FSO 125p 1984 - Strzałka
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Na Twoim miejscu nie zmieniałbym kół, na tych co są teraz wygląda bardzo dobrze, dekli chromowanych już nie było w tych latach, no po zdjęciu błotników w większości przypadków okazuje się, że jest trochę więcej do spawania niż się wydawało, ale mam nadzieję, że będzie jak najmniej rdzy.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Z tego co mi wiadomo, dekle były. Mam dwie felgi 4,5 cala, są na nich nawet wypustki właśnie na dekle. Ale te kołpaczki, które są pasują zarówno do koloru jak i modelu c, więc na pewno zostaną. Co do rdzy, na pewno będzie… Z doświadczenia spodziewam się gorszego, nie lepszego. Najwyżej się miło zaskoczę
W najbliższych dniach dowiem się czegoś więcej, bo trzeba ocenić zakres prac

W najbliższych dniach dowiem się czegoś więcej, bo trzeba ocenić zakres prac

BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
przemas napisał(a):Z tego co mi wiadomo, dekle były. Mam dwie felgi 4,5 cala, są na nich nawet wypustki właśnie na dekle. Ale te kołpaczki, które są pasują zarówno do koloru jak i modelu c, więc na pewno zostaną. Co do rdzy, na pewno będzie… Z doświadczenia spodziewam się gorszego, nie lepszego. Najwyżej się miło zaskoczę![]()
W najbliższych dniach dowiem się czegoś więcej, bo trzeba ocenić zakres prac
Mylisz się odnośnie dekli chromowanych.... Nie było już w tym roczniku. Chyba że ktoś chciał załozyć sobie to kupoywał rzemiosło które po zimie rdzewiało.
A felgi pod wypustki trafiały się nawet w połowie 88 roku ( mowa o 4,5 cala) gdzie zaopatrzone były w czarny kołpaczek.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
-
krol1313 - Forumowicz
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
- Lokalizacja: PŁOCK
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Czarne kołpaczki zostałby tak czy siak, więc jest mi to bez różnicy. Nie chcę dodawać nic ponad to co było.
BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Po niedzieli zaczynamy prace blacharskie. Podłoga została obejrzana i stwierdzono 3 miejsca, którymi trzeba się zająć. 2 mocowania na lewarek i jedno w części płaskiej. Samemu trudno mi w to trochę wierzyć ale będę wszystkiego dopilnowywał. Chłopacy ze swojej strony będą stale fotografować postępy prac. Chciałem jeszcze raz Was męczyć o doradztwo w zakresie lakieru ale samemu doszedłem do wniosku, że zostanie taki, jaki nadano mu w fabryce. Zapytam natomiast o wasze zdanie na temat 5 biegowej skrzyni, elektronicznego zapłonu i wałka z Poloneza. Czy takie zmiany, są akceptowalne z perspektywy trzymania się oryginału? Zapłon można zawsze zdjąć, skrzynię zostawię oryginalną w garażu…jeżeli przyszłoby mi rozstawać się ze Strzałką nowy właściciel dostanie ją z autem.
BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
co do skrzyni ja powiem tak, sam wsadziłem 5, moim zdaniem z orginału mu nie ubyło a zyskałem pewne udogodnienie, fabryczna 4 leży schowana i w każdej chwili można ją założyć ponownie, zapłon tak samo, ja np. będę zmieniał na elektroniczny
-
Junak - Forumowicz
- Posty: 468
- Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
- Lokalizacja: Sulechów
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Też przekonuje się do faktu, że są to mody z których na każdym etapie można się wycofać bez komplikacji.
Jaki waszym zdaniem bedzie najlepszy kolor do felg? Biały czy szary?
Jaki waszym zdaniem bedzie najlepszy kolor do felg? Biały czy szary?
BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
V też załozyłem a mam 115c pod maską. Udogodnienie bo w IV nadaje się do miasta.
Oczywiście V jest ekonomiczna.
Zapłon także montuje na wiosnę elektronik z silnika 1.5AB, bo wkurza mnie pieprzenie się z młoteczkiem i kowadełkiem i ogólnie mam wiecznie coś nie tak z zapłonem.
Ja pokuszę się jeszcze o zmianę chłodnicy na tę z korkiem na króćcu i dokładkę elektrycznego wiatraka. Do tego kolektor z Poloneza z dwururką jak miały 125p z silnikiem Poloneza.
Chyba że uda mi się znaleźć silnik Poloneza w niezłym stanie to przerzucę cały silnik bez bawienia się w zmianę kolektora itp.
Oczywiście V jest ekonomiczna.
Zapłon także montuje na wiosnę elektronik z silnika 1.5AB, bo wkurza mnie pieprzenie się z młoteczkiem i kowadełkiem i ogólnie mam wiecznie coś nie tak z zapłonem.
Ja pokuszę się jeszcze o zmianę chłodnicy na tę z korkiem na króćcu i dokładkę elektrycznego wiatraka. Do tego kolektor z Poloneza z dwururką jak miały 125p z silnikiem Poloneza.
Chyba że uda mi się znaleźć silnik Poloneza w niezłym stanie to przerzucę cały silnik bez bawienia się w zmianę kolektora itp.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
-
krol1313 - Forumowicz
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
- Lokalizacja: PŁOCK
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Chyba się wygodniejsi robimy
Mi w zupełności wystarczą opisane wcześniej zmiany. Chciałbym jak najwięcej zostawić z oryginału. V się przyda. Hak zostaje, bo mam motor i będę miał fajny zestaw a poza tym przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Niewiadówką. Jakieś krótkie zloty czy weekendowe wypady byłyby z automatu małą przygodą

Mi w zupełności wystarczą opisane wcześniej zmiany. Chciałbym jak najwięcej zostawić z oryginału. V się przyda. Hak zostaje, bo mam motor i będę miał fajny zestaw a poza tym przyszedł mi do głowy jeszcze pomysł z Niewiadówką. Jakieś krótkie zloty czy weekendowe wypady byłyby z automatu małą przygodą

BMW e28 520 '87
-
przemas - Forumowicz
- Posty: 62
- Dołączył(a): 24 lis 2013, o 23:32
- Lokalizacja: Konin/Warszawa
Re: FSO 125p 1984 - Strzałka
Ja powiem tak, jeździłem z IV było źle, założyłem V i praktycznie tego ostatniego biegu nie używam, tą piątkę to wkładam powyżej 95-100km/h ale jak jest płaski teren, jak mam jakieś nawet delikatne górki to na IV jadę, bo w sumie te silniki na niższych obrotach szybciej się zużywają, mają większe obciążenie mechanizmów, są bardziej mułowate i wcale mniej nie palą, wręcz przeciwnie, najmniejsze spalanie jednostkowe mają przy maksymalnym momencie, który jest przy 3800obr/min w silnikach 115c. A elektroniczny zapłon zakładaj i się nie zastanawiaj, dużo wygodniejszy w eksploatacji,
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości