Witaj ! Anonimowy

125p kombi swap Rover 1.4

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez Miran » 10 cze 2013, o 10:56

Wentylator okablowany. Bezpiecznik, przekaźnik, full bajera:
Obrazek

Zamontowane na gotowo w samochodzie:
Obrazek

Założyłem maskę i zaczęły się testy. Pogrzałem silnik kilka minut w miejscu, pokręciłem na wyższych obrotach.
Termostat się otwiera, potem włącza się wentylator. Wszystko ładnie, wiatrak chodzi, chodzi, chodzi... i się nie
wyłącza. A temperaturka rośnie:
Obrazek
Obrazek
Doszedłem do 97 stopni i wyłączyłem silnik. Wiatrak chodził jeszcze jakieś 4 minuty.

Wniosek. Ten wiatrak nie wystarczy. Gdy silnik jest uruchomiony to nawet nie słychać czy on pracuje czy nie.

Będę wpychał wentylator który oryginalnie był w Poldoroverze. Trochę golenia i wejdzie.
To jest wiatrak przez duże W, po podłączeniu kontrolki przygasają a co nie jest przykręcone odlatuje.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez Dr Detergent » 10 cze 2013, o 11:55

U siebie dałem oryginalnego pająka (z fiata z silnikiem poloneza) i wentylator dałem od Łady. Można poeksperymentować z wentylatorem z Poloneza z silnikiem diesla 1,9.
Avatar użytkownika
Dr Detergent
Forumowicz
 
Posty: 34
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 00:29
Lokalizacja: Warszawa - Wesoła

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez Miran » 10 cze 2013, o 12:06

Chłodnice też masz z Poloneza? Dalej nie rozumiem jak ludzie to wszystko mieszczą przed silnikiem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez krol1313 » 10 cze 2013, o 18:38

proponuje chłodnicę miedziankę tzw szeroką od Poloneza Caro 1.4 lub 1.6 gli.
Do tego płaski wentylator z Poloneza z silnikiem od 1.4 własnie, ewentualnie zapatrzeć się w chłodnicę na dwa czujniki i dwa płaskie wentylatory ( tu występowały dwa rodzaje chłodnic szerokich... na jeden czujnik lub na dwa czujniki).
można by powiedzieć że chłodnica szeroka miedziana jest jak najbardziej optymalna do schładzania czy to 1.6 czy 1.4, ewentualnie od Diesla jest można by powiedzieć wielka...... U kogoś widziałem zwykłą wąską miedziankę starego typu w 1.4 i też zdawała egzamin bez problemu.
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez OLO » 11 cze 2013, o 09:30

Mój polonez po przebudowie układu na zewnętrzny termostat też schładza się wyraźnie dłuzej. Podejrzewam że wynika to z większej objętości układu. Ale za to dłużej się rozgrzewa. Ale w naszych rozwiązaniach włączenie ogrzewania będzie dodoatkowo schładzało silnik. W oryginalnym poldoroverowskim układzie to tylko podniesie temperaturę otwarcia termostatu = podwyższy temp silnika.
U Ciebie lepsza byłaby większa chłodnica, ale chyba nic większego w FIATcie nie wejdzie pomiędzy podłużnice. Nawet drugi wiatrak chyba niewiele pomoże. Ciasnota w komorze na pewni nie pomaga na przepływ powietrza. Pomyśl czy nie warto zamontować spryskiwacza mgiełkowego przed chłodnicą - tak na awaryjne szybkie schłodzenie. Ciekawe tylko ile wody by poszło aby osiągnąć efekt.
Tak z czystego bilansu cieplnego aby odebrać od 4,5 litra wody ciepło (delta T od 100 do 90 st C) litr wody musi przejac ciepło (delta T od 20st C do 65 st C)

Druga kwestia - sprawdź sobie jak dokładna jest termopara. Sprawdź miernikiem temperaturę wrzącej wody. Mój miernik pokazywał 106 stopni, więc może być zaciemniony obraz.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez Miran » 24 cze 2013, o 10:27

Ostatnio dużo się działo.

Wiatrak chłodnicy wersja 2.0:
Obrazek
Jest to wentylator z Poldorovera, z tego co widziałem w dieslu montowali takie same.
Obciąłem mocowania dla śrub i zrobił się chudszy.

Dodatkowo wyrzuciłem w ogóle łapę silnika która była pośrodku rozrządu. Bez jej śrub wiatrak poczuł trochę luzu. Powstałą dziurę załatałem kawałkiem odpowiednio przyciętego plastiku. Było by nieciekawie gdyby coś tam wpadło.
Obrazek

I wszystko na miejscu:
Obrazek
Wygląda na to że nowy wiatrak daje radę. Gdy już się włączy to pracuje bardzo krótko, bo kilkadziesiąt sekund.
Temperatura utrzymuje się na stałym poziomie ok 80 stopni.
Jednak wskazówka nie jest ustawiona pionowo, ale przechylona bardziej w stronę wysokiej temperatury. Czyżby w poldorowerze był inaczej wyskalowany wskaźnik? Powinienem wymienić czyjnik temperatury na ten z Fiata czy jednak zostawić jak jest?


Nad linka sprzęgła dumałem i stwierdziłem że jednak spróbuje ją skrócić we własnym zakresie.
Tutaj porównanie linki 125p (krótsza) i Poloneza Rovera z hamulcami lucasa.
Obrazek

Obciąłem linkę zaraz przy tym śrubowym mocowaniu od strony skrzyni biegów. Wysunąłem częściowo cięgno i skróciłem pancerz. Założyłem końcówkę pancerza i zaklepałem młotkiem na imadle.
Nowa końcówka została zrobiona ze śruby:
Obrazek

Wiercenie otworu na linkę (wiertło 3mm):
Obrazek

Otwór i linka wysmarowane kwasem...
Obrazek

... zlutowane, zaklepane i ponownie zlutowane:
Obrazek


Wcześniej kilka osób mówiło o problemie nagrzewania się linki i jej ciężkiej pracy. Chyba najbardziej newralgicznym miejscem jest odcinek między łapą silnika a skrzynią biegów. Tam linka przebiega w sąsiedztwie kilku centymetrów od rury kolektora wydechowego.
Postanowiłem zrobić osłonę termiczną na to miejsce. Użyłem włókna szklanego do izolacji kominków i taśmy aluminiowej samoprzylepnej:
Obrazek
Obrazek

Wcześniej zapobiegawczo zrobiłem okienko w mojej podstawie akumulatora więc linka przelatuje tamtędy. Sprzęgło działa dużo lżej niż z poprzednim rozwiązaniem.
Wymiary przerobionej linki to 129cm pomiędzy pierścieniami końcówek pancerza i 150cm pomiędzy oczkiem a początkiem gwintu śruby. Linka jest dłuższa od pancerza bo zostawiłem servo hamulcowe Fiata.


Kolejnym problemem była bliskość kolektora wydechowego i termostatu. Gumowe kolanko które tam jest pewnie nie wytrzymało by długo. Aby temu zaradzić z blachy zrobiłem taki oto parawanik:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wygląda na to że wszystkie największe tematu już zakończyłem, teraz tylko kosmetyka :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Miran
Forumowicz
 
Posty: 234
Dołączył(a): 7 sie 2012, o 21:38
Lokalizacja: Kraków NH

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez OLO » 5 lip 2013, o 07:52

Fajnie ze sie pozbyłeś tej łapy z okolic rozrzadu. Ten stary wentyl był ciagnący czy pchający? Bo po kształcie skrzydełto ciężko zgadnąć.
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez AndrewS » 5 lip 2013, o 09:40

Ja sobie nie wyobrażam innego jak ciągnący, gdy samochod stoi to nie ma problemu, ale gdy ruszy mamy przeciez dwie przeciwstawne sily.
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI Obrazek
Rover 800 2.0 16V MPI Obrazek
Jawa TS 350
Avatar użytkownika
AndrewS
Forumowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 22:16
Lokalizacja: Puławy

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez arnold » 5 lip 2013, o 09:44

O to właśnie chodzi, pchające są umieszczane przed chłodnicą. Znając Mirana nie dopuściłby takiego babola.
Obrazek

Chętnie pomogę kolegom w sprawach mechanicznych.
forum fiat 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat forum polski fiat 125p
Avatar użytkownika
arnold
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 4504
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Gliwice
Ranga: Król Spamu!

Re: 125p kombi swap Rover 1.4

Postprzez nicek27 » 7 lip 2013, o 20:41

Kurtka, fajnie to ogarnąłeś i wszystkie patenty widać z głową czyściutko porobione nie jakiś byle drut i spawara. Ja jakoś nie uznaje Rover'a we Fiacie, ale to moja sprawa i punkt widzenia, bo sam w DOHC Fiat/Lancia siedzę.
A.. znasz może dokładniej skalę wskaźnika temperatury? Ile stopni jest przy czerwonym polu i ile jest gdy wskazówka jest idealnie pionowo? Gdzieś to czytałem już kiedyś, ale.. :cry:
nicek27 znany trochę jeszcze ze starego forum..
W garażach 125p pick-up ze świeżym 2.0 DOHC, 125p limuzyna 1.8 w transormacji na 2.0 Turbo.
DOHC bez dwóch podwójnych..? pfff
Avatar użytkownika
nicek27
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 maja 2012, o 20:35
Lokalizacja: Niemcownia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości