
125p '88 "Majonez"
Re: 125p '88 "Majonez"
overdriver napisał(a):To z tego wynika, że nie można niczego w nim poprawiać? Czym bardziej źle zrobiony Fiat, to będzie bardziej ori i do tego trzeba zmierzać?Mlody_ndm napisał(a):Każdy Fiat i tak wygląda jak "źle zrobiony po pijaku"
![]()
A po co Ci twoje piękne kołpaki w twoim aucie, skoro są jeszcze piękniejsze od tej dwururki?![]()
Może je zmatuj czymś, aby lepiej pasowały do Fiata.
Piękne to te kołpaki są tylko na zdjęciach

Najlepsze że zaczynam mieć grzybową mentalność, bo dostałem ponad rok temu od Ziba komplet kołpaków w idealnym stanie, nigdy nie zakładanych, ślicznych itd... i żal mi je założyć bo się zniszczą

Poprawiać można, ale jakoś tak jak widzę Fiata z otwartą maską a tam wszystko takie piękne, idealne, świecące, błyszczące... jakoś takie to to nie Fiatowe... ale może to kwestia mojego zboczenia na punkcie zgodności ze specyfikacją fabryczną i zgodności z epoką. Ale żeby nie było, są różne style, różne pomysły, jakby wszyscy robili tak samo to było nudno


Efekt był taki że przeglądając wątki o samochodach jakieś 60% zaczynało wyglądać tak samo, a wszyscy robili modyfikacje żeby ich auto się wyróżniało

Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
-
Mlody_ndm - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 2546
- Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
- Lokalizacja: Zakroczym
- Ranga: Zbiera złom
Re: 125p '88 "Majonez"
Mlody_ndm napisał(a):
Efekt był taki że przeglądając wątki o samochodach jakieś 60% zaczynało wyglądać tak samo, a wszyscy robili modyfikacje żeby ich auto się wyróżniało
Ja odnoszę takie wrażenie patrząc na te wszystkie Duże Fiaty na allegro itp.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Re: 125p '88 "Majonez"
Mlody_ndm napisał(a):Poprawiać można, ale jakoś tak jak widzę Fiata z otwartą maską a tam wszystko takie piękne, idealne, świecące, błyszczące... jakoś takie to to nie Fiatowe...
Nie widzę w tym nic złego


-
dominiq - Forumowicz
- Posty: 392
- Dołączył(a): 6 cze 2014, o 14:22
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Re: 125p '88 "Majonez"
Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe to one jakiś taki inny ształt i proporcje mają.
Nie wspominając o tym że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki to nie jest takie proste. Większość tego co jest na rynku to jakieś plastelinowe szybko korodujące gówno...
Nie wspominając o tym że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki to nie jest takie proste. Większość tego co jest na rynku to jakieś plastelinowe szybko korodujące gówno...
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
-
Mlody_ndm - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 2546
- Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
- Lokalizacja: Zakroczym
- Ranga: Zbiera złom
Re: 125p '88 "Majonez"
Nakrętki i śruby, które "chodzą" w DIN, zamienione na nowe też w DIN, mają inny kształt i proporcje???Mlody_ndm napisał(a):Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe, to one jakiś taki inny kształt i proporcje mają....
A nawet jakby były inne i miały inny kształt, to w czym to przeszkadza? Co się takiego stanie?
Bez przesady. Dzisiaj te czasy już dawno minęły na szczęście. Masz kase - kupisz wszystko.Mlody_ndm napisał(a): Nie wspominając o tym, że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki, to nie jest takie proste.
Mlody_ndm, nie mów, że kupujesz śruby w "lerłamenmnę", "sraktikerze" czy w "tesco", bo nie uwieże w takie jaja.Mlody_ndm napisał(a): Większość tego, co jest na rynku to jakieś plastelinowe, szybko korodujące gówno...

Chyba jaja robisz, a przecież masz jakieś doświadczenie w tym temacie nie od dziś.
Śruby i nakrętki, co chodzą w normie, a my podobno jesteśmy w EU, można normalnie kupić w odpowiednich klasach, za odpowiednią cenę.
Natomiast te śruby i nakrętki, które nie są znormalizowane i dawno wypadły z obiegu, trzeba normalnie dorobić i już.
A jak trzeba dorabiać takie nietypowe, to warto zastanowić się nad materiałem, bo różnice w cenach materiału przy tak niewielkich ilościach są znikome.
-
overdriver - Forumowicz
- Posty: 365
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
- Lokalizacja: Kraków
Re: 125p '88 "Majonez"
overdriver napisał(a):Nakrętki i śruby, które "chodzą" w DIN, zamienione na nowe też w DIN, mają inny kształt i proporcje???Mlody_ndm napisał(a):Zardzewiałe to nie, ale jak się założy nowe, to one jakiś taki inny kształt i proporcje mają....
A nawet jakby były inne i miały inny kształt, to w czym to przeszkadza? Co się takiego stanie?
No nic się nie stanie, tyle że wygląda to inaczej.
overdriver napisał(a):Bez przesady. Dzisiaj te czasy już dawno minęły na szczęście. Masz kase - kupisz wszystko.Mlody_ndm napisał(a): Nie wspominając o tym, że obecnie kupić dobre śruby i nakrętki, to nie jest takie proste.Mlody_ndm, nie mów, że kupujesz śruby w "lerłamenmnę", "sraktikerze" czy w "tesco", bo nie uwieże w takie jaja.Mlody_ndm napisał(a): Większość tego, co jest na rynku to jakieś plastelinowe, szybko korodujące gówno...![]()
Chyba jaja robisz, a przecież masz jakieś doświadczenie w tym temacie nie od dziś.
Śruby i nakrętki, co chodzą w normie, a my podobno jesteśmy w EU, można normalnie kupić w odpowiednich klasach, za odpowiednią cenę.
Natomiast te śruby i nakrętki, które nie są znormalizowane i dawno wypadły z obiegu, trzeba normalnie dorobić i już.
A jak trzeba dorabiać takie nietypowe, to warto zastanowić się nad materiałem, bo różnice w cenach materiału przy tak niewielkich ilościach są znikome.
To że w marketach sprzedają badziewie to wiadomo. Tyle że np. u mnie w okolicy jest jeden sklep gdzie mają lepsze śruby. I jest to jedyny taki sklep w promieniu 30km!
I tu miałem na myśli problem. Bo czasem jak potrzebujesz dosłownie trzy śrubki to tak trochę lipa grzać po nie taki kawał.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI

forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
-
Mlody_ndm - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 2546
- Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
- Lokalizacja: Zakroczym
- Ranga: Zbiera złom
Re: 125p '88 "Majonez"
Ja wole stare śruby pomalować na czarno i poskręcać niż kupować jakieś badziewie .Najlepsza opcją przy grubszych remontach to oddać stare śruby do ocynkowania.
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: 125p '88 "Majonez"
Ocynk śrub kosztuje grosze, więc tej usługi nie musimy rezerwować dla "grubszych" remontów. U mnie w galwanizerii liczą za to chyba 1,5 zł/kg.
-
klysek1 - Forumowicz
- Posty: 1614
- Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 125p '88 "Majonez"
OTRO maluj, ale ta opcja wchodzi w grę, jeśli te śruby nie są skorodowane i zjedzone przez czas. Trudno cynkować coś, czego nie ma, np. "zjedzony" gwint. Tu Ci ocynk nie pomoże. Po co cynkować "zjedzone" śruby znormalizowane, jak można kupić takie same nowe, też ocynkowane lub pasywowane, tak jak pisałem wcześniej w dowolnej klasie wytrzymałościowej, a nawet lepszej. A w ogóle, to po co cynkować standardowe nakrętki i śruby, jak można kupić takie same identyczne nierdzewne? Możesz to wytłumaczyć?OTRO napisał(a):Ja wole stare śruby pomalować na czarno i poskręcać niż kupować jakieś badziewie. Najlepsza opcją przy grubszych remontach to oddać stare śruby do ocynkowania.
Jaki to jest rodzaj ocynku i czy mają wirówki ? Jaki jest max wsad/cykl? Jakie jest odtłuszczanie i trawienie w tej cenie czyli 1,5zł/kg? Cena z vat?klysek1 napisał(a): Ocynk śrub kosztuje grosze, więc tej usługi nie musimy rezerwować dla "grubszych" remontów. U mnie w galwanizerii liczą za to chyba 1,5 zł/kg.
-
overdriver - Forumowicz
- Posty: 365
- Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
- Lokalizacja: Kraków
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość