Witaj ! Anonimowy

FSO 125p 88'

FSO 125p 88'

Postprzez Lukasq » 2 maja 2013, o 19:36

Witam.
Postanowiłem w końcu pokazać niedawno kupionego "Duzego Fiata", ale o tym pozniej... :)

ale dlaczego akurat 125p??

Dla mnie od zawsze "duże fiaty" mialy to coś, napewno za sprawą tego, że moja pierwsza podroż po urodzeniu odbyła się w 125p
Od małego dorastałem w towarzystwie dwoch 125p, do dzisiaj mam z jednym z nich zdjęcia, na których sięgałem mu wtedy tylko do klamek.
Po tylu latah z uśmiechem przegląda sie stare fotografie i sentyment pozostał.
Pamiętam te samochody do dzisiaj, jako mały dzieciak, każda podróż była wielkim przeżyciem, na dużej wygodnej kanapie w tyle, którą mialem tylko dla siebie, bo to przecież był mój fiat... mój Duży Fiat :)

Z biegiem lat zarażony przez ojca starymi filmami z okrsu prlu, m.in. Zmiennikami ogladając te wszystkie 125p sentyment powrócił i powiedziałem sobie, że musze taki samochód kiedyś mieć i tak też się stało :) kupiliśmy z ojcem, ładnego fiacika, który będzie nam dawał napewno tyle samo radości, co tamte kiedyś :)



A więc tak:

FSO 125p
Rok 1988
Przebieg: 39 tyś !!!
Kolor: kość słoniowa

Stan:
Chyba za sprawą tak niskiego przebiegu fiacik zachował się w świetnej kondycji; stan blacharki jest niemalże wzorowy, nie ma abolutnie nigdzie dziur, zarówno podłoga, progi, nadkola są w idealnym stanie, posiadają jeszcze oryginalną fabryczną konserwacje. Lakier oraz wszystkie elementy nie noszą śladów lakierowania, poza oczywiście fabryką FSO, gdy schodził z linii produkcyjnej :) gdzie niegdzie jest oczywiscie jakis rdzawy nalot, ale łatwy do ogarnięcia :D
We wnętrzu były pokrowce, ktore sciągłem po zakupie, tapicerka- czarny skaj również w bdb stanie, fotele nie wysiedziane, ani popękane :)

Ogólnie fiacik nie wymaga dużo prac, między innymi zabiegi kosmetyczne- trzeba wypolerować lakier, bo jak widać na zdjęciach zrobil sie matowy i jest brudny, wyczyscic wnętrze, zapobiegawczo zakonserwowac podwozie z nadkolami (mimo, że tego nie wymaga na już), profile zamknięte itp, ogarnąć jeszcze kilka detali wewnątrz i na zewnątrz.
Dopieścić komore silnika, pomalować proszkowo felgi i kilka elementów zawieszenia, dodac smaczków z epoki, troche chromów.
Autko jest ładnie spasowane, kompletne i polowa rzeczy nie była w nim jeszcze odkręcana.


Długo szukaliśmy, oglądałem kilkanaście fiatów, znalezienie nie pordzewiałego, w pełni oryginalnego blacharsko fiata nie jest łatwe i powiedziałbym, że graniczy z cudem (nie pisze tu o autach po kapitalnym remoncie blacharskim, bo takie bywają w ogłoszeniach), dlatego chciałbym jeszcze raz podziękować pewnej osobie z forum, dzięki, której kupiliśmy tego fso i bez której bym nawet nie wiedział o jego istnieniu, która może potwierdzić jego stan; Hrumek dzięki raz jeszcze ;)

W miare możliwości będę dodawał nowe wpisy z przebiegu prac nad autem.

Aktualnie dopieszczana jest mechanika, prace trwają przy silniku, trzeba mu zrobic tzw przeglad 'startowy" bo autko ostatnim czasem stało kilka lat nie używane. Fiacik dostał już nowe filtry, olej, pompe paliwa, tłumik i jeszcze kilka rzeczy.

Poniżej kilka symbolicznych zdjęć z miejsca, gdzie został kupiony ;) z tego wszystkiego, troche pokrecilem nastawy aparatu, foty nie są jakieś super, ale pamiatka jest :D

Pierwsze spy foto, gdy dostalem na niego namiary :D

Obrazek

A tu już z dnia kupna:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I takie ostanie juz z domu, docelowo bedzie robiony w innym większym garażu

Obrazek
Avatar użytkownika
Lukasq
Forumowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 18:37
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: FSO 125p 88'

Postprzez paragraf1973 » 4 maja 2013, o 18:31

Ten ładny i zdrowy egzemplarz jest najlepszym dowodem, że podmalowywanie czego się dało bitexem to była kompletna bzdura, która tylko szpeciła auto :idea:
Wklej to zdjęcie, na którym sięgasz do klamki :lol:
125p x 3, WSK 125 M06B3 x 2, n126 x 1, Ogar 205 x 1
viewtopic.php?f=3&t=1784
paragraf1973
Forumowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 23:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: FSO 125p 88'

Postprzez Lukasq » 6 maja 2013, o 09:22

Może nie tyle, co bzdura, ale wydaję mi się, że podłoże było zbyt słabo przygotowywane przez "malarzy", co skutkowałao tym, że pomalowana podłoga wygladała na ładnie zakonserwowaną, a w rzeczywistości między wartswą bitexu a oryginalną konserwacją był brud, wilgoć itd, czego skutkiem było wiadomo co :d
Aczkolwiek, bardzo się cieszę, że do mojego fiata nikt nigdy pędzla nie przykładał :D

Bym musiał zeskanować te stare foto :D

Coś tam się powoli dalej dzieje, wczoraj został wymieniony tłumik końcowy i wypolerowana pokrywa zaworów, pozostało sprawdzić zawory, bo wygląda na to, ze mają drobne luzy i wyczyścić cały nagar z silnika, którym jest konkretnie uwalony ;/
Avatar użytkownika
Lukasq
Forumowicz
 
Posty: 180
Dołączył(a): 15 sty 2013, o 18:37
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: FSO 125p 88'

Postprzez Marcin125p » 6 maja 2013, o 11:10

Ja tam się cieszę z bitexu na moim Fiacie :)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: FSO 125p 88'

Postprzez bing17 » 6 maja 2013, o 17:13

To, że między blachę czy powłoki które są pod bitexem wchodzi woda to nic nienormalnego. Bitex to na prawdę syf, nie warty zawracania głowy.
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: FSO 125p 88'

Postprzez Marcin125p » 6 maja 2013, o 17:18

Teraz to i owszem, ale w czasach młodości naszych Fiatów niczego lepszego nie było. Poza towotem ;)
125p...ociech
Życie lepsze bywa, gdy obok 125p stoi Niva :)
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
Marcin125p
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4607
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 01:04
Lokalizacja: Żukowo
Ranga: ORMO

Re: FSO 125p 88'

Postprzez bing17 » 6 maja 2013, o 17:23

To fakt, wtedy techniki i środki były inne, coś normalnego było bardzo ciężko dostępne, ale na szczęście teraz jest duży wybór i można bitex odstawić do lamusa :)
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: FSO 125p 88'

Postprzez krol1313 » 6 maja 2013, o 17:30

fajne 125p, rocznik mojego i podejrzewam że wersja taka jak moja:) L??
Bitex był dobry 25 lat temu, choć nie ukrywam że u mnie zdał egzamin:) mimo że zapaćkane sa nim progi i niezbyt ładnie to wygląda to jednak ma swój urok poprzedniej dekady. C
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: FSO 125p 88'

Postprzez hrumek » 7 maja 2013, o 14:05

Potwierdzam, stan niemal wzorcowy, a takich mało nawet na allegro, a jesli juz za przesadne ceny.
Rocznikowo młody, ale na pewno bedzie zachwycał niejedna wałbrzyszczankę ;)
hrumek
 

Re: FSO 125p 88'

Postprzez superstylin » 7 maja 2013, o 16:01

hrumek napisał(a):Rocznikowo młody, ale na pewno bedzie zachwycał niejedna wałbrzyszczankę ;)


Sie oglądają ;) przetestowałem przy niedzieli w Kazimierzu Dolnym :) hehe

Jakie plany? Oryginał czy cos modyfikujesz? Bo baza jest super! Gratuluje zakupu!
Miłość sprzedawana, pieniądz kochany. W wyjątkowych okolicznościach witamy. Ładnie - ona kurwa, a on kradnie...
________________________________
Polski Fiat 125p 1500 cm2 - 1981r
WSK M06 125 cm2 - 1959r
Skoda Octavia 1,9TDI - 2010r
Avatar użytkownika
superstylin
Forumowicz
 
Posty: 58
Dołączył(a): 29 cze 2012, o 21:35
Lokalizacja: Warszawa / Puławy

Następna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość