Witam
Szperam juz pare miesiecy na tym forum, i niepotrafie znaleźć tematu.
A mianowicie powiem tak : w czerwcu nabyłem piekne cudo 125p z roku 86, ale z silnikiem 1,3 gdyz oryginalny padł i wlasciciel niechcac czekac na remont(tak mi powiedziano) wsadzil 1,3 bo taki był.
Ja mazylem o fiaciku od lat wielu przyszedl moment i marzenie sie spełniło, ale ze mieszkam na bawari wiec "Rudek" zostal tam również uprowadzony. Niestety a może i stety teren tu troche pagórkowaty (alpy czy jakos tak to sie nazywa) wiec jak smigamy to robimy male koreczki.
Wiec pomyślałem sobie moze włożyć spowrotem 1,5 bedzie wtedy troche żwawzszy, a tu znajomy ze ma fiata z 1991 roku z silnikiem 1 6 ktorego moge wziasc(brak papierow, wyciągnięty dosłownie z presy)
I tu moje pytanie da się go zaadoptować do mojego fiata?(z tego co slyszalem bylo troche fiatow 1 6)
Pozdrawiam
Silnik 1,6 benzyna
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Re: Silnik 1,6 benzyna
Seryjnie takich z silnikiem 1.6 CB nie było (choć były takie fabryczne rajdówki - "Bartosie"), ale były za to z silnikami 1.5 AA i AB, które są z wierzchu prawie identyczne jak 1.6. Taki silnik da się zaadaptować, tylko będzie trzeba zrobić parę rzeczy przy okazji (ale jak masz kompletnego dawcę to nie problem), przerzucasz cały silnik z kompletnym osprzętem z 1.6, a poza tym z różnic
- chłodnica od 125p z silnikiem Poloneza (korek na króćcu) + wentylator elektryczny z mocowaniem
- dwururka z borewicza
- głowiczka rozrusznika z Poloneza
- alternator z Poloneza
- osprzęt z 1.6, w tym też moduł do zapłonu elektronicznego
Mam u siebie 1.6 i mogę to zdecydowanie polecić, samochód jest dużo bardziej dynamiczny. Przy okazji warto zamontować też 5 biegową skrzynię, pasuje prawie p&p zamiast 4 (trzeba zmienić tylko końcówkę wału napędowego i przegub elastyczny, reszta identyczna).
A temat był już poruszany, poczytaj tu
viewtopic.php?f=8&t=574
Zarzuć parę zdjęć Fiata
- chłodnica od 125p z silnikiem Poloneza (korek na króćcu) + wentylator elektryczny z mocowaniem
- dwururka z borewicza
- głowiczka rozrusznika z Poloneza
- alternator z Poloneza
- osprzęt z 1.6, w tym też moduł do zapłonu elektronicznego
Mam u siebie 1.6 i mogę to zdecydowanie polecić, samochód jest dużo bardziej dynamiczny. Przy okazji warto zamontować też 5 biegową skrzynię, pasuje prawie p&p zamiast 4 (trzeba zmienić tylko końcówkę wału napędowego i przegub elastyczny, reszta identyczna).
A temat był już poruszany, poczytaj tu
viewtopic.php?f=8&t=574
Zarzuć parę zdjęć Fiata
- Bonifacy
- Forumowicz
- Posty: 167
- Dołączył(a): 12 sie 2016, o 10:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz, Poznań
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości