Witaj ! Anonimowy

Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez piotrwiewiora » 7 lip 2015, o 00:28

Kruchą plastikową tablicę mam z tyłu, z przodu mam wyrób z lat 90. Między innymi dlatego zrobiłem replikę, bo ta przednia nie wyglądała. Najprędzej jednak tą oryginalną z tyłu przełożę na przód, a z tyłu dam dwurzędową z Manufaktury.

Manufaktura jest super szczegółowa (jestem pod wrażeniem, biała farba jest nałożona identycznie jak na aluminiowych czarnych nakładano) jednak nie jest w stanie odtworzyć plastikowych (tak tłoczonych cienkich jak i grubych z dogrzewanymi znakami) tablic, z ich odkształceniem, głębokością liter, nieco grubszą czcionką. Po prostu ograniczenia technologii tłoczenia w metalu. Boki są jednak rewelacyjnie zagięte, znaki wypukłe.

A co dziergam? Zaczęło się od tego, że nie odpalał, brak iskry. Teść 1 maja podłączył mi zapłon kablem prosto do akumulatora i tak pojechałem na zlot. Podejrzana była kostka stacyjki, w którą się zaopatrzyłem.

Okazało się jednak, że to nie kostka, a super tajny wyłącznik zapłonu o którym nie wiedziałem, w miejscu, gdzie nikt się go nie spodziewa (nie powiem gdzie).

Rozmontowałem jednak całą deskę rozdzielczą, żeby zrobić porządek z elektryką i założyć wreszcie pająk od Jacka (dziękuję!!!). Nie było to p&p, ponieważ:

1. Do przełącznika z poloneza dorobione zostały 8-pinowe kostki (takie same na szczęście były w tym od Jacka, ale schemat instalacji w rękę i przekładanie kabli.
2. Pod kierownicą miałem kłębowisko kabli związane z alarmem, który był zainstalowany, dwoma dodatkowymi przekaźnikami. Okazało się także, że mam dwa przerywacze kierunkowskazów, stary popsuty zamocowany na desce, nowy wiszący luźno.
3. Przeróbki pająka spowodowały odłączenie przerywacza wycieraczek. Po podłączeniu okazało się, że nie działa. Kupiłem więc nówkę, podłączyłem, działa :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ostatecznie jest porządek w kablach i odbijające kierunkowskazy, Boże, jak one ładnie chodzą!

Przy okazji znowu wykazałem się głupotą, przepalając dwa bezpieczniki przez zwarcie w rozkręconej zapalniczce.

Tak się rozochociłem, że chciałbym podłączyć sobie przestrojone i wyserwisowane radio Echo. Mam:
- zamontowaną antenę;
- dwa tylne głośniki;
- głośnik centralny pod ramkę (kupiłem za 5zł, gdzieś czytałem że niektóre w tym rozmiarze są od telewizora i nieodpowiednie, od czego to zależy?);
- podpięcie napięcia z zapalniczki;
- jakieśtam profile do zamocowania do deski;
Nie mam instrukcji obsługi. Z lewego boku jest gniazdo DIN do magnetofonu (da się to przejściówkami podłączyć do USB? :)) z prawej chyba gniazdo antenowe (pojawia się problem podłączenia, bo mam ramkę MR75). Do czego najlepiej podłączyć masę? Dlaczego są dwa wtyki do podłączenia 12V (na środku)?
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tutaj szpachlowanie pęknięć w desce rozdzielczej:
Obrazek
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez mak » 7 lip 2015, o 04:07

Bardzo przyzwoite radio :) Złącza 12v - jedno jest zasilające /ze strzałką do góry/, a drugie to wyprowadzenie z za wyłącznika w radiu /strzałka na dół/. Na tym drugim pojawiało się napięcię po włączeniu radia, np. do sterowania anteną. Masę zawszę podłączałem pod śruby zgrzane w karoserię, za radiem są chyba dwa. W radiu masę pod złącze na tylnej ściance, odstaje pod kątem. Gniazdo Din - oryginalnie było do podłączenia magnetofonu. Można tam podać sygnał analogowy, ale włożenie wtyczki odłącza automatycznie radio od wzmacniacza.
Jakie oznaczenie ma głośnik montowany w dekę, to oryginał z epoki, czy coś współczesnego dopasowałeś? W instrukcji Echa chyba też był przykład podłączenia dla trzech głośników.
Ostatnio edytowano 7 lip 2015, o 13:32 przez mak, łącznie edytowano 1 raz
mak
Forumowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 28 lip 2013, o 19:05
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez Lampart » 7 lip 2015, o 08:23

czym dokładnie szpachlowałeś deskę?
STOP forumowym napinaczom
Avatar użytkownika
Lampart
Forumowicz
 
Posty: 1733
Dołączył(a): 5 mar 2012, o 17:41
Lokalizacja: warszawa/legionowo

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez klysek1 » 7 lip 2015, o 17:39

Mam instrukcję od ECHA, poszukam i zrobię zdjęcia :)
Avatar użytkownika
klysek1
Forumowicz
 
Posty: 1614
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 15:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez Ćmaga » 7 lip 2015, o 20:25

Panie to są pęknięcia deski?
Obrazek
To jest popękana deska :lol: :lol: :lol:
"Do układu smarowania silnika FSO 125p należy stosować rozprowadzany przez CPN wielosezonowy olej silnikowy Selektol Super Plus SE 15W40 lub oleje Selektol Special SD 10W30 lub 20W40":)
Ćmaga
Forumowicz
 
Posty: 680
Dołączył(a): 14 sie 2012, o 14:45
Lokalizacja: Włodawa

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez piotrwiewiora » 7 lip 2015, o 23:55

Ćmaga napisał(a):Panie to są pęknięcia deski?
To jest popękana deska :lol: :lol: :lol:

To jest autentycznie obrzydliwy widok.

Lampart napisał(a):czym dokładnie szpachlowałeś deskę?


Szpachlą wykończeniową. Obkleiłem taśmą pęknięcia dookoła, zapaćkałem, po wyschnięciu zeszlifowałem nożykiem nadmiar. Lampart, z naśladowaniem poczekaj aż to jakoś pomaluję :)

klysek1 napisał(a):Mam instrukcję od ECHA, poszukam i zrobię zdjęcia :)


Marcinie, proszęproszę zrób. Na Youtubie dostałem opis podłączenia trzech głośników do Echa:
odbiornik "ECHO" może współpracować z zestawem dwóch, czterech głośników, lub trzech głośników. Przy czym każdy w/w sposób połączenia radia z głośnikami jest inny i wymaga różnych impedancji głośników. W przypadku trzech głośników należy połączyć je z odbiornikiem w następującej konfiguracji:
- głośnik lewy tylny powinien mieć impedancję 4 omów. Biegunowość + - zgodna z biegunowością złącza w odbiorniku
- głośnik prawy tylny jak i głośnik środkowy z przodu, jako że będą połączone równolegle powinny mieć impedancję 8 omów. Przy czym biegunowość głośnika tylnego powinna być odwrotna w stosunku do połączenia głośnika przedniego. Czyli głośnik przedni biegunowość + - zgodna z odbiornikiem, natomiast głośnik tylny podłączamy odwrotnie, plus głośnika do minusa w odbiorniku, a minus głośnika do plusa w odbiorniku. Takie połączenie zaleca instrukcja obsługi.


mak napisał(a):Bardzo przyzwoite radio :) ...
Jakie oznaczenie ma głośnik montowany w dekę, to oryginał z epoki, czy coś współczesnego dopasowałeś? W instrukcji Echa chyba też był przykład podłączenia dla trzech głośników.


Mak, bardzo Ci dziękuję. Głośnik to Tonsil GD8-18/15H. Oznaczenia parametrów są niemal nieczytelne, ale jest tam chyba 4,5 omów. Czyli za mało zgodnie z powyższym opisem? Mam katalog Tonsilu i 8 omów w tych wymiarach miał GD 8-18/1,5.
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez jacekes » 8 lip 2015, o 06:03

Obawiam się, że ciężko może być zdobyć GD8-18 z impedancją 8 Ohm.
Avatar użytkownika
jacekes
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 10 mar 2012, o 21:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez Red West_77 » 8 lip 2015, o 07:14

Ostatnio na zlocie w Oławie widziałem brązowego wczesnego MR'a z oflokowaną deską. Fajnie to wyglada. Jedynie kolor mi się nie podobał...czerwony, jak w Nowym Orleanie w święto "Mardi Gras".
Avatar użytkownika
Red West_77
Forumowicz
 
Posty: 2526
Dołączył(a): 26 lut 2012, o 12:03
Lokalizacja: Wrocław

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez mak » 9 lip 2015, o 03:25

piotrwiewiora napisał(a):
Mak, bardzo Ci dziękuję. Głośnik to Tonsil GD8-18/15H. Oznaczenia parametrów są niemal nieczytelne, ale jest tam chyba 4,5 omów. Czyli za mało zgodnie z powyższym opisem? Mam katalog Tonsilu i 8 omów w tych wymiarach miał GD 8-18/1,5.


Jakie masz głośniki z tyłu? Jeśli 8Ohm, to dla radia było by równolegle 4Ohm i 8Ohm czyli wypadkowo ok 2,7Ohm. Nie za dużo, zwłaszcza, że końcówki radia nie mają żadnych zabezpieczeń. Oczywiście grałoby, ale przy większych głośnościach jest duże ryzyko przeciążenia wzmacniacza.
mak
Forumowicz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 28 lip 2013, o 19:05
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Polski Fiat 125p - 1976 - piotrwiewiora

Postprzez piotrwiewiora » 9 lip 2015, o 11:56

Czyli żeby nie było ryzyka musi być tak jak opisane wyżej?
- pierwszy kanał: równolegle 8ohmowe głośniki centralny i jeden tylny;
- drugi kanał: 4 ohmowy drugi tylny;

Na fizyce nie lubiłem elektryki.

Gdzie ja teraz dostanę taki sam tylny głośnik o innej rezystancji...
Avatar użytkownika
piotrwiewiora
HONOROWY CZŁONEK STOWARZYSZENIA KLUB 125P
 
Posty: 311
Dołączył(a): 29 lut 2012, o 00:28
Lokalizacja: Piotrków/Łódź

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do NASZE AUTA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości