Witaj ! Anonimowy

Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez krol1313 » 22 paź 2014, o 13:02

Proste kup silnik z poloneza 95-96, jest na jednopunktowym abimeksie.
Ma zawory zwykłe, zaślepki na pompkę paliwa oraz aparat zapłonowy.
Gaźnik przerzuć z kolektorem ssącym od 125p, aparat znajdź z modułem od elektronika, zmień pasek, uszczelniacze na zaworach ewentualnie panewki i ciesz się.....
chyba że uda Ci sie wyrwać jakiegoś niskoprzebiegowca.
Ewentualnie szukaj 1600 CB lub 1500 AB wzmocnionej ( mowa o gaźnikach).
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Popielaty » 22 paź 2014, o 15:23

O jasny gwint, to co tam się wydarzyło, że zerwało kołek z wałka i wyrwało śrubę? Szkoda, bo sporo kasy władowałeś w ten silnik. Masakra.
Tak samo sądze, że lepiej wrzucić 1.6 z Poldka, na aparacie elektronicznym i gaźnik z Fiata.
Avatar użytkownika
Popielaty
Forumowicz
 
Posty: 2012
Dołączył(a): 21 lut 2012, o 23:20
Lokalizacja: Śrem
Ranga: Pogromca mitów

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 22 paź 2014, o 17:38

Cholera go wie czego tak się zrobiło. Albo wałek się zatarł albo był wadliwy. Tak to wyglądało po zdjęciu dekla rozrządu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Plan jest taki: szukam całego, używanego na codzień Poloneza po 98 roku 1,6GSI albo GLI i jak się da to do silnika zakładam gaźnik z kolektorem ssącym od Fiata( i tak muszę, bo instalacja gazowa jest do gaźnikowca), dodatkowo aparat bezstykowy z zielonym kabelkiem oraz pompkę paliwa mechaniczną ( w GSI tylko nie wiem czy się da). Najpierw jednak ze 2 tygodnie będę musiał pojeździć na codzień Poldem żeby sprawdzić jak sprawuje się motor. Oczywiście wymiana paska rozrządu, świec, oleju i filtrów przy przekładce. Samego silnika nie chcę, muszę mieć taki, który jest sprawny i którego nie trzeba rozbierać, ze zwykłego Caro też nie bardzo chcę, nawet ciężko znaleźć a jak już są to albo daleko albo drogo albo zajeżdżone. Takich plusów minusów po 98 roku wartych obejrzenia znalazłem już 7 sztuk w odległości do 150km od Włodawy, wszystkie sprawne, zadbane(przynajmniej z tego co napisali w ogłoszeniach), tanie i z dodatkowym kompletem kół zimowych które się też przydadzą do Fiata.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez OTRO » 22 paź 2014, o 17:47

Jak będziesz montował jednostkę napędowa z GSI to ja ci wszystko ładnie wytłumaczę .
https://www.youtube.com/watch?v=Agsljzc ... clIo--IcQw
Ostatnio edytowano 22 paź 2014, o 17:49 przez OTRO, łącznie edytowano 1 raz
Możemy osiągnąć wszystko, czego będziemy chcieli, jeśli tylko znajdziemy w sobie odwagę, aby uwierzyć, ze możemy to osiągnąć. - Ben Feldman
OTRO
Forumowicz
 
Posty: 2123
Dołączył(a): 17 paź 2012, o 15:56
Lokalizacja: Zamość

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Michu_125p » 22 paź 2014, o 17:49

Też chce wsadzić 1.6 GSI do kanta. Pierwsze założenie było takie, by wsadzić to na wtryskach, wyciągnąć z Poldka, wsadzić do Fiata - ale liczba czujników mnie przeraziła. Postanowiłem, ze przerobię to na gaźnik :) Żeby to hulało to skombinowałem sobie pokrywe zaworów z gaźnikowca z wyjściem na odmę (i tak jeszcze musze pomyśleć nad tym trzpieniem do zamontowania cięgna z gazu), pokrywę rozrządu ze znakami, koło pasowe ze znakiem. By to wykonać potrzeba jeszcze pompę paliwa elektryczną zewnętrzną 0,2 Bara (są na allegro). Muszę jeszcze przerobić chłodnicę, lub znaleźć jakiś mega płaski wiatrak (chce wiatrak elektryczny, rzygam tym elektromechanicznym). Aha, żeby zainstalować kolektor ssący do głowicy GSI trzeba zrobić szpilki w głowicy - kolektor ssący GSI ma inny rozstaw szpilek - montując kolektor gaźnikowy po prostu szpilki mijają otwory w kolektorze.

To chyba wszystko... Teraz przez okres zimowy będę to składał do kupy, a na wiosnę chyba wrzucę do budy. :)

EDIT; Otro dużo mi wytłumaczył, jeszcze raz dzięki Mateusz za wskazówki!
L87 - 1.4 16V, 1988 r
Avatar użytkownika
Michu_125p
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 22:28
Lokalizacja: Zabrze

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez maciejowski » 22 paź 2014, o 18:00

do silnika z plusa nie założysz mechanicznej pompy. dlatego pisałem o silnikach bez hydropopychaczy.
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1546
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Michu_125p » 22 paź 2014, o 18:04

Ja mimo wszystko polecam Ci hydrosy - prawie na codzień jeżdżę 125p z silnikiem 115c, gdy kupiłem sobie właśnie Atu Plus GSI, kilka razy zdarzylo mi się kręcić rozrusznikiem gdy silnik sobie cykał, taka cisza w srodku :D
L87 - 1.4 16V, 1988 r
Avatar użytkownika
Michu_125p
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 22:28
Lokalizacja: Zabrze

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 22 paź 2014, o 18:18

No właśnie chcę silnik na hydropopyhaczach. A w przypadku gli trzeba te szpilki w głowicy przerabiać czy tylko w gsi?
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Michu_125p » 22 paź 2014, o 18:19

Kolektor GLI ma taki sam rozstaw otworów jak gaźnikowy :)
L87 - 1.4 16V, 1988 r
Avatar użytkownika
Michu_125p
Forumowicz
 
Posty: 106
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 22:28
Lokalizacja: Zabrze

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 22 paź 2014, o 18:30

Ok dzięki, czyli GLI po 98 roku będzie chyba najlepszym rozwiązaniem.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości