Witaj ! Anonimowy

125p '88 "Majonez"

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez dominiq » 19 mar 2015, o 12:11

Piękna! :mrgreen:
Avatar użytkownika
dominiq
Forumowicz
 
Posty: 392
Dołączył(a): 6 cze 2014, o 14:22
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez Mlody_ndm » 19 mar 2015, o 22:09

overdriver napisał(a):
Mlody_ndm napisał(a): :P Każdy Fiat i tak wygląda jak "źle zrobiony po pijaku" ;)
To z tego wynika, że nie można niczego w nim poprawiać? Czym bardziej źle zrobiony Fiat, to będzie bardziej ori i do tego trzeba zmierzać?
A po co Ci twoje piękne kołpaki w twoim aucie, skoro są jeszcze piękniejsze od tej dwururki? :lol:
Może je zmatuj czymś, aby lepiej pasowały do Fiata. :lol:


Piękne to te kołpaki są tylko na zdjęciach :P
Najlepsze że zaczynam mieć grzybową mentalność, bo dostałem ponad rok temu od Ziba komplet kołpaków w idealnym stanie, nigdy nie zakładanych, ślicznych itd... i żal mi je założyć bo się zniszczą :P

Poprawiać można, ale jakoś tak jak widzę Fiata z otwartą maską a tam wszystko takie piękne, idealne, świecące, błyszczące... jakoś takie to to nie Fiatowe... ale może to kwestia mojego zboczenia na punkcie zgodności ze specyfikacją fabryczną i zgodności z epoką. Ale żeby nie było, są różne style, różne pomysły, jakby wszyscy robili tak samo to było nudno ;) Tak jak kiedyś na forum Golfa jak na topie był Mk.II ja miałem Jettę Mk.II i rzygać mi się chciało jak wszyscy robili na jedno kopyto - "Na glebę go i felunia" :lol:
Efekt był taki że przeglądając wątki o samochodach jakieś 60% zaczynało wyglądać tak samo, a wszyscy robili modyfikacje żeby ich auto się wyróżniało :lol:
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez Ćmaga » 19 mar 2015, o 22:15

Mlody_ndm napisał(a):
Efekt był taki że przeglądając wątki o samochodach jakieś 60% zaczynało wyglądać tak samo, a wszyscy robili modyfikacje żeby ich auto się wyróżniało :lol:

Ja odnoszę takie wrażenie patrząc na te wszystkie Duże Fiaty na allegro itp.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez dominiq » 20 mar 2015, o 12:44

Mlody_ndm napisał(a):Poprawiać można, ale jakoś tak jak widzę Fiata z otwartą maską a tam wszystko takie piękne, idealne, świecące, błyszczące... jakoś takie to to nie Fiatowe...

Nie widzę w tym nic złego :) To tylko śrubki i nakrętki. Lepiej zardzewiałe zakładać? Ludzie mają większe rzeźby ;)
Avatar użytkownika
dominiq
Forumowicz
 
Posty: 392
Dołączył(a): 6 cze 2014, o 14:22
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez Mlody_ndm » 20 mar 2015, o 21:13

Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe to one jakiś taki inny ształt i proporcje mają.
Nie wspominając o tym że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki to nie jest takie proste. Większość tego co jest na rynku to jakieś plastelinowe szybko korodujące gówno...
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez overdriver » 20 mar 2015, o 23:38

Mlody_ndm napisał(a):Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe, to one jakiś taki inny kształt i proporcje mają....
Nakrętki i śruby, które "chodzą" w DIN, zamienione na nowe też w DIN, mają inny kształt i proporcje???
A nawet jakby były inne i miały inny kształt, to w czym to przeszkadza? Co się takiego stanie?
Mlody_ndm napisał(a): Nie wspominając o tym, że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki, to nie jest takie proste.
Bez przesady. Dzisiaj te czasy już dawno minęły na szczęście. Masz kase - kupisz wszystko.
Mlody_ndm napisał(a): Większość tego, co jest na rynku to jakieś plastelinowe, szybko korodujące gówno...
Mlody_ndm, nie mów, że kupujesz śruby w "lerłamenmnę", "sraktikerze" czy w "tesco", bo nie uwieże w takie jaja. :lol:
Chyba jaja robisz, a przecież masz jakieś doświadczenie w tym temacie nie od dziś.
Śruby i nakrętki, co chodzą w normie, a my podobno jesteśmy w EU, można normalnie kupić w odpowiednich klasach, za odpowiednią cenę.
Natomiast te śruby i nakrętki, które nie są znormalizowane i dawno wypadły z obiegu, trzeba normalnie dorobić i już.
A jak trzeba dorabiać takie nietypowe, to warto zastanowić się nad materiałem, bo różnice w cenach materiału przy tak niewielkich ilościach są znikome.
Avatar użytkownika
overdriver
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
Lokalizacja: Kraków

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez Mlody_ndm » 21 mar 2015, o 08:42

overdriver napisał(a):
Mlody_ndm napisał(a):Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe, to one jakiś taki inny kształt i proporcje mają....
Nakrętki i śruby, które "chodzą" w DIN, zamienione na nowe też w DIN, mają inny kształt i proporcje???
A nawet jakby były inne i miały inny kształt, to w czym to przeszkadza? Co się takiego stanie?


No nic się nie stanie, tyle że wygląda to inaczej.

overdriver napisał(a):
Mlody_ndm napisał(a): Nie wspominając o tym, że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki, to nie jest takie proste.
Bez przesady. Dzisiaj te czasy już dawno minęły na szczęście. Masz kase - kupisz wszystko.
Mlody_ndm napisał(a): Większość tego, co jest na rynku to jakieś plastelinowe, szybko korodujące gówno...
Mlody_ndm, nie mów, że kupujesz śruby w "lerłamenmnę", "sraktikerze" czy w "tesco", bo nie uwieże w takie jaja. :lol:
Chyba jaja robisz, a przecież masz jakieś doświadczenie w tym temacie nie od dziś.
Śruby i nakrętki, co chodzą w normie, a my podobno jesteśmy w EU, można normalnie kupić w odpowiednich klasach, za odpowiednią cenę.
Natomiast te śruby i nakrętki, które nie są znormalizowane i dawno wypadły z obiegu, trzeba normalnie dorobić i już.
A jak trzeba dorabiać takie nietypowe, to warto zastanowić się nad materiałem, bo różnice w cenach materiału przy tak niewielkich ilościach są znikome.


To że w marketach sprzedają badziewie to wiadomo. Tyle że np. u mnie w okolicy jest jeden sklep gdzie mają lepsze śruby. I jest to jedyny taki sklep w promieniu 30km!
I tu miałem na myśli problem. Bo czasem jak potrzebujesz dosłownie trzy śrubki to tak trochę lipa grzać po nie taki kawał.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez OTRO » 24 mar 2015, o 16:32

Ja wole stare śruby pomalować na czarno i poskręcać niż kupować jakieś badziewie .Najlepsza opcją przy grubszych remontach to oddać stare śruby do ocynkowania.
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez klysek1 » 24 mar 2015, o 19:08

Ocynk śrub kosztuje grosze, więc tej usługi nie musimy rezerwować dla "grubszych" remontów. U mnie w galwanizerii liczą za to chyba 1,5 zł/kg.
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: 125p '88 "Majonez"

Postprzez overdriver » 25 mar 2015, o 00:15

OTRO napisał(a):Ja wole stare śruby pomalować na czarno i poskręcać niż kupować jakieś badziewie. Najlepsza opcją przy grubszych remontach to oddać stare śruby do ocynkowania.
OTRO maluj, ale ta opcja wchodzi w grę, jeśli te śruby nie są skorodowane i zjedzone przez czas. Trudno cynkować coś, czego nie ma, np. "zjedzony" gwint. Tu Ci ocynk nie pomoże. Po co cynkować "zjedzone" śruby znormalizowane, jak można kupić takie same nowe, też ocynkowane lub pasywowane, tak jak pisałem wcześniej w dowolnej klasie wytrzymałościowej, a nawet lepszej. A w ogóle, to po co cynkować standardowe nakrętki i śruby, jak można kupić takie same identyczne nierdzewne? Możesz to wytłumaczyć?
klysek1 napisał(a): Ocynk śrub kosztuje grosze, więc tej usługi nie musimy rezerwować dla "grubszych" remontów. U mnie w galwanizerii liczą za to chyba 1,5 zł/kg.
Jaki to jest rodzaj ocynku i czy mają wirówki ? Jaki jest max wsad/cykl? Jakie jest odtłuszczanie i trawienie w tej cenie czyli 1,5zł/kg? Cena z vat?
Avatar użytkownika
overdriver
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość