Witaj ! Anonimowy

Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 10 sie 2013, o 15:38

Broki już pokupowałem, silnik był robiony w Izdebnie za Fajsławicami. O widzisz, dobrze, że napisałeś o masie tłoków i korbowodów, wszystko będę musiał posprawdzać, żeby nie było potem problemów.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 7 wrz 2013, o 16:47

Trochę mi się wszystko przesunęło w czasie, niestety nie mam na to wpływu, silnika jeszcze nie złożyłem, trzeba jeszcze wymienić łożysko wałka sprzęgłowego w wale i wtedy można będzie składać to do kupy. Zrobiłem kilka zdjęć.

Nowe części:
Obrazek
Obrazek

Blok z nowymi brokami:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Głowica:
Obrazek
Obrazek

Korbowody i podpory:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wał korbowy:
Obrazek

Pompa oleju umyta i złożona z nowymi trybami:
Obrazek

Część umytych rzeczy:
Obrazek
Obrazek

I świeżo pomalowana miska:
Obrazek

Nowe części do układu hamulcowego:
Obrazek
Obrazek

Wyremontowane zaciski, złożone z nowymi tłoczkami, gumkami i klockami:
Obrazek

Po za tym felgi są wypiaskowane i pomalowane proszkowo na kolor RAL1013, w poniedziałek mogę je odebrać, czekam także na kuriera z nowymi oponami.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bing17 » 7 wrz 2013, o 17:04

Szkoda, że korb nie ruszyłeś, warto wyrównać w nich masy, tak samo w przypadku tłoków i ewentualnie sworzni. Do pełni szczęścia jeszcze blok odmaluj na oryginalny kolor i będzie bajka :) Dziwi mnie tylko, że przy tulejowaniu nie miałeś planowanego bloku, u mnie to się z automatu robi i blok od razu lepiej wygląda :) Ale żeby nie było że tylko marudzę, podoba mi się Twoja robota :)
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 11 wrz 2013, o 15:48

Korby będę jeszcze czyścił i ważył, muszę tylko wagę skombinować, bo stara SJ15 jest za mało dokładna.



EDIT:
Wczoraj zacząłem składanie silnika:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety zatrzymałem się na zakładaniu segerów sworzni do tłoków, założyłem już na 2 tłoki, niestety nie idzie mi to, albo seger wyskakuje albo się zgina, nie wiem jak to podejść, jak macie jakiś sposób na to, to piszcie.
Wczoraj przyjechały do mnie nowe opony:
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj także odebrałem felgi z malowania proszkowego, jak będę miał czas wieczorem to zrobię jakieś foto.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bing17 » 11 wrz 2013, o 16:34

Pokaż jakie masz te zabezpieczenia, jeżeli jest to zwykły Seger to przydają się do tego szczypce do tego przeznaczone.
Coś tego typu http://allegro.pl/zst-szczypiec-szczypc ... 04938.html
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 12 wrz 2013, o 17:32

Te zabezpieczenia to zwykły zwinięty drucik i właśnie ani szczypcami ani kombinerkami nie ma jak tego ścisnąć, ale wczoraj poprosiłem ojca o pomoc i jakoś śrubokrętem daliśmy radę. Tłoki są już włożone do cylindrów a korbowody skręcone z wałem. Zaraz idę składać silnik dalej.
Obrazek
Obrazek
Felgi:
Obrazek
Obrazek
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bing17 » 12 wrz 2013, o 17:48

Czemu wstawiasz płaskie tłoki ?
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bred » 12 wrz 2013, o 19:12

Co to za marka tych nowych opon?
bred
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 825
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 09:09
Lokalizacja: warszawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 13 wrz 2013, o 18:15

Tłoki płaskie z tego względu ,że te miałem w swoich zapasach, kupno drugiego kompletu to ok. 200zł a dla mnie to nie jest mało. Jak bym miał więcej kasy to bym kupił wypukłe, w zasadzie to mi wszystko jedno jakie, ja i tak nie będę tym fiatem się ścigał, a przynajmniej na tych tłokach zawsze coś tam mniej spali benzyny. Niestety mam postój na kilka dni ze składaniem, ponieważ na śmierć zapomniałem o wyciszaczu rozrządu, we Włodawie tego nie dostanę ale już zamówiłem na alledrogo.
Obrazek

A opony nazywają się Ales Piensk Energy MT, tylko, że to są bieżnikowane opony, ale są nowe, nieużywane.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez bing17 » 13 wrz 2013, o 18:18

Trza było mówić, puściłbym Ci coś z moich zbiorów po taniości. 200zł to jakiś absurd :lol:
Avatar użytkownika
bing17
Forumowicz
 
Posty: 2904
Dołączył(a): 28 lut 2012, o 16:25
Lokalizacja: Łódź-Ruda.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości