Strona 1 z 2

Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 14 sie 2015, o 10:16
przez Damcio
Witam,
mam kilka pytan odnosnie Fiata 125p z 1968r. Przepraszam, ze nie uzywam polskich znakow, ale korzystam z niemieckiej klawiatury.
1) Czy listwy boczne prgowe (wewnetrzne i zewnetrzne) (te aluminiowe) byly takie same jak w MR, czy posiadaly roznice (inne przetloczenia, wymiary itp)?
2) Jakie otwory powinny miec felgi? okragle czy elipsy?
3) Posiadam lampy tylne oraz przednie kieunkowskazy oraz swiatla pozycyjne Altissimo. Tylne swiatlo cofania rowniez Altissimo. Czy przednie lampy mijania i drogowe powinny byc wloskie, jezeli tak to czy firmy carello? W moim mijania sa zelmoty, drogowe (dlugie) FER.
Posiadam duzo czesci zapasowych, ktore dostalem wraz z samochodem, min lampy Carello. Czy lampy mijania powinny byc Zelmot, a drogowe Carello czy moze obie Carello?
4) czy byly jakies roznice w kapslach (kolpakach) pomiedzy rokiem 1968 a poznymi klasykami (lata 69-74)? Wizualnie wygladaja tak samo, ale.. moze inne przetloczenia lub...
5) Posiadam tapicerke welurowa w kolorze brazowym, natomiast boki siedzen brazowa derma. Tapicerka drzwi brazowa derma, tylny dywan razowy i (uwaga) przednia wykladzona (kierowca+pasazer+tunel) brazowa wykladzina gumowa. Przeczytalem w ksiazce inz. R.Skwarek "Fiat 125p" ze istnialy wersje zarowno z wykladzina dywanowa jak i gumowe. Czy ktos sie spotkal z ta gumowa?
6) czy w 68r bylo podswietlenie komory silnika i bagaznika?
7) Czy klamki zewnetrzne (skalpele) byly rozne, tzn byly jakies wizualne roznice pomiedzy wersjami 68 a np 73? Mam kluczyki sygnowane made in italy.
8) czy byly jakies roznice w predkosciomierzach miedzy wczesnymi klasykami a pozniejszymi (np producent)?
9) jakie opony byly zakladane do pierwszych fiatow, polskie czy wloskie? Na moim sa prawie nowe stomil D-90.
10) czy byly jakies roznice w spryskiwaczach chromowanych pomiedzy wczesnym a poznym klasykiem i pomiedzy klasykami a MR do 79r? Wiem, ze pozniej byly czarne.
Jestem 'ortodoksem' dlatego musze miec wszystko zgodne z rocznikiem, bez zadnch kompromisow.
Dziekuje za odpowiedz
Damian

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

PostNapisane: 14 sie 2015, o 11:46
przez Damcio
11) Czy lampka oswietlajaca rejestracje jest taka sama jak w pozniejszym klasyku/MR? Czy klosz powinien byc sygnowany Altissimo? Byly jakiekolwiek roznice w lampkach wczesny klasyk/pozny klasyk/MR?

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

PostNapisane: 14 sie 2015, o 11:58
przez Anatol 125p
Ustalmy jedno:
Klasyk (67-73)/przejściówka(73-75)/mr(75-91) ;)

Re: FIAT 125p 1968r waskowlotowiec

PostNapisane: 15 sie 2015, o 23:43
przez piotrwiewiora
1) Czy listwy boczne prgowe (wewnetrzne i zewnetrzne) (te aluminiowe) byly takie same jak w MR, czy posiadaly roznice (inne przetloczenia, wymiary itp)?
[/guote]
takie same (przynajmniej mnie nic o tym nie wiadomo)
2) Jakie otwory powinny miec felgi? okragle czy elipsy?

elipsy
5) Posiadam tapicerke welurowa w kolorze brazowym, natomiast boki siedzen brazowa derma. Tapicerka drzwi brazowa derma, tylny dywan razowy i (uwaga) przednia wykladzona (kierowca+pasazer+tunel) brazowa wykladzina gumowa. Przeczytalem w ksiazce inz. R.Skwarek "Fiat 125p" ze istnialy wersje zarowno z wykladzina dywanowa jak i gumowe. Czy ktos sie spotkal z ta gumowa?

tak, taki zestaw pachnie mi fiatem z pierwszego tysiąca wyprodukowanych
6) czy w 68r bylo podswietlenie komory silnika i bagaznika?

tak, było
9) jakie opony byly zakladane do pierwszych fiatow, polskie czy wloskie? Na moim sa prawie nowe stomil D-90.

diagonalne michelin
10) czy byly jakies roznice w spryskiwaczach chromowanych pomiedzy wczesnym a poznym klasykiem i pomiedzy klasykami a MR do 79r? Wiem, ze pozniej byly czarne.
[/quote]
nie wiem

Odpowiedzi na pozostałe pytania są wątku zrzuconym przeze mnie z forum FSOAK (był tam fachowiec Ryś).
http://serwer1444819.home.pl/68.pdf
http://serwer1444819.home.pl/68.2.pdf

Czy dałoby się przenieść wątek do "zmian produkcyjnych" w HISTORII? Ja nie umim.
Dało się :) Marcin125p

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 16 sie 2015, o 11:14
przez Damcio
Dziękuję Koledze 'piotrwiewiora' za cenne informacje. Masz rację, mój Fiat jest o numerze nadwozia powyżej 500. Na Twojej stronie znalazłem informacje, że odcień felg we fiatach (przed 1975r) byl RAL 9006. Czy wiadomo coś więcej na ten temat? Cz felgi różniły się kształtem pomiędzy klasykami, a MR? Wizualnie obie wyglądają tak samo i mają wypusty pod kapsel (kołpak). Dziękuję i pozdrawiam

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 16 sie 2015, o 20:32
przez piotrwiewiora
Nie, felgi się nie różniły. Jeśli dobrze poszukasz, może znajdziesz datę produkcji na swoich felgach (włoskie były oznaczane w okolicach otworów na śruby od wewnętrznej strony.

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:08
przez bred
Licznik powinien być srebrny , producent Veglia Borletti, nie nasz z Błonia, Lampa cofania, klosz altissimo, korpus plastikowy ale niklowany, chyba też z włoską sygnaturą

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 16 sie 2015, o 21:50
przez maciejowski
nie do końca się zgodzę, że felgi się nie różniły. włoskie mają bardziej kanciaste przetłoczenia, niż ruskie.

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 16 sie 2015, o 22:31
przez bred
Jeżeli to niski numer to "paski" na fotelach i kanapie tłoczone a nie przeszywane

Re: Waskowlotowiec - cechy rocznika 1968

PostNapisane: 19 sie 2015, o 08:09
przez Damcio
Ciekawi mnie rowniez jaki dokladnie wloski model radia byl dedykowany do Fiata 125p '68. Wg opisu inz Skwarka byly dwa radia dedykowane do Fiata, wloski AUTOVOX oraz polski ZRK RAID. Jaki dokladnie model AUTOVOXa?