszybia plus ściankę podszybia. Na to epoksyd masterbond srebrny :) ,czyli ciemny szary z opiłkami aluminium. Jak wyschnie klasyk masa uszczelniająco-klejaca Pozdrawiam Tomek

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4709fb88e0e74198
https://www.fotosik.pl/zdjecie/57e7c8868d493a98
To-masz
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 mar 2021, o 20:30
Lokalizacja: tarnow

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez jacek2 » 16 sie 2021, o 12:40

Cały czas kibicuję i jeszcze raz wytrwałości życzę... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
życie jest za krótkie aby nacieszyć się jazdą Fiatem 2.0
Avatar użytkownika
jacek2
Forumowicz
 
Posty: 268
Dołączył(a): 15 lut 2017, o 08:09
Lokalizacja: dolnośląskie

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez To-masz » 16 sie 2021, o 19:13

Dziękuję za dobre słowo kolego Jacku 2 :) to najcenniejsza rzecz :) bo z reszta przy Fiatolocie sobie poradzę :):):):):) Pozdrawiam To-masz :)
To-masz
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 mar 2021, o 20:30
Lokalizacja: tarnow

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez ormo » 19 sie 2021, o 19:16

Ja jeszcze w temacie spawania na zakładkę, albo tak jak są progi itp. Tam zostaje sporo przegrzanej i gołej blachy od wewnątrz. Pisałeś że na to miedz, ale tak tylko po wierzchu? Od dawna mnie to nurtuje jak zrobić to dobrze, a widzę fachowca :) Pozdrawiam, naprawdę bardzo dobra robota! :)
Avatar użytkownika
ormo
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 9 lip 2013, o 20:33
Lokalizacja: Mielec

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez To-masz » 19 sie 2021, o 22:10

Witam kolego ormo temat dobry i co fachowiec to inna opinia . Jeszcze raz masz próg zaklejasz sobie taśmą ok 6mm od wewnętrznej strony resztę progu matujesz odtłuszczasz malujesz epoksydem. Rzecz jasna szlifujesz obie strony lamelka p80 lub p120 w miejscu spawów. Zakładki obie psikasz sprejem miedziowym, ale tym zdatnym do spawania Forch l233 , nie sprejem smarem miedziowym :) . Od wewnętrznej strony próg , lub jego resztka zależy ile wyciołeś i jak go wstawiasz czy po całości czy 1cm od lini drzwi ,podciąg, wzmocnienie jak zwał tak zwał próg wewnętrzny malujesz epoksydem. Zamiast spreju możesz tez użyć pasty spawalniczej rozprowadzanej za pomocą pędzelka firma Forch l208 posiadają ów też takie, choć mi przypadł do gustu sprej:) Reszta to kwestia dobrej konserwacji zalania spawów. Znam kilka technik wstawiania choćby zakładka od zewnątrz czy wewnątrz??? czemu nie na styk? czemu nie zrobić felca ? ale na ten temat można pisać eseje :):) Ja stosuje metodę którą opisałem wyżej bo nie zawiodła mnie ani razu i jest prosta. Choć to też zależy czy szpachla czy cyna .... znam każdą z tych technik w zależności od sytuacji dobieram metodę na bierząco do pacjenta :) ale mówimy o prostej szybkiej iiiii niezawodnej metodzie i ta wyżej opisana taka jest. Czasem bywam chaotyczny więc jeśli czego nie wyjaśniłem śmiało pytajcie dalej:) choć jeszcze dodam spawamy powoli co 30cm żeby blachy nie przegrzać żeby nie pofalowało lub wciągło dać blasze ostygnąć wtedy sprej miedziowy zostaje na swoim miejscu :) spawy co 0,5 mm - 07,mm niema potrzeby ciągłym :) potem szlif i epoksyd na to więc w to 0,5 -0,7 mm jeszcze wleje się epoksyd.Możesz sobie i wewnętrzna stronę zakładki psiknąć sprejem miedzianym czemu nie :):) Pozdrawiam Tomek
To-masz
Forumowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 30 mar 2021, o 20:30
Lokalizacja: tarnow

Re: Wrak Fiata 125p 1971 reanimacja

Postprzez bing17 » 20 sie 2021, o 13:28

Jak zgrzewałem progi w swoim 125p to również używałem wspomnianego Forcha i uważam, że działa on OK. Nie wiem jeszcze jak w przypadku eksploatacji samochodu, lecz w samym procesie zgrzewania/spawania pomaga, w samym zgrzewaniu w ogóle je umożliwia (przewodzi prąd) stąd pomiędzy blachami jest jakiekolwiek zabezpieczenie.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość