Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Skrzynię nie problem u mnie na szrocie kupić, kilka Plusów było w tym miesiącu. Wymienię, bo mi aż się słabo robi jak pomyślę, że gdzieś dalej trzeba będzie jechać i będę musiał tak wysoko piłować niedotarty silnik. No i muszę coś zrobić z przednimi prawymi drzwiami, bo strasznie świszczy wiatr przez szczeliny jak szybciej jadę.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
- Ćmaga
- Forumowicz
- Posty: 680
- Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
- Lokalizacja: Włodawa
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Pewnie w drzwiach uszczelki do wymiany . Ja u siebie piąty bieg wkładałem przy 70-80km/h
Prawdę mówiąc teraz jest idealna pogoda na docierania , ja tydzień temu cezetkę poskładałem i docieram .

Prawdę mówiąc teraz jest idealna pogoda na docierania , ja tydzień temu cezetkę poskładałem i docieram .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej docierać silnik na wysokich obrotach, niż na niskich pod dużym obciążeniem.
2012 - ... | 125p 1500 1981 F234 PO1C002
2008 - 2009 | 125p 1.5C 1988 L54 KZB0063
2002 - 2012 | 125p 1500 1980 L61 SLY6038
Głośnik centralny MR75 -> Tonsil GD 8-18.
2008 - 2009 | 125p 1.5C 1988 L54 KZB0063
2002 - 2012 | 125p 1500 1980 L61 SLY6038
Głośnik centralny MR75 -> Tonsil GD 8-18.
-
jacekes - Forumowicz
- Posty: 1301
- Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
- Lokalizacja: Poznań
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
jacekes napisał(a):Ja się nie znam, ale wydaje mi się, że lepiej docierać silnik na wysokich obrotach, niż na niskich pod dużym obciążeniem.
Masz racje ale nie końca

Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Silnik najlepiej docierać na stojaku, mało kto ma taką możliwość dlatego dociera się w aucie bez obciążenia, zbytnio go nie kręcąc na wysokie obroty. Czyli taka bardzo spokojna jazda jest najlepsza na docieranie silnika i raczej czy to jest wiosna lato czy też jesień nie ma większego znaczenia. Zima może wpłynąć niekorzystnie ponieważ jak silnik jest zimny to olej jest gęstszy co wpływa na zużycie panewek itp. przy rozruchu.
- Kanciasty
- Forumowicz
- Posty: 140
- Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:15
- Lokalizacja: CHEŁM
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
Pewnie to zależy od typu silnika, ale mnie uczono że owszem, początkowe docieranie odbywa się na stojaku lub w domowych warunkach zwyczajnie na luzie. ale później w docieraniu ważne jest żeby silnik przechodził przez pełen zakres obrotów (oczywiście bez przesady), przy czym wyższe obroty tylko na krótkich odcinkach trasy (dla tego zaleca się docierać silnik w mieście). Zresztą docieranie jest szczegółowo opisane w instrukcji, której przy sobie nie posiadam.
Tak czy inaczej najważniejsze jest żeby silnik często odpoczywał
Tak czy inaczej najważniejsze jest żeby silnik często odpoczywał

Nikt nie mówił że będzie lekko.
-
Poprostupolski - Forumowicz
- Posty: 238
- Dołączył(a): 1 kwi 2013, o 17:16
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
-
krol1313 - Forumowicz
- Posty: 1550
- Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
- Lokalizacja: PŁOCK
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
krol1313 napisał(a):mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....
Z mojej wiedzy i doświadczenia którego posiadam to silnik świeżo po remoncie powinien pochodzić jakiś czas na luzie i później dawać jemu stopniowo obciążenie i starać nie utrzymywać no stop takich samych obrotów silnika . Znam takie przypadki że ludzie wyremontowali 60 i zostawili ją odpaloną na parę motogodzin dziennie i po tygodniu takiego docierania myślą że już 60 dotarta i można jechać w pole . Żaden traktor po takim docieraniu bez zatarcia nie wrócił .
Podczas docierania silnika jest ważna pora roku a dokładnie temperatura powietrza . Im cieplej jest na dworze to zwiększa się ryzyko przegrzania silnika , jeżeli jest za zimno to też jest źle bo olej jest gęstszy co wpływa na zużycie panewek i innych podzespołów silnika .
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
- OTRO
- Forumowicz
- Posty: 2123
- Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
- Lokalizacja: Zamość
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
krol1313 napisał(a):mnie jakoś uczono ze docieranie na luzie jest nie bardzo, silnik dociera się pod obciążeniem.......
kiedyś byłem świadkiem fakt to tylko MZ, chodziła na luzie godzinę, była po wymianie układu korbowo-tłokowego i zwyczajnie się zatarła....
Słaby przykład. MZ to dwusuw, a w dwusuwie niskie obroty to mało paliwa, a co za tym idzie słabe smarowanie. Wcale się nie dziwię, że się zatarła.
-
pawełm - Forumowicz
- Posty: 166
- Dołączył(a): 29 lut 2012, o 10:38
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga
I brak chłodzenia na postoju 

forum fiata 125p fiat 125p forum fso 125p forum duży fiat
-
ppfso - Moderator, Założyciel Stowarzyszenia Klub125p
- Posty: 912
- Dołączył(a): 5 paź 2012, o 22:58
- Lokalizacja: Warszawa - Ursus
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości