Witaj ! Anonimowy

FSO 125p 1987r red hot!

FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez fujino » 3 sty 2016, o 20:42

Hej! Przedstawiam wam mojego fiata 125p. Auto kupione w 2010r, właściciel chciał go już złomować. Już na wstępie wymieniam skrzynię biegów.
Przez rok auto intensywnie było używane jako samochód dostawczy w pizzerii. Na terenie Chrzanowa i okolic zrobił kosmiczne 30 tys km bez żadnych większych awarii. Drobniejsze usterki były usuwane na bieżaco. W ostatni dzień pracy wypadł mu klocek hamulcowy. Znalazłem inne zajęcie a auto trafiło do garażu z rozwalonymi hamulcami, podrdzewiałą blachą, kończącym się sprzęgłem, rozregulowanym klekoczącym i słabym zagazowanym silnikiem.

Obrazek

Następnie przez 4 lata poświęcałem mu część wolnego czasu i funduszy. Łącznie to 5 lat ciągłych prac, ulepszeń i napraw.

I. Remont podwozia, dwa zabezpieczenia; brunox następnie boll na pędzel
Obrazek

II. Silnik przechodzi gruntowny remont. Wymiana uszczelki pod głowicą, szlif głowicy, nowe uszczelki zaworów, docieranie zaworów. Do tego jeszcze wymiana pompy wody, wymiana alternatora (spalił się), wymiana łańcucha rozrządu, wymiana sprzęgła, wymiana pompy paliwa, wymiana wszystkich płynów i filtrów, nowy akumulator
Obrazek

III. Demontaż LPG, zaślepienie dziury po butli, demontaż haka holowniczego. Remont układu hamulcowego; zostaje wymienione wszystko, tarcze, klocki, tłoczki, pompa, serwo a nawet część przewodów hamulcowych. Do tego jeszcze łożyska tylne wraz z wymianą oleju w dyfrze. Cały układ wydechowy za kolektorem również wymieniam na nowy. W międzyczasie do auta zbieram wszystkie ozdobne chromy, kołpaki, listwy progowe, kratki wentylacyjne, kliny szyb, wycieraczki z piórami, nowy tylny zderzak, wymiana 3 pordzewiałych klamek. Ogólnie stylistyką nawiązuje do starszych modeli fiata.

IV.
Naprawa nie domykających się drzwi, wymiana nie działających mechanizmów opuszczania szyby 2x, prostowanie spaczonej tapicerki, nowe popielniczki, gałka zmiany biegów wykonana z kuli bilardowej

Obrazek

Obrazek

V. Remont blacharski, tutaj się popisałem bo same przygotowania do malowania zajęły mi 2 miesiące. Nie ukrywam, poszło dość sporo szpachli ale korozja została całkowicie usunięta, blacha zabezpieczona brunoxem. W końcu auto zostaje pomalowane (u mnie w garażu!) na czerwony kolor, dobrany komputerowo przez profesjonalnego lakiernika (kod lakieru L80 nic żadnemu lakiernikowi nie powiedział!). 2 dni zajęło docieranie i polerowanie lakieru.

Przed malowaniem;
Obrazek

Po malowaniu:

Obrazek

Obrazek

Jestem pewien, że i tak jeszcze nie wypisałem wszystkiego co zrobiłem w tym aucie. Stopień oryginalności nie ma dla mnie istotnego znaczenia. To auto to część mojego życia, znam w nim każdy najmniejszy element i osoba która kupuje odrestaurowany pojazd nigdy tego nie zrozumie...

Aktualnie auto technicznie jest bez zarzutu, wciąż stoi w garażu a jeździ tylko dla rekreacji w słoneczne weekendy.
Planuję jeszcze wymianę zobijanej miski olejowej, łożysk przednich oraz muszę w końcu znaleść nową klamkę LEWA PRZÓD (dlaczego nigdzie nie można takiej znaleść?!). Jeszcze oświetlenie tablicy rejestracyjnej. No i wydech trzeba naprostować, bo współcześnie produkowana rura miała inną krzywiznę. Ale mam to jeszcze siły na takie zabiegi? ehhh...
To byłoby na tyle ;) pozdrawiam !
Avatar użytkownika
fujino
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 lip 2013, o 08:13
Lokalizacja: Trzebinia

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez Mlody_ndm » 3 sty 2016, o 22:14

Bardzo lubię takie historie gdzie ktoś używa samochodu intensywnie a potem go zostawia i dopieszcza. Ja miałem kiedyś samochód z którym chciałem to zrobić, ale nie miałem możliwości :(
Doczytałem fragment o Twoim podejściu do oryginalności, ale jakoś listwy na progach bez listew na drzwiach wyglądają dziwnie na MRze.
Na zdjęciu gdzie Fiat leży na bokiu widać "kobyłki/koziołki" zupełnie inne niż te które znam. Masz jeszcze jakieś ich zdjęcie?
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez fujino » 4 sty 2016, o 09:23

Nie mam zdjęć kobyłek. Być może to są jakiegoś starego typu, pożyczane od dobrego znajomego. Listwy na drzwi są strasznie drogie, na dodatek rdzewieją szybciej cokolwiek innego w tym aucie.
Avatar użytkownika
fujino
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 lip 2013, o 08:13
Lokalizacja: Trzebinia

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez Mlody_ndm » 6 sty 2016, o 11:53

Nie przesadzaj, listwy starszego typu aż tak nie rdzewieją, te czarne powlekane to i owszem ale też bez tragedii.
A że ostatnimi czasy są drogie to fakt, pamiętam jak do swojego szukałem dwóch. Ostatecznie udało mi się wyrwać za nie dużą kasę z większym pakietem części.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez overdriver » 6 sty 2016, o 13:35

Mlody_ndm napisał(a):Nie przesadzaj, listwy starszego typu aż tak nie rdzewieją, te czarne powlekane to i owszem ale też bez tragedii.
W zimie to szybciej zardzewiały mi od soli "srebrne" listwy na drzwiach niż czarne. :lol: Przy czym czarne trafiły mi się wtedy w miarę dobrze pomalowane w fabryce i problemów w zimie z nimi nie było.

Co z tego, że same listwy starszego typu "aż tak nie rdzewieją", jak w obydwu tych listwach w środku rdzewieje pasek ze zwykłej stali, który trzyma gumkę. Tam w środku jest zawsze wilgoć. Bez rozebrania listwy jest to nie do wysuszenia. Jak ten pasek się posypie to listwa jest bezużyteczna. Trzeba dorabiać taki pasek lub przekładać z innej listwy. Szkoda, że od razu nie zrobili tego paska z czegoś lepszego. Mlody_ndm, a ty zdaje się śmigałeś kiedyś w zimie kantem? No i jak listwy?
Avatar użytkownika
overdriver
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
Lokalizacja: Kraków

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez Junak » 6 sty 2016, o 13:36

a może by spróbować gdzieś zlecić wykonanie tych pasków z np nierdzewki? i na nie założyć te gumy?
Avatar użytkownika
Junak
Forumowicz
 
Posty: 468
Dołączył(a): 31 maja 2014, o 22:53
Lokalizacja: Sulechów

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez overdriver » 6 sty 2016, o 13:39

To jest do obgarnięcia w domu.
Avatar użytkownika
overdriver
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 27 lut 2012, o 10:35
Lokalizacja: Kraków

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez Anatol 125p » 6 sty 2016, o 13:40

Można.
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3130
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: FSO 125p 1987r red hot!

Postprzez Mlody_ndm » 6 sty 2016, o 14:04

overdriver napisał(a): Mlody_ndm, a ty zdaje się śmigałeś kiedyś w zimie kantem? No i jak listwy?


Co śmigałem CZXem, ale on to już jak go wziąłem miał je w kiepskim stanie.
Sprzęty:
'81 Polski Fiat 125p L79 WPT 1313 Edyszyn
'83 Polonez 1.5 L54
'91 Żul A11B
'99 Plusz 1.6GLI
Obrazek
forum fiata 125p fiat 125p fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Mlody_ndm
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 2546
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 11:34
Lokalizacja: Zakroczym
Ranga: Zbiera złom


Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości