Witaj ! Anonimowy

Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 23 paź 2014, o 17:45

Popielaty napisał(a):Możliwe, że szlifierz Ci coś źle pomierzył i wałek zblokował się w panewce, albo coś go zahamowało i to powód urwania koła. Co zamierzasz zrobić z tym 115C?


Wczoraj rozebrałem i przyczyną była obrócona środkowa tulejka wałka. Wałek jakoś wyjąłem, tulejka wypadła z bloku, czop wałka rozrządu ma ślady zatarcia. Laski wyglądają na nieuszkodzone, ale w 4 cylindrze tłok przypieprzył w zawór ssący. Silnik będzie leżał sobie w garażu, ojciec coś tam mówił że chce zrobić go w wolnej chwili żeby nie stał uszkodzony, jak chce to niech robi. Na pewno część osprzętu przełożę do silnika w białym Fiacie, a część do nowego motoru z Poloneza.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 2 lut 2015, o 22:05

Propozycja na zimę 2014/2015:
Obrazek
Obrazek
Na fotce może nie bardzo widać ale lakier jest świeżo po polerce i podwójnym woskowaniu, niestety jest strasznie zniszczony, dużo zaprawek, rys itp. więc czeka go lakierowanie w przyszłości, zmiany widoczne na zewnątrz tzn. kołpaki i srebrne okulary są tylko do końca tej pseudo zimy (takie zimy powinny już zawsze być), we wntęrznu trochę pozmieniałem, wywalilem pokrowce, na fotelu kierowcy zagościł koc w kratkę, daszki przeciwsłoneczne z kieszeniami, nowe radzieckie lustro panoramiczne w rozmiarze XXL z zegarkiem, zmieniłem zegary na inne, które działają tak jak powinny. Pod maską jest coś co działa, niestety mam słabość do 115C i naprawiłem jeszcze raz ten silnik, a w zasadzie można powiedzieć, że zrobiłem kolejny remont, bo wymieniłem pół rzeczy na nowe, lub używane ale w lepszym stanie, wczoraj ostatecznie wyregulowałem gaźnik i inst. gazową, póki co odpukać ale jestem zadowolony, pomału go docieram na nowo, z dzisiejszym dniem już 300km przejechałem w trasie ze zmiennymi szybkościami i jest ok, nawet szczerze mówiąc na gazie jedzie lepiej niż na benzynie, no i narazie się nie zatarł wałek i nie stuka. W sumie zmieniłem wszystkie panewki( mocno porysowało, ale wał nie ucierpiał), wałek na nowy ( kolejny), olej, filtry, przewody zapłonowe, uszczelki i simmeringi, pompkę paliwa (w tamtej się wygięła podstawa i dlatego ciekło), wprasowane zostały nowe tulejki wałka rozrządu, głowica poszła drugi raz do planowania, wyjąłem wszystkie broki z kanałów olejowych i przemyłem pod ciśnieniem benzyną( sporo opiłków i starego nagaru jecze było, pomimo tego, że wcześniej je czyściłem), zagościł także aparat zapłonowy magneti marelii, kopułka ze starych zapasów, inny gaźnik ze splanowaną podstawą, przewody chłodnicze i odmy musiały zostać wymienione, uciąłem rurę w filtrze powietrza i poprawiłem jeszcze kilka innych pierdół. Oprócz tego dociągnąłem łożyska z przodu w kołach, skasowałem luz na przekładni i wymieniłem gumy drążków reakcyjnych. Może jutro pstryknę jakieś fotki bardziej szczegółowe.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Anatol 125p » 2 lut 2015, o 22:34

Ćmaga napisał(a):i podwójnym woskowaniu


Jaka jest zasadność takiej pracy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3130
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 2 lut 2015, o 22:41

Po pierwszym razie były jakieś niedociągnięcia, smugi, po za tym musiałem go umyć, żeby pozmywać resztki pasty i delikatnie został nawoskowany drugi raz, przynajmniej nie ma kropek wody po myciu.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez maciejowski » 2 lut 2015, o 22:43

grzybotuning, podoba mi się. :D
Avatar użytkownika
maciejowski
Maruda
 
Posty: 1546
Dołączył(a): 7 maja 2013, o 23:43
Lokalizacja: kraków

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Anatol 125p » 2 lut 2015, o 23:04

Ćmaga napisał(a):Po pierwszym razie były jakieś niedociągnięcia, smugi, po za tym musiałem go umyć, żeby pozmywać resztki pasty i delikatnie został nawoskowany drugi raz, przynajmniej nie ma kropek wody po myciu.


Woskowałeś go bez uprzedniego wymycia z pasty polerskiej??
Obrazek
Avatar użytkownika
Anatol 125p
Członek Stowarzyszenia Klub125p
 
Posty: 3130
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Natolin

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 2 lut 2015, o 23:19

Myty był od razu po polerce ale nie wymyłem wszystkich zakamarków, dopiero na drugi dzień na dworze było widać jeszcze pastę na uszczelkach więc trzeba było go jeszcze raz umyć i nawoskować, w sumie to nawet nie ja to robiłem, ja tylko go myłem, polerować nie umiem, woskować też zbytnio nie lubię. Haha maciejowski tak grzybotuning, chyba jeden z niewielu jeźdżących, ale niech będzie, mi tam nie przeszkadza, chociaż kołpaxy to tylko na zimę, a jeszcze zapomniałem, że założyłem szerokie podłokietniki z przodu, klasyka z niego nie zrobię, w sumię nawet nie chcę, wystarczy, że będzie zadbany.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez krol1313 » 3 lut 2015, o 11:24

Setup wg mnie na NIE:).
Te okulary słabo wyglądają heh i te kołpaki.
Lepsze by były od Poloneza ale od MR95.
No i czarne okulary:).
- Gadanie! Przegrałem, bo pan miał szczęście!
- Szczęście? Szczęście trzeba umieć sobie zorganizować.
Poker jest sztuką oszustwa, przyjacielu. Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem - wygrał lepszy.
Avatar użytkownika
krol1313
Forumowicz
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 15 gru 2012, o 14:13
Lokalizacja: PŁOCK

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez OLO » 4 lut 2015, o 00:23

Ćmaga napisał(a):Cholera go wie czego tak się zrobiło. Albo wałek się zatarł albo był wadliwy. Tak to wyglądało po zdjęciu dekla rozrządu:
Obrazek
Obrazek

Z ciekawości. Duże koło dokręcałeś kluczem dymanym czy na oko?
Bo chciałbym zauwazyć że śruby dla silników 115C i polonez różniły się materiałem a co za tym idzie momentem dokręcenia. W poldkowym silniku moment jest sporo większy.

Kiedyś dokręcałem to w 115 i ze śruby zrobiłą mi się klepsydra. W porę się zorientowałem!
Avatar użytkownika
OLO
Forumowicz
 
Posty: 1311
Dołączył(a): 31 mar 2012, o 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: Fso 1500 1988 L54- Ćmaga

Postprzez Ćmaga » 4 lut 2015, o 09:29

Dymanym, moment bodajże 49Nm jak dobrze pamiętam. Okulary czarne wrócą wraz z nadejściem wiosny, muszę coś z nimi zrobić, bo są mocno porysowane, nie wiem może pasta polerska coś da, kołpaki założyłem na zimówki, które są wypędzlowane cynkalem i nie wyglądają najpiękniej, ale dla mnie auto wygląda realistycznie, tak jak były tuningowane Fiaty w latach 80 i 90.
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość