PostWysłany: Czw Maj 31, 2007 8:35 pm Temat postu: Wprowadzane zmiany w trakcie produkcji fiata 125p
zmiana kratki wymiany powietrza w słupku tylnym z wąskiej na szerszą od X 1968 r.
wał napędowy bezobsługowy (przeguby z własnym zapasem smaru) od numeru 58 140
dźwignia zmiany biegów na podłodze (tunelu) zamiast pod kierownicą od IX 1971 r.
zamknięty układ chłodzenia od 1972 r. od numeru 113 250
silnik spełniający warunki ograniczonej toksyczności spalin od III 1972 r. ( 1500 ;; nr silnika 67 980, 1300 ;; nr silnika 75 598 )
osłona wału napędowego zabezpieczająca wał przed opadnięciem na ziemię (w wypadku urwania) od nr 128 237
tylny most na drążkach reakcyjnych od nr 171 850
klamki kasetowe od nr 171 850
krata wlotu powietrza z tworzywa od nr 171 850
lusterko wsteczne bezpieczne od nr 171 850
miękkie uchwyty korbek otwierania okien od nr 171 850
hamulce z układem dwuobwodowym na przednie i tylne koła od 1972 r. od nr 131 705
kierownica bezpieczna od XII 1973 r.
elektryczny spryskiwacz szyby od XII 1973 r.
akumulator w obudowie przeźroczystej od I 1975 nr 283 735
zmiana wystroju zewnętrznego i wewnętrznego samochodu (MR 75) od III 1975 r.
wał rozrządu (typ 177) od III 1975 r.
nowa nagrzewnica oraz dwubiegowy silnik dmuchawy od III 1975r.
przełącznik przerywanej pracy wycieraczki od III 1975 r.
ręczny korektor ustawienia świateł mijania od III 1975 r.
silnik odprężony 1300 cm3 i 1500 cm3 od III 1975 r.
śruba mocująca przednie ramię górnego wahacza do nadwozia od V 1975 r.
tłoki produkcji WSK Gorzyce od I 1976 r.
pompa paliwa (zunifikowana z Fiatem 126P) od V 1976 r.
nowy tylny most od V 1976 r.
usunięcie podłokietnika środkowego oparcia tylnego siedzenia od V 1976 r.
usunięcie szyb obrotowych drzwi przednich i zastąpienie szybą stałą od V 1976 r.
wał napędowy o konstrukcji dotychczasowego wału kombi od VII 1976 r.
układ wydechowy o zmniejszonej głośności od IX 1976 r.
usunięcie kranika spustu płynu chłodzącego z silnika ( 1500 ;; nr silnika 356 780, 1300 ;; nr silnika 211 622 )
przemieszczenie wszystkich przekaźników na prawą stronę od IX 1976 r.
zabezpieczenie wkręta regulacyjnego składu mieszanki wolnych obrotów w gaźniku przed samowolną regulacją od I 1977 r.
wprowadzenie wycieraczki i spryskiwacza tylnej szyby (kombi) od VI 1977
wprowadzenie koła kierowniczego i osłony z samochodu Polonez od IX 1978 r.
wprowadzenie innego sposobu otwierania pokrywy bagażnika ;; linką od wnętrza auta od IX 1978 r.
wprowadzenie w tłokach produkcji WSK Gorzyce trzeciego pierścienia zgarniającego z rozprężnym ekspanderem ( 1500 ;; od II 1979, 1300 ;; od XI 1978 )
sprzęgło z centralną sprężyną i nową tarczą (nie w pełnej produkcji) od I 1979 r.
usunięcie lampek sygnalizacyjnych otwartych drzwi i wprowadzenie w to miejsce odblasków od VIII 1979 r.
wydłużenie końcówki kołnierzowej starego mostu o 20 mm dla zunifikowania długości wałów napędowych dla obu tylnych mostów) od nr 614 691
zunifikowanie poprzeczki przedniego zawieszenia z poprzeczką auta Polonez od VIII 1979 r.
wprowadzenie zaworka w przewodzie odpowietrzającym (przy rurze wlewu paliwa zabezpieczenie przed wylaniem się paliwa w przypadku wywrócenia się auta) od XI 1979
wprowadzenie filtra paliwa na przewodzie pomiędzy pompą paliwa a gaźnika (filtr z samochodu Polonez) od XII 1979 r.
usunięcie listew progowych od VIII 1980 r.
dźwignia zwrotnicy z auta Polonez, uległ zmianie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy z 3o 10' na 4o 30' od IX 1980 r.
wprowadzenie sprzęgła z centralną sprężyną w 100% produkcji od I 1981 r.
wprowadzenie wałów napędowych o średnicy 45 mm do wszystkich odmian od XI 1981 r.
wprowadzenie innego sposobu mocowania zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia od V 1982 r.
zmiana nazwy auta Polski Fiat 125P na FSO 125P oraz wprowadzenie nowego znaku firmowego na kracie wlotu powietrza od I 1983 r.
w zestawie wskaźników zastosowano czujnik temp. wody i poziomu paliwa z auta Polonez, powoduje to zmianę charakterystki czujników od I 1983 r.
alternator 9
diodowy i regulator napięcia z auta Polonez od I 1983 r.
wprowadzenie mechanicznego sterowania sprzęgła bez skoku jałowego (bezobsługowe) od VI 1983 r.
wprowadzenie małych kołpaków kół z czarnego tworzywa od IV 1983 r.
lampki boczne kierunkowskazów od IV 1983 r.
usunięcie lampki bagażnika, zapalniczki, gniazda zapalniczki oraz programatora przerwy wycieraczek (możliwośc podłączenia) od IV 1983 r.
usunięcie lampki oświetlenia schowka od IV 1983 r.
wprowadzenie klamek wewnetrznych i korbek opuszczania szyb z auta Polonez od IV 1983 r.
usunięcie listew zewnetrznych drzwi od IV 1983 r.
usunięcie odblasków drzwiowych od IV 1983 r.
podłokietniki starego typu ;; małe od IV 1983 r.
wprowadzenie zunifikowanego nadwozia pozwalającego na montaż silników zarówno z Fiata 125P i Poloneza od XI 1983 r.
wprowadzenie skrzynki biegów z auta Polonez od XI 1983 r.
wprowadzenie przekaźników małogabarytowych zgrupowanych w jednym miejscu od XI 1983 r.
silnik z samochodu Polonez (nie w pełnej produkcji) od I 1984
wprowadzenie światła przeciwmgłowego tylnego od I 1986 r.
.
buhert
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 9:56 am Temat postu:
A kiedy zmieniono tylne światła??
z Tych pionowych na poziome??
.
yanec
PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 10:26 pm Temat postu:
w 75 Wink, bo wtedy wszedł model MR Wink
.
buhert
PostWysłany: Nie Cze 10, 2007 10:01 pm Temat postu:
Wielkie dzieki Smile bo widze ze sa modele 72 i maja juz te nowe, takze to sa przerobki i nie orginał Smile bede pamietał o tym Smile dzieki za info
.
yanec
PostWysłany: Pon Cze 11, 2007 12:41 am Temat postu:
Niestety a bywa tak że nasi dziadkowie tjuningowali swoje auta Evil or Very Mad
.
milicja
PostWysłany: Wto Sie 21, 2007 5:08 pm Temat postu: kierownica 73
w modelu z 73 kieownica była z ringiem? zawsze myślałem że bezpieczna kierownica bez ringu była montowana dopiero w MR w moim fiacie widać że kierownica była starego typu niestety ring się "zużył" i poprzedni właściciel chyba go zpiłował.
.
Rabarbar
PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 6:51 pm Temat postu:
Witam,
Czy jest możliwe, że fiat z 1970r. ma skrzynie biegów w podłodze, a nie przy kierownicy?
pozdrawiam
.
falbier
PostWysłany: Sob Wrz 15, 2007 7:21 pm Temat postu:
jak tak masz to chyba jest mozliwe??
ale kumpel mial fiaciora z 70 roku i mial biegi przy kierownicy!!
moze moze u ciebie byla jakas przerubka robiona??
.
milicja
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 10:17 am Temat postu:
W/g tego co admin napisał w pierwszym poście skrzynie biegów przenieśli na podłogę w 71r. Z drógiej strony zrobienie takiej przeróbki samemu wydaje się bez sęsu chyba że ktoś by wstawiał np 5cio biegową skrzynie. Musisz dokładine obejżeć samochód bo jeżeli nie nosi żadnych śladów przeróbek to pewnie ma coś nie tak w papierach.
.
yanec
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 10:57 pm Temat postu:
Niestety ale kiedyś także istniało takie słowoa któro brzmiało "tunning"
.
milicja
PostWysłany: Nie Wrz 16, 2007 11:14 pm Temat postu:
Ale poco przekładać skrzynie z kierownicy na podłogę przecież to sporo roboty a efekt żaden
.
yanec
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 8:42 am Temat postu:
Ale kiedyś to było cos skrzynia w podłodze to był rarytas Confused Słyszałem o wielu takich przeróbkach
.
Mario115
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 9:13 am Temat postu:
Mój tata miał Syrenkę. Oryginalnie miała biegi przy kierownicy, ale poprzedni właściciel przerobił w podłogę.
.
yanec
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 11:28 am Temat postu:
ooooo daleko nie trzeba szukać hahaha
.
milicja
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 7:20 pm Temat postu:
jak dla mnie to przemóżdżone Shocked
.
yanec
PostWysłany: Pon Wrz 17, 2007 7:51 pm Temat postu:
też bym wolał mieć przy kierownicy Very Happy
.
Tasiemiec
PostWysłany: Pią Wrz 21, 2007 8:21 am Temat postu:
a ja mam i wole przy mierownicy..Razz
.
milicja
PostWysłany: Pią Paź 12, 2007 5:12 pm Temat postu:
Rabarbar napisał:
Witam,
Czy jest możliwe, że fiat z 1970r. ma skrzynie biegów w podłodze, a nie przy kierownicy?
Jeżeli nie masz żadnych śladów po przeróbkach bardzo możliwe że kupiłeś kradziony samochód który został "zalegalizowany" papierami z jakiegoś innego modelu w myśl zasady "sztuka jest sztuka"
.
buhert
PostWysłany: Pon Lip 13, 2009 11:06 pm Temat postu:
a okrągłe liczniki dokładnie w którym roku były,
bo nigdzie jasno to jakoś sprecyzowane nie jest...albo ja już się odnaleść nie mogę Razz
.
rocker
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 8:51 am Temat postu:
1989 albo 1990. Natomiast jeżeli chodzi o drążek skrzyni biegów, to również słyszałem, o przeróbkach aut TYLKO PO TO, aby biegi były w podłodze i podobno jak ktoś miał biegi w podłodze to był po prostu boss wsi, i lans po całości - to taka próba odmłodzenia auta ... pokazanie, że posiadamy 'młodsze' auto.
.
Marcineczek
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 10:36 am Temat postu:
zegary okrągłe były też w późnych 88 te z listopada albo z grudnia
.
eldoopa
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 9:45 pm Temat postu:
ctzn kierownica bezbieczna? tnz ze bez ringu ale co w niej bezpiecznego ? Shocked
.
rocker
PostWysłany: Wto Lip 14, 2009 10:53 pm Temat postu:
chyba chodzi dokładnie o kolumnę kierowniczą, te pierwsze (nie wiem dokładnie jak) przy zderzeniu działały jak harpun - nie miały własnej strefy zgniotu lub (jak przypuszczam nie były na tyle silnie mocowane do karoserii - powtórzę tylko, że to moje przypuszczenia Very Happy
.
Olo
PostWysłany: Sro Lip 15, 2009 8:50 pm Temat postu:
Bezpieczna kierownica, to inaczej bezpieczna kolumna, która podczas wypadku czołowego się łamie. Część przednia w dół, część tylna (z kierownicą) w górę, by Ci dziury w plecach (przez brzuch) nie zrobić...
Dodane po 5 godzinach 8 minutach:
Luty 1987- czarne ramki szyby przedniej i tylnej, czarne listwy boczne, skóropodobna osłona dźwigni zmiany biegów zamiast gumowej.
Czerwiec 1988 - nowy przedni znak fabryczny autorstwa Tytusa Walczaka.
- nowy zestaw wskaźników (okrągłe zegary), w wersji C zamiast obrotomierza zaślepka z napisem FSO; czarne (wcześniej w połowie czerwone) przyciski na konsoli środkowej.
.
Marcineczek
PostWysłany: Czw Lip 16, 2009 9:51 am Temat postu:
http://piotrwiewiora.w.interia.pl/hist4.html <<< tu jest duzo opisane
.
Popielaty
PostWysłany: Pią Lut 17, 2012 10:54 pm Temat postu:
Takie cóś znalazłem i przeniosłem do historii, ciekawe dane nawet Wink
.
KR2YCHO
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 1:40 pm Temat postu:
A w jakich latach montowano wentylator z elektromagnesem i bez jak widac na zdjęciu:

I dlaczego montowano takie i takie, które były lepsze ?
.
Fiacior93
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 1:51 pm Temat postu:
Nie wiem, lecz piękny ten widok.
.
Marcin125p
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 1:54 pm Temat postu:
Wentylator sterowany elektromagnesem montowany był przez cały okres produkcji silnika 115C (1500 Fiatoski). W 116C (1300 Fiatoski) wentylator był montowany na stałe. W silnikach AA, AB, BA itp (Polonez) montowano wentylator o napędzie elektrycznym.
.
KR2YCHO
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 2:07 pm Temat postu:
Acha rozumiem, i wentylatory tego typu powinny kierować strumień powietrza (wiać) na silnik a nie na chłodnice ?
.
Marcin125p
PostWysłany: Sob Lut 25, 2012 2:13 pm Temat postu:
One wciągają powietrze spod chłodnicy, zresztą jak prawie wszystkie Smile