Witaj ! Anonimowy

FSO 125p 1984 - Strzałka

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez Ćmaga » 10 lut 2015, o 10:35

Na Twoim miejscu nie zmieniałbym kół, na tych co są teraz wygląda bardzo dobrze, dekli chromowanych już nie było w tych latach, no po zdjęciu błotników w większości przypadków okazuje się, że jest trochę więcej do spawania niż się wydawało, ale mam nadzieję, że będzie jak najmniej rdzy.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez przemas » 10 lut 2015, o 10:51

Z tego co mi wiadomo, dekle były. Mam dwie felgi 4,5 cala, są na nich nawet wypustki właśnie na dekle. Ale te kołpaczki, które są pasują zarówno do koloru jak i modelu c, więc na pewno zostaną. Co do rdzy, na pewno będzie… Z doświadczenia spodziewam się gorszego, nie lepszego. Najwyżej się miło zaskoczę ;)
W najbliższych dniach dowiem się czegoś więcej, bo trzeba ocenić zakres prac :)
BMW e28 520 '87
Avatar użytkownika
przemas
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez krol1313 » 10 lut 2015, o 11:08

przemas napisał(a):Z tego co mi wiadomo, dekle były. Mam dwie felgi 4,5 cala, są na nich nawet wypustki właśnie na dekle. Ale te kołpaczki, które są pasują zarówno do koloru jak i modelu c, więc na pewno zostaną. Co do rdzy, na pewno będzie… Z doświadczenia spodziewam się gorszego, nie lepszego. Najwyżej się miło zaskoczę ;)
W najbliższych dniach dowiem się czegoś więcej, bo trzeba ocenić zakres prac :)



Mylisz się odnośnie dekli chromowanych.... Nie było już w tym roczniku. Chyba że ktoś chciał załozyć sobie to kupoywał rzemiosło które po zimie rdzewiało.
A felgi pod wypustki trafiały się nawet w połowie 88 roku ( mowa o 4,5 cala) gdzie zaopatrzone były w czarny kołpaczek.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez przemas » 10 lut 2015, o 12:57

Czarne kołpaczki zostałby tak czy siak, więc jest mi to bez różnicy. Nie chcę dodawać nic ponad to co było.
BMW e28 520 '87
Avatar użytkownika
przemas
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez przemas » 11 lut 2015, o 21:33

Po niedzieli zaczynamy prace blacharskie. Podłoga została obejrzana i stwierdzono 3 miejsca, którymi trzeba się zająć. 2 mocowania na lewarek i jedno w części płaskiej. Samemu trudno mi w to trochę wierzyć ale będę wszystkiego dopilnowywał. Chłopacy ze swojej strony będą stale fotografować postępy prac. Chciałem jeszcze raz Was męczyć o doradztwo w zakresie lakieru ale samemu doszedłem do wniosku, że zostanie taki, jaki nadano mu w fabryce. Zapytam natomiast o wasze zdanie na temat 5 biegowej skrzyni, elektronicznego zapłonu i wałka z Poloneza. Czy takie zmiany, są akceptowalne z perspektywy trzymania się oryginału? Zapłon można zawsze zdjąć, skrzynię zostawię oryginalną w garażu…jeżeli przyszłoby mi rozstawać się ze Strzałką nowy właściciel dostanie ją z autem.
BMW e28 520 '87
Avatar użytkownika
przemas
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez Junak » 11 lut 2015, o 22:32

co do skrzyni ja powiem tak, sam wsadziłem 5, moim zdaniem z orginału mu nie ubyło a zyskałem pewne udogodnienie, fabryczna 4 leży schowana i w każdej chwili można ją założyć ponownie, zapłon tak samo, ja np. będę zmieniał na elektroniczny
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 468
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez przemas » 12 lut 2015, o 10:02

Też przekonuje się do faktu, że są to mody z których na każdym etapie można się wycofać bez komplikacji.

Jaki waszym zdaniem bedzie najlepszy kolor do felg? Biały czy szary?
BMW e28 520 '87
Avatar użytkownika
przemas
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez krol1313 » 12 lut 2015, o 10:08

V też załozyłem a mam 115c pod maską. Udogodnienie bo w IV nadaje się do miasta.
Oczywiście V jest ekonomiczna.
Zapłon także montuje na wiosnę elektronik z silnika 1.5AB, bo wkurza mnie pieprzenie się z młoteczkiem i kowadełkiem i ogólnie mam wiecznie coś nie tak z zapłonem.
Ja pokuszę się jeszcze o zmianę chłodnicy na tę z korkiem na króćcu i dokładkę elektrycznego wiatraka. Do tego kolektor z Poloneza z dwururką jak miały 125p z silnikiem Poloneza.
Chyba że uda mi się znaleźć silnik Poloneza w niezłym stanie to przerzucę cały silnik bez bawienia się w zmianę kolektora itp.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez przemas » 12 lut 2015, o 11:44

Chyba się wygodniejsi robimy ;)

Mi w zupełności wystarczą opisane wcześniej zmiany. Chciałbym jak najwięcej zostawić z oryginału. V się przyda. Hak zostaje, bo mam motor i będę miał fajny zestaw a poza tym przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Niewiadówką. Jakieś krótkie zloty czy weekendowe wypady byłyby z automatu małą przygodą ;)
BMW e28 520 '87
Avatar użytkownika
przemas
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
Lokalizacja: Konin/Warszawa

Re: FSO 125p 1984 - Strzałka

Postprzez Ćmaga » 13 lut 2015, o 11:30

Ja powiem tak, jeździłem z IV było źle, założyłem V i praktycznie tego ostatniego biegu nie używam, tą piątkę to wkładam powyżej 95-100km/h ale jak jest płaski teren, jak mam jakieś nawet delikatne górki to na IV jadę, bo w sumie te silniki na niższych obrotach szybciej się zużywają, mają większe obciążenie mechanizmów, są bardziej mułowate i wcale mniej nie palą, wręcz przeciwnie, najmniejsze spalanie jednostkowe mają przy maksymalnym momencie, który jest przy 3800obr/min w silnikach 115c. A elektroniczny zapłon zakładaj i się nie zastanawiaj, dużo wygodniejszy w eksploatacji,
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości