centurion napisał(a):W większości przypadków jest podobnie. W polonezie, maluchu lub lublinie.
Różnica w rozmiarze łożysk, mocowaniu do silnika wielkości i amperażu.
Rozłożyć każdy potrafi, gorzej poskładać więc składamy po kolei.
Na przednią czesć nabijamy łożysko (odpowiednie dla typu) Caro i 125p 6302 ZZ (Wbijamy za pierścień zewnętrzny, a jeszcze lepiej wciskać na prasie)
Przygotowujemy blachy trzymajace łożysko na miejscu i nity (Aluminiowe dł 26 mm) (mogą być także odpowiednio przycięte śruby
Zakładamy w imadło lub do prasy lub też poprostu zaklepujemy młotkiem
Mamy przygotowany przód![]()
Przygotowujemy tylną część
Nabijamy (wciskamy, nie powinno się nabijać, można uszkodzić, z czarnymi napisami ujemne-do obudowy, z czerwonymi dodatnie-do podkowy) po kolei diody prostownicze
Dodajemy podkładki dystansujące podkowę
Zakładamy podkowę
Dokładamy kolejny mostek z diodami
Zakładamy stojan, ustawiając w odpowiednie położenie żeby wyżłobienia były w odpowiednim miejscu. Ja dodatkowo pozbyłem się rdzy i polakierowałem go a uzwojenie zalakierowałem lakierem do uzwojeń silników "Ftalur". Wiadomo czas robi swoje i izolacja już nie jest ta sama.
Po założeniu stojana skręcamy wszystkie połączenia diod, stojana na przelot z obudową klucz 7.
Przygotowujemy wirnik
Nabijamy (można wbić ale tylko za pierścień wewnętrzny, jednak lepiej wciskać na prasie) łożysko Caro (55A - 6201 ZZ), w moim przypadku wcześniej przetoczyłem komutator na gładko co zapobiegnie szybszemu zużyciu szczotek i iskrzeniu.
Wciskamy do tylnej obudowy
Zakładamy przednią obudowę ustawiiając na odpowiednim miejscu. Skręcamy czterema szpilkami, niedociągając za mocno bo po to są tam nakrętki samochamowne na klucz 8. Skręcicie za mocno to bedzie tarło lub całkiem zablokuje wirnik. Wszystkie śruby z czuciem, dobrze też dać nowe nakretki M5 z teflonem.
Zakładamy półksiężyc (wpust) i tuleje dystansową do wentylatora
Zakładamy wentylator, koło pasowe, podkładkę zwykła, podkładkę sprężystą i skręcamy nakrętką pod klucz 19.
Nakrętka na wirniku to gwint M12 o skoku 1.25 a zwykła M12 ma 1.75.
Uzbrajamy w pozostałe części w zależności od modelu caro w regulator i zakładamy do auta.
Miłego ładowania
Czas operacji na rozłożenie i złożenie bez fanaberii w lakierowanie i toczenie 30 minut + 10 minut na wyciągnięcie i wsadzenie do auta.
Nie oszczędzamy na łożyskach, nie warto kupować CX bo bardzo szybko sie rozlecą - niestety pare razy już sprawdzone.
Jeśli łożyska to SKF, FAG, FŁT, PPL, SNR. Wymieniłem w kolejnosci odpowiadajacej ich jakości chociaż FŁT ciężko dostać już bo to teraz PPL pod marka SNR.
Poradnik zaczerpnięty: http://www.sekcja-slask.pl















