Witaj ! Anonimowy

Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 25 lut 2014, o 18:15

Skrzynię nie problem u mnie na szrocie kupić, kilka Plusów było w tym miesiącu. Wymienię, bo mi aż się słabo robi jak pomyślę, że gdzieś dalej trzeba będzie jechać i będę musiał tak wysoko piłować niedotarty silnik. No i muszę coś zrobić z przednimi prawymi drzwiami, bo strasznie świszczy wiatr przez szczeliny jak szybciej jadę.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez OTRO » 25 lut 2014, o 18:35

Pewnie w drzwiach uszczelki do wymiany . Ja u siebie piąty bieg wkładałem przy 70-80km/h ;)
Prawdę mówiąc teraz jest idealna pogoda na docierania , ja tydzień temu cezetkę poskładałem i docieram .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez jacekes » 25 lut 2014, o 22:58

Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej docierać silnik na wysokich obrotach, niż na niskich pod dużym obciążeniem.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez OTRO » 26 lut 2014, o 16:26

jacekes napisał(a):Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej docierać silnik na wysokich obrotach, niż na niskich pod dużym obciążeniem.

Masz racje ale nie końca ;)
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Kanciasty » 26 lut 2014, o 16:46

Silnik najlepiej docierać na stojaku, mało kto ma taką możliwość dlatego dociera się w aucie bez obciążenia, zbytnio go nie kręcąc na wysokie obroty. Czyli taka bardzo spokojna jazda jest najlepsza na docieranie silnika i raczej czy to jest wiosna lato czy też jesień nie ma większego znaczenia. Zima może wpłynąć niekorzystnie ponieważ jak silnik jest zimny to olej jest gęstszy co wpływa na zużycie panewek itp. przy rozruchu.
Kanciasty
Forumowicz
 
Posty: 140
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:15
Lokalizacja: CHEŁM

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Poprostupolski » 26 lut 2014, o 22:09

Pewnie to zależy od typu silnika, ale mnie uczono że owszem, początkowe docieranie odbywa się na stojaku lub w domowych warunkach zwyczajnie na luzie. ale później w docieraniu ważne jest żeby silnik przechodził przez pełen zakres obrotów (oczywiście bez przesady), przy czym wyższe obroty tylko na krótkich odcinkach trasy (dla tego zaleca się docierać silnik w mieście). Zresztą docieranie jest szczegółowo opisane w instrukcji, której przy sobie nie posiadam.

Tak czy inaczej najważniejsze jest żeby silnik często odpoczywał ;)
Nikt nie mówił że będzie lekko.
Avatar użytkownika
Poprostupolski
Forumowicz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 17:16
Lokalizacja: Świdnik

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez krol1313 » 27 lut 2014, o 10:45

mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez OTRO » 27 lut 2014, o 15:49

krol1313 napisał(a):mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....

Z mojej wiedzy i doświadczenia którego posiadam to silnik świeżo po remoncie powinien pochodzić jakiś czas na luzie i później dawać jemu stopniowo obciążenie i starać nie utrzymywać no stop takich samych obrotów silnika . Znam takie przypadki że ludzie wyremontowali 60 i zostawili ją odpaloną na parę motogodzin dziennie i po tygodniu takiego docierania myślą że już 60 dotarta i można jechać w pole . Żaden traktor po takim docieraniu bez zatarcia nie wrócił .
Podczas docierania silnika jest ważna pora roku a dokładnie temperatura powietrza . Im cieplej jest na dworze to zwiększa się ryzyko przegrzania silnika , jeżeli jest za zimno to też jest źle bo olej jest gęstszy co wpływa na zużycie panewek i innych podzespołów silnika .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez pawełm » 27 lut 2014, o 16:49

krol1313 napisał(a):mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....

Słaby przykład. MZ to dwusuw, a w dwusuwie niskie obroty to mało paliwa, a co za tym idzie słabe smarowanie. Wcale się nie dziwię, że się zatarła.
Avatar użytkownika
pawełm
Forumowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 10:38
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez ppfso » 27 lut 2014, o 17:02

I brak chłodzenia na postoju :!:
forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
Avatar użytkownika
ppfso
Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 912
Dołączył(a): 5 paź 2012, o 22:58
Lokalizacja: Warszawa - Ursus

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości