Tego auta w planach nie było no ale... Zobaczyłem go na szrocie na początku sierpnia, pogadałem ze złomiarzami, obejrzałem auto i zabrałem. Rocznik 88, silnik fiatowski 75konny, skrzynia IV, most krajowy, licznik termometr, tylna szyba ogrzewana, pasy bezwładnościowe, jest zapalniczka, ale znaczek 1.5 C. Ciekawostką we fiacie są brązowe szyby (wszystkie), szyby od jednego kompletu ale czy są w tym fiacie od nowości to nie wiem, oprócz szyb jest też ta sportowa osłona miski olejowej. Historii auta nie znam dobrze, wiem tylko tyle, że 8 lat temu fiata kupił jakiś facet, przygotował go do jazdy, założył nowy gaźnik( jest jeszcze metka z ceną 316,70zł), nowy układ wydechowy, zrobił remont hamulców, wymienił pasy zbiornika, filtry, oleje itp. po czym wstawił fiata do garażu i nie przejechał nim nawet kilometra. Po 8 latach przypomniał sobie o Fiacie i sprzedał go na złom. Jeżeli chodzi o Fiata to jest to dobry egzemplarz. Karoseria bez rdzy i dziur, blachy równe i ładnie spasowane, lakier oryginalny, jedynie w drzwiach kierowcy było wymieniane poszycie i były one malowane. Wnętrze w porządku, na wykładzinie jeszcze jest folia. Hamulce o dziwo po tylu latach nie są zapieczone i działają bardzo dobrze, nawet ręczny działa. Silnik bez gazu, pali na dotyk i ładnie pracuje, ale musiałem wymienić pompę wody, łożyska alternatora, klawiaturę, olej , filtry, świecę, kopułkę z przewodami WN, a przy okazji rozebrałem i wyczyściłem odśrodkowy filtr oleju. Przebiegu nie znam, licznik wskazuje niecałe 11tysięcy, ale patrząc na zużycie gumowych nakładek na pedałach oraz na zużycie pokrowca na fotelu kierowcy to ma on przejechane 111tysięcy albo 211tysięcy kilometrów.


















"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)